Onko tästä hyvä edetä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aya
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Aya

Ikä
41
Terve kaikille!

Tämä samainen posti oli jo tuolla aloittelijoiden osiossa, mutta ajattelin, että ehkä toiset mimmit osaa auttaa minua paremmin (ts. en saanut apua). Nyt ois neitosen tavoitteena hävittää pois ylimääräset kilot. Olen jo kauan yrittänyt aina vähän väliä käydä salilla, mutten jotenkin se on aina jäänyt kun ei ole oikein tiennyt mitä tehdä. Nyt olen tutustunut pakkotoiston sivuihin ja ajattelin alkaa tehdä arc:in 1-jakosta ohjelmaa. Tähän täytyisi saada selät kunnolla mukaan, sillä fysioterapeutti suositteli niska-hartia ongelmien takia hankkimaan lihasta selkään..:jahas: helpommin sanottu kuin tehty. Mutta tällästä ajattelin..

prässi 2x 6-15
jalkojenkoukistus 2x6-15
pohkeet 2x6-15
kyykky 2x6-15

alatalja 2x6-15
ylätalja 2x6-15

pystysoutu käsipainoilla 2x6-15
penkki 2x6-15

ranskalainen punnerrus 2x6-15
haukkari käsipainoilla 2x6-15

vatsat + selät ??

Ja koska tarkoitus on laihduttaa niin treeniohjelma seuraavan näköinen. Riittääkö muuten toi pump pelkäksi aerobiseksi?

ma lepo
ti sali
ke pump
to sali
pe pump
la lepo/sali
su lepo

tommosta ajattelin. Loppuu tän kuun lopussa salikortti, eikä ole enää varaa ottaa, mutta onneksi voin käydä koulun salilla, ja pumpeissa käyn sitten ilman korttia, jos rahat riittää.

Ja ruokavalio ois seuraavan näköinen:

klo 6.00 maitokahvi, 2xruisleipä, 2xkinkku, 2xjuusto, rasva
9.00 viili/hedelmä + vihreä tee
11.30 salaatti/keitto + raejuusto/tonnikala/muna
14.00 viili/hedelmä
16.30 jos treeni pian ni hedelmä/leipä muuten kunnon lämminruoka
20.00 jos ennen treeniä ei ehtiny syömään kunnolla, niin lämminruoka, muuten joku proteiinipitonen iltapala (munakas/rahka)

Niin, syön lepopäivinä 1200kcl ja treenipäivinä 1500 - 1600 kcl. Nämä laskettu kalorilaskuri.fi mukaan.. en tiedä sitten onko liian vähän vai miten..
Nyt olen kyllä huomannut, että on vaikea saada edes tota 1500kcl täyteen.

Tämmöstä, miltä näyttää/tuntuu.. ??

Kiitoksin jo valmiiksi
Aya

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nyt ois neitosen tavoitteena hävittää pois ylimääräset kilot. Olen jo kauan yrittänyt aina vähän väliä käydä salilla, mutten jotenkin se on aina jäänyt kun ei ole oikein tiennyt mitä tehdä.

fysioterapeutti suositteli niska-hartia ongelmien takia hankkimaan lihasta selkään..:jahas: helpommin sanottu kuin tehty. Mutta tällästä ajattelin..

ma lepo
ti sali
ke pump
to sali
pe pump
la lepo/sali
su lepo

Tässä vaan mietiskelin..

Oletko nyt aikomassa alottaa treenaamisen? On aika paljon liikuntaa jos oudokseltaan kähdet tekeen.
Yks jakonen noin pienillä palautumisajoilla kuulostaa kans aika hurjalta (nyt sit ei puhu mikään kuntosalitreenaaja) Mulla ainakin vetäis tehokkaasti jumiin.
Missäs vaiheessa keskellä viikkoa sitten palautuisit? Jos pumppi on bodypumppia, niin aika ykspuoleisesti lihaksia kuormittaa viikolla yhteensä.

Mahtaiskos sua kiinnostaa muukin urheilu? Nyrkkeily olis tehokas laji selälle ja hartijoille (Samaten hiihto ja uinti). Tulee paljon aktiivista liikettä selän aluelle. Parasta kuitenkin tehdä mitä kiinnostaa, mutta tässä muutama ehdotus kuntosaliharjottelun ohelle.

En oo ihan täysin alottamassa kuntoilua, salitreenin kylläkin. Oon käyny bodypumpissa kesäkuun alusta (sen lisäksi pacessa ja silloin tällöin salilla ihmettelemässä).

Eli täytyis olla pidemmät välit treeneissä? Mä luulin, että yksi päivä riittää? Vai tekeekö toi pump sitten sen, että täytys olla lepoa enempi? Hyvin paljon mahdollista silti on, että toi pump jää kokonaan kun tää salikortti loppuu ja alan käymään koulun salilla. Eli tilalle tulis vaan lenkkeilyä tai lähinnä sauvakävelyä.

Oon käyny kuntopotkunyrkkeilyssä joskus, mutta sekään ei oo nyt mahdollista kun ei oo rahaa laittaa siihen :( .

Niin, syön lepopäivinä 1200kcl ja treenipäivinä 1500 - 1600 kcl. Nämä laskettu kalorilaskuri.fi mukaan.. en tiedä sitten onko liian vähän vai miten

Sanoisin, että liian vähän on, vaikka laihdutus onkin tavoitteesi. Sinulle tulee kuitenkin 4-5 tehokasta treenikertaa viikossa, joten uskoisin, että joku 1600-1700 kcal/vrk, myös lepopäivinä (palautuminen ja kehittyminen tapahtuvat levossa, joten en pidä mielekkäänä laskea energiansaantia lepopäivinäkään kovin alhaiseksi, dieetilläkään) voisi olla sopiva määrä.

Teet ilmeisesti tuon salitreenin 1-2x viikossa?

Mielipiteitä on monia, mutta itse ottaisin prässin pois (koska kyykky on aika yleisrasittava) ja lisäisin SJMV:n (suorin jaloin maastaveto), joka ottaa peppuun ja takareisiin. Se olisi "vastine" tolle jalankoukistukselle, jonka ymmärrän olevan etureittä eristävä liike. SJMV ottaa myös mukavasti alaselkään.

Pystysoudun tehokkuudesta en ole koskaan ollut varma, joten ottaisin esim. vipunostoja tai pystypunnerrusta olkapäille.

Vatsalihaksia kannattaa tehdä jumppapallolla, tulee ihan törkypoltot :)

EDIT: en huomannut tota yhtä salikertaa.. 2-3x viikossa on mielestäni aika paljon tehdä koko kropan treeni.

Ja näihin edellisiin vastauksiin viitataten, itse ajattelin nuo bodypumit pois ohjelmasta, kun Aya kertoi niiden loppuvan nyt syksyllä.

2-3x viikossa on mielestäni aika paljon tehdä koko kropan treeni

Ihan sopiva määrä IMO, kunhan kokonaisrasitus pidetään järkevällä tasolla ts. ei runtata joka kerta loppuun asti hampaat irvessä (mikä nyt ei ylipäätäänkään ole mielestäni järkevää toimintaa).

Siitä olen samaa mieltä Hipan kanssa, että prässiä ja kyykkyä on turha pitää molempia yhtä aikaa ohjelmassa. Tekee vaikka vuorokerroin, jos välttämättä haluaa kumpaankin tehdä. SJMV (tai itse asiassa romanialainen maastanosto, jalat eivät siis ole suorina vaan taipuvat suht voimakkaasti polvista) on hyvä liike, kunhan tekniikan opettelee alusta asti kunnolla (vaarana on nimittäin alaselän loukkaaminen, jos tekniikka on yhtään epäpuhdas), ja sille hyvänä vaihtoehtona Hyvää huomenta, jossa käytettävät painot ovat pienemmän kuin SJMV:ssa ja alaselälle tuleva paine näinollen pienempi.

Zone-sarja -42%
Eli täytyis olla pidemmät välit treeneissä? Mä luulin, että yksi päivä riittää? Vai tekeekö toi pump sitten sen, että täytys olla lepoa enempi? Eli tilalle tulis vaan lenkkeilyä tai lähinnä sauvakävelyä.

Oon käyny kuntopotkunyrkkeilyssä joskus, mutta sekään ei oo nyt mahdollista kun ei oo rahaa laittaa siihen :( .

Tuon pumpin takia sitä vähän ajattelin, että parempi olis pitää välissä yks lenkkipäivä/lepo ja pistää se toinen sali parin päivän päähän.

Riippuu tietenkin ihan paikkakunnasta, mutta täällä maksaa tällä hetkellä vuoden nyrkkeilyt 20e. Onhan tietenkin noita muitakin hyvia ja halvempia lajeja olemassa kamppailun saralla vaikka millä mitalla.
Uinti on ainakin halpaa näin kesällä.

Ihan sopiva määrä IMO, kunhan kokonaisrasitus pidetään järkevällä tasolla ts. ei runtata joka kerta loppuun asti hampaat irvessä (mikä nyt ei ylipäätäänkään ole mielestäni järkevää toimintaa).

Hyvä perustelu :) Toimii näinkin.

Mielipiteitä on monia, mutta itse ottaisin prässin pois (koska kyykky on aika yleisrasittava) ja lisäisin SJMV:n (suorin jaloin maastaveto), joka ottaa peppuun ja takareisiin. Se olisi "vastine" tolle jalankoukistukselle, jonka ymmärrän olevan etureittä eristävä liike. SJMV ottaa myös mukavasti alaselkään.

Pystysoudun tehokkuudesta en ole koskaan ollut varma, joten ottaisin esim. vipunostoja tai pystypunnerrusta olkapäille.QUOTE]

Tuo jalankoukistus oli arc:in ohjelmassa, se kun maataan mahallaan laitteessa, eli kai pitäis ottaa takareisiin ja pohkeisiin? Eli suosittelisit vipareja sivuille ennemminkin kuin vipunostoja? Vipunostot kyllä tuntuu aika kevyiltä..

Gillyanne: Tuosta mavesta, olen tehnyt sitä vain pumpissa tangolla, eli oikea tekniikka ei varmastikaan ole hallussa.. Nykyiseltä salilta ei löydy irtitankoa :jahas: vain *olikos se nyt* smith -laite, jolla voisi kait tehdä?
Ja kaloreista, mulla on kyllä aika huono aineenvaihdunta, eli siksi olen kyllä ollut ihan tyytyväinen tohon 1500kcl, koska sillä on laihtunut (hitaasti) enkä ole nähnyt nälkää..=) Mutta ehkä sitä voi kokeilla, kuinka käy, jos nostaa kaloreja..

Mutta kiitos kaikille neuvoista. :D Tämä on tosi mahtava palsta, ja olen muutaman viikon aikana addiktoitunut täysin.

Tuo jalankoukistus oli arc:in ohjelmassa, se kun maataan mahallaan laitteessa, eli kai pitäis ottaa takareisiin ja pohkeisiin? Eli suosittelisit vipareja sivuille ennemminkin kuin vipunostoja? Vipunostot kyllä tuntuu aika kevyiltä..

Meikä sekoilee :) Jos koukistelet, kannattaa ojennellakin. Itse kannatan yhä SJMV:tä, koska se ottaa niin hyvin takareisiin.

Niin kuin Pauliina Talus on jossain sanonut (muistaakseni kirjassaan), että ihmiset tekee vipunostoja liian suurilla painoilla (silloin työn tekee selkä). Itse olen tehnyt vipunostoja varsin pienillä käsipainoilla (2kg), mutta enemmän toistoja ja pumppauksia (3x per nosto). Polte on ollut aika kova, vaikka aluksi kevyeltä tuntuukin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuosta mavesta, olen tehnyt sitä vain pumpissa tangolla, eli oikea tekniikka ei varmastikaan ole hallussa.. Nykyiseltä salilta ei löydy irtitankoa :jahas: vain *olikos se nyt* smith -laite, jolla voisi kait tehdä?

Hmh... suosittelisin kyllä pikimmiten vaihtamaan sellaiselle salille, josta löytyy kunnon tanko (ja useampikin) ;) Mutta noin ensiavuksi kannattaa kokeilla SJMV:a käsipainoilla - ei ollenkaan niin hullu juttu, kuin miltä ehkä kuulostaa. Tai miksei tavallistakin maastanostoa, kapealla jalka-asennolla.

Vipunostoista: liian isot (käsi)painot ovat huono asia siinä(kin) liikkeessä, mutta niin ovat myös liian pienet, ts. en suosittele myöskään ikuisuussarjoja kevyesti pumppaillen (ei sillä, että olisit Hippa tätä tarkoittanutkaan). Oletko, Aya, koskaan kokeillut tehdä vipunostoja taljassa? Ristitalja soveltuu mielestäni tähän erinomaisesti.

Latest posts

Back
Ylös Bottom