Onko ruokapuoli kunnossa?

Painonnostaja kokoluokkaa 181/80kg, 4-krt viikossa treeniä.

Ruokalaskuri yhden päivän osalta näytti seuraavia lukemia, kahdella Fastin Whey 3 proteeinijuomalla, joista kummatkin Fastin kreatiinilla ja dekstroosilla höystetty.

Proteiineja 236.21 g, Hiilihydraatteja 537.86 g,
Sokeria 147.86 g, Kuituja 74.60 g, Rasvoja 64.85 g
Ruokasuolaa 14.93 g, Energiaa 3731.37 kcal
Mölleri ei sisälly joukkoon, levitteet korvattu Virginolla.

Olisiko jotain lisättävä/vähennettävä. Tarkoituksenahan on painon ja sitä kautta myös lihasmassan lisäys. Pihdeillä rasva oli 13,5%

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse vähentäisin tuosta hiilareita ja lisäisin vastaavasti rasvaa. 300-350 g hiilareita pitäisi riittää hyvin. (mutta kaikki muut todennäköisesti suosittelevat ihan päinvastoin..)

Originally posted by Jimmy
Itse vähentäisin tuosta hiilareita ja lisäisin vastaavasti rasvaa. 300-350 g hiilareita pitäisi riittää hyvin. (mutta kaikki muut todennäköisesti suosittelevat ihan päinvastoin..)

Itse asiassa minäkin suosittelisin tuota. Rasvojen osuus oli sellaiset 15-16%, sen vois nostaa tuonne 20:een. Eli korvataan osa hiilareista rasvoilla. Sitten ravintoaineosuudet olisi protskut 25, rasvat 20, hiilarit 55. Mikä ainakin minusta olisi aika asiallinen.

Originally posted by naiskovis
Ruokasuolan saantisuositus onalle 5g/päivä, tarvinneeko bodari sitten enemmän?
Suolan määrä on kyllä aika korkea, tuntuisi äkkiseltään aika paljolta? Mutta pelkällä perusruoalla, mitä tehdään järjen kanssa, arvot nousi noinkin ylös.

Originally posted by Jimmy
Hiilarien määrät kyllä laskevat hieman jonnekin 400gr:n tuntumaan, kun jätti muutaman ainesosan pois. Laskurin/omien aineksien arvot kun ei täysin kohtaa, tulee hieman hiilareissa/rasvoissa pientä heittoa yläkanttiin.

Originally posted by rainbow
Suolan määrä on kyllä aika korkea, tuntuisi äkkiseltään aika paljolta? Mutta pelkällä perusruoalla, mitä tehdään järjen kanssa, arvot nousi noinkin ylös.

Kyllä vain - normaalista safkasta tulee liian helposti ruokasuolaa.. mutta sehän se ei ratkase, vaan natriumin määrä josta on todellakin haittaa ohjearvot ylitettäessä.

suositukset: (urheilijoilla varmaan voi nämäkin melkein kaksinkertaistaa(?))
natriumkloridia 3-5g / vrk
natrium 1g / vrk

purkillinen raejuustoa ja tonnikalaa niin ylittyy jo arvot reippaasti.

Mitäs joku nero mieltä, voiko liiallista natriumin saantia korreloida syömällä runsaammin magnesiumia ja kaliumia? Natrium-Kalium pumpun toimintaan lienee vaikutusta jos epätasapaino pääsee yllättämään.

Originally posted by strike

Mitäs joku nero mieltä, voiko liiallista natriumin saantia korreloida syömällä runsaammin magnesiumia ja kaliumia? Natrium-Kalium pumpun toimintaan lienee vaikutusta jos epätasapaino pääsee yllättämään.
Jaahans. Näin mutu-tuntumalla voisi luulla, että natrium-kalium -pumppu pitää ihan itse sitä solunsisäistä (ja -ulkoista) homeostaasia yllä, ellei sitä lähdetä diureeteilla järkyttämään. Sakuraba tai joku muu tohtori voi korjata, jos puhun järkyttävää paskaa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom