SUPERCARB 1kg -40%

Onko mimmeistä savusukeltajiksi - FireFit -lihaskuto haaste

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taratin
  • Aloitettu Aloitettu
Tein taas eilen vuosittaisen FireFit lihaskuntotestin joka on yksi osa savusukelluskelpoisuutta arvioitaessa. Läpihän se meni kivasti, mutta oma tulostaso verrattuna samanikäisiin pelastajiin on 2/5 eli ei mikään huippu. No, samanikäiset pelastajat ovat toki miehiä ja varmaan keskimäärin 20cm pidempiä ja 20kg painavampia kuin minä, eli on ihan luonnollista että en siinä joukossa keskivertotulokseen yllä.

Koska olen insinööri niin tykkään kaikenlaisista käppyröistä ja taulukoista ja asioiden (yli)analysoinnista ja sain ajatuksen että kerätäänpä dataa treenaavien mimmien tuloksesta ko. testillä. Voin sitten tehdä ko. aineistosta mimmien omat käppyrät, jos jotakuta kiinnostaa oma sijoittuminen treenaavien naisten joukossa.

Testiliikkeet ja suoritusjärjestys ovat:

Istumaannousu (1min)
- jalat tuettu, 45 asteen polvikulma

Penkkipunnerrus (45kg/1min)
- oteleveys max 80cm
- lavat ja perse penkissä kokoajan
- ei pomppua

Jalkakyykky(45kg/1min)
- riittävä syvyys: reisien yläosa vaakatasossa

Leuanveto
- leuka tangon yli
- vartalo ei saa koukistua (ei siis saa auttaa heijaamalla jalkoja)

Testiliikkeissä on siis 1min aikaraja suoritukselle, paitsi leuoissa. Siinä tehdään niin monta kun tulee (kerralla siis). Suoritusten välissä max. 5min palautumistauko.

Esimerkkisuoritukset voi käydä katsomassa esim täältä.

Ja mikäli jotakuta kiinnostaa riittäisivätko omat suoritukset savusukelluskelpoisuuteen, niin minimi toistot joilla tarvittavan FF3 tason saa ovat:

istumaannousu: 29, penkki 18, kyykky 18 ja leuat 5

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%