Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei todellakaan ainakin jos omaksi ilokseen harrastaa. Itse en harrasta painia, mutta eräs entinen koululainen aloitti tuossa iässä ja menestyy myös kilpailuissa suhteellisen hyvin. Tosin kaverilla on monenlaista urheilutaustaa pienestä asti.Otsikon mukainen kysymys tuli mieleen, kun ollaan kaverin kanssa kiinnostuttu painista. Minä siis 17 ja kaveri 19. Onko tosiaan liian myöhäistä aloittaa, jos kansainvälinen taso ei kuitenkaan kiinnosta, vaan ihan omaksi iloksi harrastelisi?
paskamarjat siinä mitään voimistelijan notkeutta tarvi. moni huippupainija ei pääse edes aitajuoksija-asentoon:lol2:
Ei todellakaan ainakin jos omaksi ilokseen harrastaa. Itse en harrasta painia, mutta eräs entinen koululainen aloitti tuossa iässä ja menestyy myös kilpailuissa suhteellisen hyvin. Tosin kaverilla on monenlaista urheilutaustaa pienestä asti.

Tombster!kenen "kärryt"tossa sun kuvassa on???![]()
. Jos paikkakunnalla harjoitetaan useampaa painimuotoa, eli vaikkapa kreko-, vapaa-, catch- ja lukkopainia niin käy tarkistamassa kaikki ennen valintaasi.
Treenataanko catch-painia jossain oikeasti?
keyra augustinaTombster!kenen "kärryt"tossa sun kuvassa on???![]()
No en nyt sitten tiedä ainakaan tuon judon suhteen. Itse aloitin 7 kuukautta sitten (olen siis 20 vuotias) ja omasta mielestäni ainakin ihan hyvin asioita oppinut. Kun mainitsit noista junnuista, niin itselläni on sellainen käsitys, että turha edes aloittaa esim. judoa ennen kuin on täyttänyt vaikka 13 vuotta. Liian nuorilla ei vain riitä keskittymiskyky tähän lajiin... Siellä melutaan ja juoksenneellaan, kun pitäisi kuunnella opetusta (opettaja tekee kaikkensa, että porukka kuuntelisi) ja kun pitäisi harjoitella tekniikkaa, niin siellä puhutaan jostain tietokonepeleistä.Notkeus ja ketteryys nyt sattuvat olemaan eri ominaisuuksia. Heittopainotteiset lajit, joissa systemaattinen valmennus alkaa jo junnuiässä, kuten paini ja judo ovat hankalia sisäistää myöhemmällä iällä.
Mutta kyllä mitä mä olen kattonu telkkarista joskus kakaroita jotka painii, ni jumalauta kyllä ne kaverit on päteviä jo 10v. iässä!! Kyllä se on niin paljon siitä kakaran mentaliteetistakin kiinni.Catch-paini nyt on periaatteessa lukkopainia. Sehän alunperin perustu sekotukseen perinteisestä painista ja lukoista mun käsittääkseni. Catch-paini oli alunperin pro-wrestlingiä (Sakurabakin otteli enen Japanin pro-wrestling kehissä mistä tuo "Catch-wrestling" tausta periytyy). Vähä niinku sanois että Schiltin ottelutyyli on Karate sen takia että se joskus on harrastanut sitä...