onko 15.v liian vanha painin aloittamiseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pro6pack
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen ajatellut aloittaa kreikkalaisen painin mutta ongelmana on että tuli mieleen olenko liian vanha jo aloittamaan painin :wtf: puntiksella käyn 3 - 4 kertaa viikossa ja käyny jo vuoden ajan :evil: vastatkaa pikasest:worship:

et missään nimessä oo liian vanha

Et ole liian vanha, mutta minkä kokoinen olet? (Isokokoiselle voi olla vaikeampi löytää toista aloittelevaa treenikaveria mutta ei sekään sinänsä mitään merkkaa, sitten vaan joutuu hieman kokeneempien kanssa tulemaan toimeen alusta alkaen.) Rohkeasti vain salille ja kokeilemaan! :thumbs:

Et todellakaan oo liian vanha!

[avautuminen]Tää on tätä saatanan kykyjenetsijöijen ja muiden ääliöiden syöttämää myrkkyä minkä takia alta kakskymppiset murehtii, että onko ne liian vanhoja alottaa jonkun lajin. Itsekin joskus aikoinaan ties millon 13 vuotiaana jo mietin oonkoha liian vanha alottaa mitää. Ärsyttää![/avautuminen]

Sama vastaus taaltakin, et ole todellakaan liian vanha. Kovalla treenauksella saa kylla muut kehityksessa kiinni ja kovalla tyolla on mahdollisuus nousta mille tasolle tahansa.

Isäni sanoi että ihminen koskaan ole liian vanha aloittamaan mitään urheilulajia. Olen itsekkin samaa mieltä. 15vuotiaana voi aloittaa ihan mitä vaan, taivas on rajana :)

Ei muuta kun liikkeitä harjoittelemaan niin kyllä se siitä lähtee pikku hiljaa. Aloittihan Rami Hietaniemikin painin vasta 17-vuotiaana ja on urallaan edustanut suomea jo monissa arvokisoissa.

Et ole liian vanha! Mutta jos sua kiinnostaa kisaaminen, alota vapaapaini. Siellä on suuremmat mahdollisuudet pärjätä suomessa!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis kyllähän 15v. on aika vanha aloittamaan painin. Juha Ahokas aloitti kyllä 16-vuotiaana, mutta häntä pidetäänkin erittäin poikkeuksellisena tapauksena. Jos on muuta liikuntataustaa punttien kolistelun lisäksi, niin siitä on tietysti apua.

Millaiseen painikokemukseen tämä kommentti perustuu? :rolleyes:

Ihan yksilöllinen juttu. Jos pääsee hyvään seuraan, niin voi lahjakas kaveri kehittyä todella nopeasti ja päästä vaikka kuinka korkealle.

Monille tuossa iässä aloittaville voi painin ja judon parissa tulla kovana palana se, että 13-vuotiaat pennusta asti treenanneet vievät kuin märkää rättiä.

Olen ajatellut aloittaa kreikkalaisen painin mutta ongelmana on että tuli mieleen olenko liian vanha jo aloittamaan painin :wtf: puntiksella käyn 3 - 4 kertaa viikossa ja käyny jo vuoden ajan :evil: vastatkaa pikasest:worship:

Turha miettiä tommosia... Ei muuta kun sekaan vaan! :rock:

Entäs ku ikää on jo 25..siis harrastusmielessä joo mutta entä jos ajattelis pärjäävän kilpailuissa..? itse miettiny lähinä BJJ/jujutsun aloittamista ja ehkä kisaamistakin..? :D

Entäs ku ikää on jo 25..siis harrastusmielessä joo mutta entä jos ajattelis pärjäävän kilpailuissa..? itse miettiny lähinä BJJ/jujutsun aloittamista ja ehkä kisaamistakin..? :D

Sekaan vaan, turha tollasta on miettiä. Tuskin sä mundialseja voitat, mutta eihän sitä ikinä tiedä.

Laji on oikeasti todella halpa verrattuna moneen muuhun. Yleensä seuroilla ei ole kovinkaan suuret maksut ja välineetkään ei paljoa maksa. Käy vain rohkeasti kysymässä salilla, että sopiiko tulla treeneihin kokeilemaan. Eli vaikkei laji olisikaan se oma, niin pelkät painitossut ja verkkarit kun löytyy niin voit ihan hyvin lähteä vääntämään. Hyvät kengät muutenkin, joten ei mene siinäkään mielessä hukkaan vaikka harrastus jäisi lyhyeksi. ;)

Edit: Väärinymmärryksen takia poistettu osa.

Kyllähän sen voi aloittaa vielä 30-vuotiaanakin, mutta muut tyypit on siihen mennessä saattanu jo sen 20-vuotta treenata, joten taso on aika saatanan kova.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom