Vajaan vuoden käynyt aktiivisesti salilla ja nostanut punttia, tuntuu et kokoaika tulee jotain vaivoja. Aluks oli vasemman olkapään kanssa ongelmia, se parani vaan ajan myötä vaikka treenasin samalla ss-ohjelmaa. Nyt vajaa kuukaus sitte ku vaihdoin ohjelmasta pois ppl-ohjelmaan niin on oikea olkapää alkanut reistailemaan. En pysty tehä penkkiä tai vinopenkkiä kovaa koska työntöliike ylös sattuu olkapäähän ja se myös vaikuttaa negatiivisesti voimatasoihin. Se kipu on olkapään etuosassa ja sattuu just työntäessä tai kun nostaa kättä, kipu tuli noin 1,5 viikkoa sitten ja luulen että se on kiertäjäkalvosimesta lähtösin. Mielestäni mulla on hyvä tekniikka, vedän aina lapaluut yhteen ja niin edelleen. Penkkiä ja pystypunnerrusta oon tehny nyt vuoden verran 3x5 ja 5x5 sarjoilla ja tietenkin helvetin kovat painot. En tiedä johtuuks olkapääkipu juuri siitä et oon treenannut niin kovaa ja ei vaan paikat kestä, vai vaan jostain ärsytyksestä ku oon treenannu niin paljon ja alottanu uuden ohjelman? Mitä sitä oikeen tekis, ehkä lepoa nyt vaikka tän viikon tai sit jos vaan jättää penkit ja pystypunnerrukset tekemättä, ja tekee kaiken muun ja sit vielä jotain olkapääjumppaa kylkeen? Tunnen itteni vähän lasiseksi kun en jalkojakaan ole treenannut 3 viikkoon pienestä loukkaantumisesta joka tuli kun pelasin jalkapalloa. Onko nämä olkapäävaivat yleisiä kehonrakennuksessa vai oonko tosiaan vaan niin lasinen?
Työntöpäivä näyttää tältä:
penkki: 3x5
pystypunnerrus: 3x5
vinopenkki: 3x5
vipunostot sivulle: 3x10-12
ojentajapunnerrus köydellä: 3x10-12
tricep extension (en tiedä nimeä suomeksi): 3x10-12
olankohautus käsipainoilla: 3x10-12
vetopäivä:
soutu levytangolla: 3x5-8
leveä ylätaljaveto: 3x10-12
alataljaveto v-kahvalla: 3x10-12