Ongelmia massanlisäämisessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sityyr
  • Aloitettu Aloitettu
Ok eli pitkään oon jo miettiny mikä siinä on kun massaa ei oikein tule ja oon nyt kelaillu että voiskohan olla ruokavaliosta kiinni. Oon siis 20v ja pituutta on 180cm ja painoa noin 65kg. Käyn salilla 3x viikossa, jossa teen aina noin 8 liikettä, joka on noin 1½h setti. 10km lenkin vedän 1-3 kertaa viikossa aina niinä päivinä kun en käy salilla. Listaan tähän seuraavaan kaiken mitä syön normipäivän aikana.

2-3 leipää (yleensä ruispaloja)
muutama viipale juustoa ja kinkkua
margariinit leipien päällä
1 banaani
1 omena
1 tomaatti
1 vitamiiniporetabletti
1 litra maitoa
2-4dl mustikkakeittoa
200g raejuustoa
200g jauhelihaa tai kanaa
Jauhelihan tai kanan kanssa pääaterialla pastaa tai riisiä, noin 100-120g
1 kippo mass2:sta (eli 2dl jauhoja + 5dl vettä)
Välipalana tulee usein syötyä joko karjalanpiirakoita ja niihin lisää juustoa tai kinkkua, tai sitten itseväsäämiä kanahampurilaisia: 1ruispala+1 karinniemen kananpojan paneroitu pihvi+ muutama viipale juustoa+tomaattia+ketsuppia. Valmistuu mikrossa minuutissa ja pitäs ainakin omasta mielestä olla terveellisempää kuin kaupan hampurilaiset.
Lisäksi usein tulee syötyä jossain vaiheessa joku roiskeläppä tai muu valmispikaruoka, mutta ei kuitenkaan joka päivä.
Pari kertaa viikossa tohon päivän annokseen voi lisätä joko pikkukupin muroja tai sitten 2-3dl jogurttia.

Ja toi jauheliha/kana annos on sellanen joka tulee syötyä ehkä keskinmäärin 4x viikossa, loppuina päivinä tulee sitten vedettyä pääruokana jotain saarioisten valmisruokaa(Makaroonilaatikko, spagettivuoka, pasta bolognese, valkosipuliperunat + nakit, jne jne) kun en jaksa joka päivä kokata. Yleensä kuitenki pari kertaa viikossa jaksaa ja siitä riittää sitten aina kahen päivän pääruuat.

Viikonloppusin tulee nautittua keskinmäärin 15 annosta alkoholia ja harvoin on viikonloppua jolloin en käy vähintään kerran mäkkärissä/kebabilla/pizzalla.

Ja tiedän, että ruokavalioni on aika surkea ja epäterveellinen ainakin viikonloppusin, mutta outoo että edes tällaisella ruokavaliolla paino ei nouse :D Olis ihan kiva saada se 5-10kg painoo lisää etten olis niin tikku, mutta alkaa keinot loppua :D Vai oonko vaan liian malttamaton?

niin ja rahkaa en saa alas.

Lisäks ihmetyttää, että vaikka oon suht laiha, niin vatsan seudulla on kuitenkin jonkun verran löysää(jos istun ja jännitän vatsalihakset niin löysää on jopa sentti :S) vaikka teen vatsoja 3x viikossa ja jaksaisin vaikka tehdä 200 normivatsaa putkeen luultavasti suht helposti, mistä tällanen voi johtua? Ihan ku kaikki rasva menis vaan vatsaan muuta mikään muu paikka ei kasva? Okei lihakset kyllä kasvaa, sen oon peilistä huomannu, mutta paino ei jostain syystä siltikään oikein tahdo nousta?? Kaikki apu on tervetullutta :D Myös vinkit helppoihin(ja ennenkaikkea nopeisiin) ja terveellisiin ruokiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei ole mikään ihme jos syöminen on tota luokkaa ja juokset vielä pitkiä lenkkejä. Jos viikonloppuna otat kuppia niin silloin varmaan jää myös ruokailut retuperälle? Elikkä lisää ruokaa koneeseen ja tota juoksemista kannattaa vähentää. Itelläni oli vähän sama tilanne aikoinaan, tuntui että massaa ei tule. Sitten tajusin että 2-3 kertaa perskänneillä viikossa oli osansa asiaan. Kokeile vaikka muutama viikkoa vähentää dokaamista ja vetää viikonloppunakin reilusti safkaa..

Varmaan itsekin tiedät, että jos haluat lisää massaa, pitää sinun syödä enemmän. Kaloreita vain koneeseen! Ota vaikka illalla rypsäriä. Myös noiden liikuntamäärien vähentäminen voisi auttaa massanhankintaa.

Mutta jos lopetan lenkkeilyn niin eikö se sit oo vaa rasvaa mitä tulee? :D Emmä mikään lihapulla kuitenkaan haluu olla vaan et lihasmassa kasvaa:david:

Mutta jos lopetan lenkkeilyn niin eikö se sit oo vaa rasvaa mitä tulee? :D Emmä mikään lihapulla kuitenkaan haluu olla vaan et lihasmassa kasvaa:david:
Jos kalorit on miinuksilla, ei rasvaa tule, jopa lähtee. Jos kalorit ovat yli kulutuksen, tulee läskiä sekä lihasta, mutta tuo läskin määrä ei ole mikään vakio, vaan siihen voi jonkun verran vaikuttaa sillä, kuinka paljon syödään yli kulutuksen. Jos syöt 800 kaloria yli kulutuksen (en suosittele), tulee siitä yhtä paljon läskiä, vaikka juoksisit 3x 30 km lenkin päivässä, kun kalorit ovat tuon verran yli kulutuksen. Kalorilaki on yksinkertainen, mutta mä olen huono selittämään. ;)

Yhtäaikaa sitä fläsää ja lihasta tulee, pelkän lihaksen rakentaminen puhtain konstein onnistuu todella hitaasti mikäli ei ole luonnonoikku.

Eli ensin vaan kunnolla sitä massaa, ja myöhemmin diettailet ylimääräiset pois ja katsot mitä jäi käteen. Sitten taas uutta sykliä kehille, ja ~5v päästä on varmasti jo kohtuu atleettinen kroppa mikäli jaksat kovaa treenata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom