Ongelmia juostessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja What
  • Aloitettu Aloitettu
Koitin kaikin voimin etsiä trediä, jossa olisin tätä voinut kysyä, mutta en millään löytänyt. Kun olen juoksemassa pidempää matkaa, niin sisäreidet alkaa hankaamaan toisiaan vasten ja se ei tunnu yhtään kivalta. Koskee niin s-tanasti:curs: Kehnonko minä siihen keksin, että ongelmaa ei esiintyisi. Ja toinen on se, että nännit alkaa hankaamaan paitaa vasten ja sekin tuntuu yllättävän vittumaiselta.

Tänään kävin lenkillä ja reidet hankasi toisiaan vasten. Siinä kipukynnystä koeteltiin, kun kotiin asti vääntäydyin. Huomenna pitäsi taas päästä lenkille. Minkä minä keksin tähän ongelmaan?

Niin ja minkälaisia muita ongelmia teillä esiintyy juostessa? Keskusteltakoon tässä triidissä niistä ja jaetaan tietoutta, miten ongelmat vältetään

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ainakin sisäreisiin olen kuullut suositeltavan vaseliinia juuri tuon hankauksen estämiseksi, varmaan jotain muutakin voidetta nykyään on. Eli sitä voidetta levitetään sisäreisiin ennen lenkkiä.

Nännit voi teipata ennen juoksua, siihenkin tarkoitukseen löytyy omaa laastariansa.

Tuo nännivaiva on kyllä varsinkin tuulisella kelillä t-paidan kassa joskus iskenyt. Aikastalailla epämukava on.

Tuo reisiongelma parani itsellä aikoinaan tiukoilla pyöräilyshortseilla/-trikoilla ja jos ei halua lenkkipolulla vetää kireissä vetimissä, niin vedä löysät shortsit niiden trikoiden päälle. Myös pidempilahkeiset boxerit saattavat auttaa.

Nim. Minullakin oli joskus isot reidet

Tuo nänni vaiva on aika yleinen pitemmillä matkoilla. Esim. ennen maratonille lähtöä suositellaan laittamaan nänneihin vaseliinia tai teippaamaan ne.

Nämä vinkit tuolla jo tulivatkin :thumbs:

Tuo reisiongelma parani itsellä aikoinaan tiukoilla pyöräilyshortseilla/-trikoilla ja jos ei halua lenkkipolulla vetää kireissä vetimissä, niin vedä löysät shortsit niiden trikoiden päälle. Myös pidempilahkeiset boxerit saattavat auttaa.

Itsekin arvelin tuota. Mutta kun.....ne perkeleen housut repesivät haaroista. :lol2: Pitäsi uudet käydä ostamassa

Osta kerralla kunnolliset juoksuun tarkoitetut trikoot. Eläkä mitään 5€ niin sanottuja pyöräilyshortseja.

Iteki olin huuli pyöreenä, kun alko nänneihin sattumaan eka lenkillä ja mietin että mitä vittua? Liekö väärää materiaali t-paita vai mikä, mutta seuraavalla lenkillä ei samaa ongelmaa.

ps. sitten hyvä vinkki:meinasi penikkataudin tapaista tulla säären sisäsyrjiin.. soitin yhelle tutulle maratoonarille ja hän neuvoi PITÄMÄÄN KYLMÄGEELIPUSSIA lenkin jälkeen 5-10 minuuttia.. ja minähän eilen tein niin, ja tänään ei mitään ongelmia jaloissa. Suosittelen kylmästi :)

Itse olen myös pariin otteeseen saanut penikkataudin niin pahaksi että on meinannut usko loppua. Hyvänä konstina voin kertoa ns.kylmä-kuumahoidon helpottamaan penikoiden pakotusta. Elikkäs laske jalan päällä niin kylmää vettä kuin sietoraja antaa periksi noin 20-30s ajan ja sitten käännä vesihana niin kuumalle kuin nahka kestää. Tarkoituksena saada lihas supistumaan ja rentoutumaan lämmön avulla. Itse huomasin tämän pikkuhiljaa auttavan kipuihin.

Pari kertaa lenkin jälkeen ollu valkoisessa paidassa nännien kohdalla veriset jäljet, ei tunnu kauhean mukavalta. Tarpeeksi tiukkaa paitaa vaan päälle niin ei pääse nirhautumaan, tai sitten vaan teippaa/voitelee.
Joskus aikasemmin ollut myös itsellä tuo sisäreisien hiertyminen ongelmana. Ongelma helpotti vasta reisien hiukan pienennyttyä ja ehkä totuttua juoksemiseen. Juoksutrikoot voi kyllä helpottaa tosi paljon, kunhan ne ovat hyvät ja istuvat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom