Avaudun nyt siis itsekin tänne. Eli eilen tuli vedettyä ruokaa kahden edestä ainakin, mitä tapahtuu mulle ainakin sen kaksi kertaa viikossa, jos on siis hyvä viikko. Olen bulimiataustainen, joskin olen lopettanut oksentamisen.
Osaisiko kukaan antaa neuvoja, miten saa psyykkisen puolen hoidettua silloin, kun päässä meinaa napsahtaa ja tekee mieli tyhjentää jääkaapit?
Olen käynyt ravitsemusterapeutilla ja saanut ruokavalioni muilta osin kuntoon ja syön säännöllisesti ja monipuolisesti jne... "hyvinä" päivinä, joskin miinuskaloreilla. Paino on pysynyt suunnilleen samana noin vuoden verran. Tosin välillä paino on tippunut pari kiloa lähinnä nesteistä siitä normaali vaihteluvälistä. Mutta noin reilu vuosi sitten painoni nousi 12 kiloa parissa kolmessa kuukaudessa, kun jäin saikulle masennuksen vuoksi ja siitä olen yrittänyt tuloksetta pudottaa painoa lähemmäs omaa "normaali"painoa tuloksetta. Ahmimiseni onnistuvat nimittäin kompensoimaan täysin kaikki miinuskaloripäivät. Käyn myös puntilla 3xvko ja aerobista teen lisäksi lähes päivittäin. Lihasta ja voimaa on kyllä tullut puolessa vuodessa hyvin, sen jälkeen kun aloin käymään salilla. Olen myös hieman tyytyväisempi omaan kehooni, vaikka vielä meinaa itkettää, kun katsoo peiliin.
Onko kenelläkään samanlaisia ongelmia?