Ongelma vanhempien kanssa kun aloitin urheilun

Tervehdys. Päätin sitten tehdä tänne vihdoinkin tunnukset ja aloitankin taipaleen tämmöisellä. Elikkä olen nyt pari viikkoa sitten täysin tosissani ja aidosti hullaantunut kuntoilemiseen ja ruokien terveysvaikutuksiin. Syön 4x päivässä eli aamulla, lounaalla, päivällä ja iltapala sekä liikun vähintään tunnin yleensä hiihtäen.

Ongelmana ei niinkään ole molemmat vanhemmat vaan isä. Koko ajan nalkuttaa ruoasta mitä syön ja urheilusuorituksistani mitä teen. Ongelma ei ole älyttömän paha mutta rassaava!

Esim. olen aamuisin ruvennut keittämään puuroa kattilassa(kyllä, kattila-ruokaa, yea) niin isä saattaa tulla siihen viereen ja jotain tyyliin "voi kristus vie, eikö nyt muuta ole? Syö kunnon ruokaa jos kerran syö!" -tyyliä.

joskus kun olen paistanut riisiä kattilassa päivällä niin tämä voi tulla siihen "mitä sinä nyt tuollaisia teet? Mitä tuo nyt sitten muka vaikuttaa, syö vaikka leipää ennemmin." Myös kun ostin tonnikalaa raejuustoa ja maitorahkaa niin niistäkin nalkuttaa kun pitää tuommosia ihmeellisiä ostaa mitä ei voi edes syödä muut.

Nytkin tulin uimasta niin heti kotiin päästyä "no kannattiko tuonne nyt mennä, nuo uimahallit on samoja kuin likaliejussa uisi, minä en ainakaan menis.".

Koomisinta tässä on kun isä on itse perinteinen isomahainen suomalainen joka tuskin näkee lattiaa jos katsoo alaspäin. Lisäksi kun olen tarkemmin ruvennut seuraamaan muitten ruokailua ihan mielenkiinnosta niin huomaa kun aina välillä tämä käy jokun makkaran palan hakemassa jääkaapista tms...

Onkohan ongelma yleinen muittenkin kotona? Mitähän tässä kannatisi tehdä. Vastapainona sanottakoon, että äitee kannustaa kovasti ja on valmis avustamaan rahallisestikkin jos jotain välineitä tarviipi :D.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika ihmeellinen asenne kieltämättä.

Silloin kun itse vielä asuin kotona vanhemmat ihmettelivät myös hieman syömisiäni, kun rahkaa meni purkki/pari päivässä enkä vaaleaa leipää syönyt juuri ollenkaan. Sanoin, että heti kun jotain epäterveellistä syömisistäni löytävät niin lopetan. Sen jälkeen sai syödä rauhassa mitä tykkäsi ;)

Voihan sitä isäukolle tokasta, että ennalta ehkäisen tuota pelastusrengasta :D

No jopas pirullinen tilanne!Ei tuossa oikein muuta voi tehdä kuin olla välittämättä,saattaa isäsi provosoitua jos vastaan sanot,epäilen että turha vedota edes terveydellisiin seikkoihin.Jospa juttelet äitisi kanssa asiasta,hän varmaan tietää oikeat keinot,millä "kääntää isäsi pää".

Isäs on vaan kateellinen. Joutuu kattoon alaspäin sua.

Veä turpaa sitä äijää!

Repesin tähän, tuli niin puun takaa :D

@topic
Outo tilanne tosiaan, luulis olevan toisin päin. Ukon pitäis kannustaa syömään terveellisesti ja liikkumaan paljon, eikä .. noin. Osottele sen renkaita ja naura jossei muu auta :)

Eikö sitä voisi kysyä ihan normaalisti, että mikä sillä aiheuttaa mielipahaa sun urheilussa? Jos isä ei pysty keskustelemaan asiasta, niin se on sen oma häpeä. Oma veikkaus tälle protestoinnille on haikailu oman nuoruuden perään ja kateus, toisin sanoen huono itsetunto.

Voi olla että loppuu, voi olla että ei lopu ollenkaan. Omalla kohdalla loppui kuin vaihtui osoite. Tosin söin kuulemma "liikaa". Ei ollut normaalia syödä saman verran kuin perhe söi yhteensä ruokapöydässä :D

Noh ei muuta kun menet "kehumaan" sen ruokaa sekä osoitat sen mahaa. :D Tosin sinun ruokasi ei kyllä noiden lauseiden perusteella ole mitenkään terveellistä, ainakaan tuo paistettu riisi mutta makkarakaan ole sen parempi ja uimahallista olen kyllä samaa mieltä. :D

No jos oot pohjanmaalta niin ei siinä kai se kummempia :D

Ei kai nyt, parempi se on pitää säännölliset ruokailut. Aamulla puuroo (kattilassa tehtyä) naamaan ja päälle vielä raejuustoa ja mehukeittoo. Jos siitä sanomista tulee, niin kysele parin vuoden päästä onko ruoka ja reeni toiminut.

Tuppaa joillain varsinkin vanhemmilla ihmisillä olemaan oudot uskomukset, ruisleipä miehen tiellä pitää jne. Vittuile takas tai anna asian olla, itsellä alko pikkuhiljaa tajuamaan kun alko näkyyn sitä muutosta kropassa hieman

Veä turpaa sitä äijää!
:hyvä:

Itte alottaisin vetämään jotain oikein epätavallisia ruokia ja ruoka yhdistelmiä niin että näkisin sen äijän ilmeen, mut eiköhän se jossain vaihees lopeta ku tottuu sun ruokailuun.
Vaikka en tiedä.. jos jumalauta puurosta valittaa niin on se aika erikoinen kaveri :D

No jo on! Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Eiköhän se mieli muutu ku tulokset alkaa näkyyn. Ja tosta ruokailusta viä sen verta et ei olis välttämättä haittaa jos vaikka lisäisit vähän noihin ruokailujen väliin välipaloja ja sais äijä lisää ihmeteltävää:)

Heti omaan asuntoon muutto kuin vain suinkin mahdollista! Esim. Leijona-laumassakin alfa-uros ajaa pennut omille teilleen heti kun mahdollista, jonka jälkeen ne viettävät poikamieselämää savannilla jokusen aikaa. :D

Aika selvä juttuhan tuo, isäukollesi tulee huono omatunto kun ei itse viitsisi siistiä elämäntapojaan. Varmaan itsekin tietää, että jotain olisi kropalle tehtävä ennen kuin on myöhäistä ja saataa se äitisikin jotain pientä kuittailla tynnyrimahasta...

Kantapään kautta oppineena voin suositella, että myötäilet isäsi juttuja ja jatkat silti ihan siihen malliin mitä itseäsi huvittaa. Nämä "näyttämiset" ja kuittailut mitä muutama sankari on ehdotellut eivät tuota kuin mielipahaa kaikille osapuolille, vaikka moiset reaktiot voisivat jonkun viidakon lain mukaan olla oikeutettujakin. Jos lähdet mukaan riitelyyn niin tilanne vain pahenee, pysymällä tilanteen herrana on ainakin mahdollisuus siihen, että isäsi pian unohtaa koko jutun. Tsemppiä joka tapauksessa!

No johan on hämärä äijä kun ei edes puuronsyöntiä ymmärrä :wtf: Sehän on suomalaiselle melkein sama, ku v-ttuilisi perunasta ja sianlihasta...

Mutta itse asiaan, anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tiedän, se on vaikeaa, mut ei mahdotonta. Itse kuunnellut koko ikäni (jota on nyt jo yli 30 ;) ) faijan päänaukomista oikeastaan ihan kaikesta mistä teen, mutta kyllä sen oppii ignoroimaan.

Tollasille äijille on ihan turha sanoa vastaan, vaikka olis kuinka pitävät argumentit, eivät ne vaan ymmärrä.
Yritä suhtautua siihen niin kuin johonki kaupan lattialla kiukuttelevaan uhmaikäiseen; huvittuneen välinpitämättömästi. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom