Omaa studiota rakentamassa

Tein nyt tällaisen ketjun, kun itse sivuhommina valo- ja videokuvailen ja monta vuotta on tarvetta ollut studiolle. Nyt sitten sain vuokrattua halvalla 6 x 5,5m avaran tilan isoilla ikkunoilla, joten luonnonvaloakin on tarjolla.

Iso asia oli tietty päättää studiosetin hankinnasta. Olin jo vuosia ajatellut, että kun valot hommaan niin ne on tietty Elinchromen valot. Setit oli katottu valmiiksi kaikkine tarvikkeineen. Taustakankaat, softboxit, jalustat telineet jne. Ajattelin sitten, että koska listahinnoilla 4 valon paketit liikkui jossain 5-6t€ huitteilla, että laitan kyselyä Elinchromea myyville firmoille ja kilpailutan vähän tarjontaa.

Lähetin kyselyt Colorkolmioon, Rajalaan ja studiovarustamo.fi -verkkokauppaan.

Kysyin siis pakettihintaa studiokamoille ja muutaman muun teknisemmän kysymyksen. Ainoastaan Rajala vastasi seuraavana päivänä hintatiedoilla, mutta jätti kaikkiin kysymyksiin vastaamatta. Kukaan muu ei vastannut ollenkaan. Alkoi vituttamaan ja aloin katselemaan vähän muitakin vaihtoehtoja. Profoton laitteita on aina kehuttu, mutta tiesin ne kalliiksi. Katselin aikani eri vaihtoehtoja ja laitoin kyselyn Profotoa edustavalle Fimeko Oy:lle. Tuote oli kompaktikitti Profoto D1 Studio Kit 500/1000/1000: http://www.fimeko.fi/profoto_d1_studio_kit_50010001000_air.

Vastaus tuli 45min kuluttua. Vaikka alennukset koko paketille mitään kummoisia olleetkaan niin palvelu pelasi, kaikki löytyi hyllystä ja muutenkin jäi hyvä mieli. Tilasin sitten valokuvaustavaraa n. 7t€ (sis alv 23%) edestä ja Profotot vain siksi, koska palvelu oli hyvää ja asiantuntevaa ja luotettavan oloista. Ajattelin, että kuitenkin tulen tilamaan studiolaitteita ja -varusteita jatkossakin paljon ja en jaksa joka kerta arpoa, että saanko vastauksen kysymyksin vai en. Hauskaa tässä on se, että ajattelin että en ikinä hommaa kompaktisalamoita, mutta sellaiset nyt tuli kuitenkin hommattua. Perustuen loistaviin arvosteluihin ja omaan tarpeeseen.

No, nyt tuli hommattu laatusetti ja tänään haen kamat ja viikonloppuna sitten säätämään. Pitää laittaa tähän ketjuun kuvia studioprojektin etenemisestä.

Onko pakkislaisilla omia studiokamoja? Minkälaisia kokemuksia? Mikellä nyt on aikakin Elinkan Rangerit muistaakseni.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Rangerit(3 genistä ja 5 valoa) täällä joo ja ne nyt on ihan must tässä mun hommassa kun kuvaan valoilla aina ja kaikkialla studiosta lokaatioihin. Profotot on parhaita, tosin hintakin sitten sen mukainen. Niillä on paremmat valonmuokkaimet mitä olen katsonut. Niiden välähdyspäät on muistaakseni ulkonevat lamput kun taas alinkassa on rinkulat. Profotolle esim saa semmoisen uber kovan valopallon joka antaa 360 astetta, olis meinaan rokkia.

Oon ite törsännyt Color kolmioon rahani, meen tosin paikanpäälle aina ja saan siellä hyvää palvelua.

En yhtään ihmettelisi, vaikka mulla olis Profotot vielä, mutta jos mennään geniksiin, niin tuppaa olemaan hintaa melkoisesti ja käytännössä eroa ei kuitenkaan kamalasti ole kun kyse on valosta joka kulkee pisteestä A pisteeseen B. Latausajat Profotolla helvetisti kovemmat. Elinkat antaa rontin sekunin täydellä teholla latausta. Speedi vähän nopeempi. Mut mitään sarjaa niillä ei oteta, tosin sarjaa ei paljoo tule kuvattua ikinä missään.

Käytännössä siis Profoto on erittäin laadukas ammattimerkki ja Elinkat sitten semmoisia leluja. Mut elinkat on kestänyt hyvin runtua, meinaan mä vien niitä mihin vain ja rangerit ei ole vielä hajonneet.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom