Olkapäiden treenaaminen epäkkäitä rasittamatta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja neiti
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
42
Elikkä siis olen luonnostani lyhytkaulainen, enkä tahtoisi rasittaa epäkkäitäni olkapäätreenin yhteydessä kovinkaan paljoa, mutta johtuen muutoinkin kovasta jännityksestä niskan alueella, tuntuu, että epäkkäät rasittuvat vähintäänkin runsaasti, joten olisiko hyviä vinkkejä miten tätä voisi välttää?Jossain toisessa ketjussa ainakin Vilma-liina tästä jotain mainitsi, joten neuvot otettaisi nyt ilolla vastaan:D Olkapäätreenini koostuu vaihtelevasti seuraavista liikkeistä:pystypunnerrus smithissä, vipareiden eri variaatioista, pystysoudusta ja takaolkapääliikkeestä(tangolla, laitteessa tai käsipainoilla).
Tuntuu, että nykyisellään epäkkäät rasittuvat aika lailla,toki lisärasitusta niskan alueelle tuo vielä pikku neitimme, jota kaiket päivät tulee nosteltua/kanneltua. Kaikki vinkit on tervetulleita!Kiitos ja loppu.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vähän offtopick. siitä pahoittelut. Itselläni olkapäät vallan rutisevaa laatua. ja mm vipujen tekeminen hankalaa koska painojen kanssa "rutisuttaminen" sattuu. Ilmeisesti ovat sitten väljät tms. Aina oluut sama ongelma. Maalaisjärki sanoo, että sen alueen lihaksia kannattais treenata jotta tukis paremmin, mutta milläs treenaat jos sattuu. Vai pitääkö kipu ignoroida (ei erityisen kovaa joten onnistuu kyllä) ja treenata silti? ja edellistä postauksen loppua mukaillen, tuntuu että olkapäät vaan rasittuu...nivelistä :) Auttakkee Auttakkee. Ja pahoittelut kirjotuksen sotkusta.. 25h valvomista takana :D

Mustangnisti, mulla oli ihan sama juttu kun aloin tekee vipareita (sivuille), eli liike ei tuntunu yhtään luonnolliselta ja teki jotenki kipeetäkin, mutta tarpeeksi pienillä painoilla kun on tahkonu menemään, niin olkapäät on tottunu eikä enää satu ollenkaan, isoilla painoilla en kyllä vieläkään tee.. mutta toivottavasti tulevaisuudessa :)
eli minä ainakin sanoisin että kokeile ja totuttele..

Zone-sarja -42%
Pystysoutu menee helposti epäkkäille myös, joten kannattaa tehdä suunnilleen hartioiden levyisellä otteella eikä sitä tankoa tarvitse nostaa rinnan yli. Mulla ainakin tuolloin jää rasitus tehokkaimmin olkapäille.

Vipareissa epäkkäitä voi säästää tekemällä ne yhdellä kädellä. Nappaa toisella kädellä kiinni jostain palkista salilla (vaikka ristikkäistaljan häkkyrästä), nojaa hieman "ulospäin" niin että jalat on lähempänä palkkia kuin ylävartalo. Tavallaan siis roikut sen kiinnipitävän käden varassa. Siitä sitten vipareita sivulle yhdellä kädellä.

Takaolkapääliikkeissä keskity nimenomaan siihen takaolkapäiden supistukseen, sillä noissa helposti rutistaa myös epäkkäitä. Jos menee rankasti epäkkäille, niin sitten ehkäpä painoja hiukan pois?

Juuri noin teenkin esim.pystysoutua ja takaolkapääliikkeissä käytössä suht.kevyet painot ja niillä sitten runsaasti toistoja ja mehut pois takalohkoista. Yhden käden vipareita on tullut tehtyä aika vähän, joten otetaanpa ne sitten tänään ohjelmaan ilman muuta, kiitos vinkistä:)

Latest posts

Back
Ylös Bottom