Olkapäiden totaalinen puutuminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja timi83
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Reenailin tossa 2päivää sitten rintaa/ojentajia. Tein penkissä 3x15 100kg jonka jälkeenvinopenkkiä. Muutaman toiston jälkeen rupes olkapäät puutumaan ihan täysin, ja ehkä pientä kipuakin tuntu.
Odottelin sellasen 20min. ja tein sen jälkeen vielä pienen ojentaja reenin, jonka aikana ei olkapäissä tuntunut enään miltään.
Sen jälkeen näiden 2lepopäivän aikana ei ole varsinaista kipua tuntunut, mutta olkapäät puutuvat jo pelkästään puhelimeen puhumisesta tai käsien nostelusta ylös!!
Eli mitä sanotte onko liiasta rasituksesta uupuneet vai ovatko jo tulehtuneet! mobic tulehdus/kipu lääkkeet haettu ja kuurialotettu varmuuden vuoksi!Jos on vastaavia tapauksia niin kauankohan tarvii paussia pitää? Olen 3viikkoa reenannut ohjelmalla jossa reenaan rinta/ojentaja/olkapäät sekä selkä/hauis/kyynärvarret 2xviikos ja jokainen liike ja sarjat 15toistoja ja on toiminut ihan helvetin hyvin koko ajan on saanut laittaa joka liikkeeseen lisää painoa. Noiden olkapäiden kanssa on koko ajan ollut ongelmia,toivoisin todella että joku osaisi neuvoa että miten nuo olkpäät saisi kuntoon ettei taaaaas tarvitsisi pitää pisempää taukoa!!!

Oisko jäänyt hermot puristuksiin? kokeile relaksantilla tai hierojalle.

pari päivää otin noita sirdaludeja, kun en muutakaan kaapista löytäny. Huomenna sattuu olemaankin aika hierojalle : )

Reenailin tossa 2päivää sitten rintaa/ojentajia. Tein penkissä 3x15 100kg jonka jälkeenvinopenkkiä. Muutaman toiston jälkeen rupes olkapäät puutumaan ihan täysin, ja ehkä pientä kipuakin tuntu.
Odottelin sellasen 20min. ja tein sen jälkeen vielä pienen ojentaja reenin, jonka aikana ei olkapäissä tuntunut enään miltään.
Sen jälkeen näiden 2lepopäivän aikana ei ole varsinaista kipua tuntunut, mutta olkapäät puutuvat jo pelkästään puhelimeen puhumisesta tai käsien nostelusta ylös!!
Eli mitä sanotte onko liiasta rasituksesta uupuneet vai ovatko jo tulehtuneet! mobic tulehdus/kipu lääkkeet haettu ja kuurialotettu varmuuden vuoksi!Jos on vastaavia tapauksia niin kauankohan tarvii paussia pitää? Olen 3viikkoa reenannut ohjelmalla jossa reenaan rinta/ojentaja/olkapäät sekä selkä/hauis/kyynärvarret 2xviikos ja jokainen liike ja sarjat 15toistoja ja on toiminut ihan helvetin hyvin koko ajan on saanut laittaa joka liikkeeseen lisää painoa. Noiden olkapäiden kanssa on koko ajan ollut ongelmia,toivoisin todella että joku osaisi neuvoa että miten nuo olkpäät saisi kuntoon ettei taaaaas tarvitsisi pitää pisempää taukoa!!!

Oisko jäänyt hermot puristuksiin? kokeile relaksantilla tai hierojalle.

Juuri näin. Eli et tarvii siihen mitään lääkkeitä vaan ihan vaan paikkoja aukasevaa toimintaa. Eli sinne hierojalle olitkin menossa, hyvä. Sitten lisää venyttelyä kehiin eli kaikki lihat navan yläpuolelta pitää syvävenyttää joka päivä. erityisesti niska, kaula, hartia, olka, lapaluualue jos ei vielä kuulu kuvioihin. Ne hermot jää pinteeseen kun lihat on on joko reenistä tai venyttelyn riittämättömyydestä (yleensä molemmat) jäykät jolloin hermohin saattaa kohdistua painetta.

Jos yks hierontakerta ei auta niin käyt parin päivän välein hierotuttamassa vielä pari kertaa.

Ja tosiaa hieronta auttaa siihen oireeseen, venyttely syyhyn. Eli sanomattakin selvää et kannattaa lisätä/tarkastaa ne omat venyttelyrutiinit, jolloin kyseinen ikävä vaiva ei neää tulevaisuudessa yllätä.

Thanks vastauksista! Tänään kävin hierojalla oli sitä mieltä että olkapäät ovat ahtaat (myös oma epäilys) Kertoi että on tullut viime kerrasta huomattavasti lisää lihasta olkapäihin ja rupee kuulemma olkapäiden liikkuvuus olemaan niiin huono et estää veren kiertoa ym jonka vuoksi tuntuvat puutuneilta! Sanoi että jos olisi hermot jumissa niin olkapäissä olisi kuulemma jonkin sortin pistävää kipua! Aloitin tänään keppi jumpat ja tehostetut venyttelyt aika moni tuntuu vannovan tuon keppijumpan nimeen! Eli liike tuosta rinnan edestä yläkautta selän taakse ja takaisin Teen 50toistoa per päivä! fiilis on tosi paska kun halu olis reenata todella lujaa ja tulokset ovat nousseet joka viikko joka liikkeessä!! kauankohan tuota lepoa salilta pitäisi pitää?

Mulla on myös ongelmaa olkapään puutumisen kanssa. Mulla on aina ollu paha tapa nukkua vatsallaan käsi pään yläpuolella, ja usein oon tottunu yöllä tai aamulla heräämään siihen, että olkapää on ihan puutunu ja välillä ihan vihloo. Samoin tein ennen tarjoilijan hommia, mutta se piti lopettaa kun olkapää ei kestäny painavien tarjottimien kantoa.

Nyt ongelma on kuitenkin ollu pahempi about pari viikkoa. Oikea olkapää puutuu tosta ulkosyrjältä läheltä ojentajaa ihan keskellä päivää. Se puutuminen tuntuu ihan kämmeneen asti, ja käsi on ihan kylmä kun tuntuu ettei veri kierrä. Käsi puutuu kun oon tietokoneella, luen, makaan kyljellä sohvalla tai istun vaan paikoillaan. Treenatessa ei tunnu mitään kipua. Olat treenaan kerran viikkoon 4x8 sarjoissa. Mitään suuria muutoksia en treeniin oo viime aikoina tehny. Eilen koitin hieroa tota olkapäätä, ja huomasin että siitä ulkosyrjältä painaessa sattuu ja vihloo tosi paljon. Myös vasemmassa olassa tuntuu tota vihlontaa, muttei yhtään niin paljoa.

Kävin koulun terveydenhoitajalla, joka määräs 4pv Burana kuurin. Lääkärille sain ajan viikon päähän. Sano, että voi treenata jos ei satu. No ei mua treenaaminen satu, mutta en nyt sitten tiiä riittääkö että pitää taukoa vaan olkalihasten treenaamisesta, vai pitääkö jättää yläkropan treenaaminen kokonaan vähäks aikaa?

Nytkin koko ajan tuntuu, että olkapää on ihan puutunu. Vihlonta tuntuu kuitenkin (onneks) vain painaessa. Vinkkejä ja neuvoja otan erittäin mielellä vastaan. Päähän tässä hajoo, kun muutenkin kauhee stressi, ja sit jos vielä taukoa pitää ottaa treenistä...

Mitenkäs on ketjun aloittajalla olkapään laita nyt? Onko löytynyt ratkaisu vaivaan vai vieläkö painiskelet sen kanssa?

Kiinnostaa siksi, että minulla on varsin samansuuntaisia oireita ollut jo jonkin aikaa. :(

Latest posts

Back
Ylös Bottom