Olkapäiden eri ryhti

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Elikkä ongelmana on se, että oikea olkapää on hieman alempana kuin vasen. Ei vaikuta oikeestaa treenaamiseen missään muussa liikkeessä kuin vipunostoissa. Siinä tuntuu että tuo käsi liikkuu "porrastetusti" ja kipeytyy sen takia (?) Mahtaako olla kohtalotovereita täällä, jos on niin tietäisköhän joku jotain venytystä josta voisi olla hyötyä ? Roikkumista olen koittanut, mutta tuloksetta. Taitanee tuokin vaiva olla tuolta ala-aste ajoilta jolloin reppua kannettiin aina oikean olan päällä :D Kyse ei siis todellakaan ole mistään huomattavasta erosta, mutta omaan silmään pistää ikävästi.

Mulla on melkein aina ollu oikea alempana, luulen että vaiva vaan korostu kun oikeaan olkapäähän sattu lätkätaklauksessa ja jäi ikään kuin väljäksi. Kiertäjäkalvosinten treenaus nyt on ainut mitä tulee mieleen tohon nivelen tiukentamiseen.

Repun kantamiseen tuo tuskin liittyy

edit. Epäkkäiden venyttely voi auttaa, jos vasen on liian ylhäällä (tällöin kyllä luulisi hartiaa kiristävän muutenkin). Mutta voi myös olla, että oikea on liian alhaalla. Onneks olkoon muuten jos ei haittaa muussa kuin vipareissa, itsellänihän olkapäiden erilaisuus tuntuu penkkipunnerruksessa, myös kapealla otteella

Täällä myös. Yläasteella lähti solisluu irti olkapäästä polkupyörällä kaatuessa ja tämän seurauksena oikea olkapää hieman alempana toista. Ei siis jäänyt solisluunpää ihan siihen mihin piti vaan jäi hieman väliä.
Nuorempana joskus kipeyty mutta nykyään ei edes juurikaan huomaa. Jotkin liikkeet tosiaan menevät hieman eri polkuja, hyvä huomio tuo vipunosto. Penkki on myös aina tuntunut hieman oudolta vetää.

Veikkaisin, että lähtee lantiosta. Kun lantio vinossa niin se heijastuu olkapäihin asti kun ranka on vinossa. Kannatta ainakin sulkea tuo vaihtoehto pois, koska se on hoidettavissa oleva asia.

Back
Ylös Bottom