SUPERCARB 1kg -40%

Olkapääpunnerrus käsipainoilla, mutta kuinka painavilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leona
  • Aloitettu Aloitettu
En yleensä pidä treenipainojen vertailua kovin mielekkäänä puuhana, mutta silti kysyn seuraavaa: millä käsipainoilla teette olkapääpunnerrusta? Syitä kysymykseeni en jaksa tarkemmin selitellä ;) Itse olen tehnyt 15 kg:n painoilla kovan sarjani, jossa toistoja 6-10 päivästä riippuen.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Käytän pystypunnerruksessa 20kg:n painoja. Tai niihin on kirjoitettu 22,5, liekö sitten että kädensijakapula painaa sen verran... 22,5:llä (tai 25:llä, jos kirjoitettuun raapustukseen on luottaminen) olen ottanut nelosen, mutta tuntuu siltä, että niihin kunnolla siirtymiseen mennee vielä jonkin aikaa. Tällaiselle pienelle tyttöselle kun tuo 2,5kg per käsi tarkoittaa kuitenkin aimo harppausta, ja käsipainoissa on vielä sekin ongelma, että ne pitäisi ensin saada ylös... :D

Nonnih, ilmeisesti pitäisi luottaa enemmän voimiinsa. Juuri kun pääsin sanomasta, että seuraaviin painoihin siirtymiseen mennee vielä aikaa, niin päätinkin siirtyä niihin oitis tänään kun oli olkapäätreenin paikka. 2 X 7 tuli jotta hopsista vaan :D Samaan syssyyn lisäsin vipunostopainoihin 2 1/2 kg. Täytyisi vaan useammin muistuttaa itseään, että painojen lisäämisessä on vain uskallettava kokeilla ja repiä! Tämän jälkeen en sitten niihin kaksikymppisiin enää koskekaan :)

Originally posted by Tiukkis
Kävikös meitsi ilkkumassa naismaisten painojen käytöstä, vai... ;)

Eiiii, kun selailin New Posts-toiminnolla uusia viestejä ja luulin että Tiukkis kysyy tuolla treeni/ravintopalstalla niitä painoja jossain vertailumielessä miehiltä(kuinka monta miestä rökittää=) ja vastasin ihan asiallisesti mutta sehän olikin teidän ikiomalla palstalla jossa mun vastaus olisi tuntunut vähintään elvistelyltä... Vaikka aika pienet painot mullakin olisi suhteessa kun kerran toi PMLatskin kiskoo tollasilla painoilla :eek:

Meitsi: hehee, no en sentään uskonut että miehiä kauheasti noilla painoilla rökittäisin ;)

Jälleen kerran kunnioittava kumarrus PMLatsille hurjista tuloksista - sinä ainakin rökittänet muutamia miehiä noilla painoilla :) Itsekin olen haaveillut seuraavaan painoon siirtymisestä, muta se kun olisi sitten 17,5 ja se kuulostaakin jo niin hurjalta että hirvittää. Nimen omaan se painojen ylös saaminen vaatii jo hyvän tekniikan, toistoja on sitten "helppo" tehdä kun on kerran jotenkin saanut kädet suoraksi ylös. Täytyy ottaa apumies mukaan, ehkä se siitä.

Painojen ylössaamisesta...

Häpeäkseni täytyy tunnustaa, että minä en saa vinopenkkipunnerruksessa käsipainoja itse ylös. Olen harjoitellut ja harjoitellut ja mulle on näytetty se sata kertaa, mutta raskaan sarjan painot ei vaan nouse...(jätettäköön tässä kertomatta mitkä painot, pienet joka tapauksessa :rolleyes: )
Joten avustaja antaa mulle painot suorille käsille ja sitten menee kevyesti 2 * 8. Että näin...

Minun painoni liikkuvat samassa tahdissa PMlatsin kanssa :). Meilläpäin monet tuntuvat ihmettelevän noinkin suuria rautoja naisella... Viime aikoina olen kuitenkin siirtynyt tekemään tankopunnerruksen ekaksi, jonka jälkeen teen vähän pienemmillä käsipainoilla pari 10-15 sarjaa.

Re: Painojen ylössaamisesta...

Originally posted by Nate
Häpeäkseni täytyy tunnustaa, että minä en saa vinopenkkipunnerruksessa käsipainoja itse ylös. Olen harjoitellut ja harjoitellut ja mulle on näytetty se sata kertaa, mutta raskaan sarjan painot ei vaan nouse...(jätettäköön tässä kertomatta mitkä painot, pienet joka tapauksessa :rolleyes: )
Joten avustaja antaa mulle painot suorille käsille ja sitten menee kevyesti 2 * 8. Että näin...

Joo, ja mulla puolestaan on erittäin omaperäinen tapa hilata ne painot ylös... Nostan ensin toisen painon polven päälle, ja toisesta otan kiinni (toinen siis edelleen maassa). Sitten yhdellä rajulla riuhtaisulla kiskaisen molemmat painot hartioiden kautta ylös.... Tiedän, tiedän, se on hirvittävä tapa, ja kieltämättä taatusti vaarallinenkin, kun sellaisesta istuvasta kumarasta asennosta yhtäkkiä riuhtaisee n. 50kg liikkeelle - on ihme ettei selkä ole vielä vinksahtanut. Mutta kun en tahdo millään oppia sitä siistiä ja turvallisempaa tapaa, jossa painot ensin nostetaan syliin ja siitä keikautetaan sulavasti "hartioille".... Pitäisi kai alkaa harjoitella, vaikka ensin vaaleanpunaisilla muovipainoilla :D :D Koska kyllähän se itseäkin nolottaa, että niin typerällä tavalla ne painot ylös nostaa.

Re: Re: Painojen ylössaamisesta...

Originally posted by PMLats

Mutta kun en tahdo millään oppia sitä siistiä ja turvallisempaa tapaa, jossa painot ensin nostetaan syliin ja siitä keikautetaan sulavasti "hartioille"....

Kerronpa oman tapani, vaikka tyttö en olekaan, PMLats poistakoon viestin, jos siltä tuntuu:) Eli mulla on tapana nostaa käsipainot alkuasentoon niin, että ensin nostan molemmat painot tuohon etureisien päälle, melkeinpä polvien päälle. Samanaikaisesti kun alkaa nojaamaan taaksepäin kohti selkänojaa, nostan vuorotahdissa painot rinnan päälle jaloilla auttaen. Tosin sanoen nostan koukussa olevan jalan ilmaan samalla kun alan hiljalleen nojata kohti selkänojaa ja heti perään toisen jalan, jolloin painot ovat jalalla autettuna jo valmiiksi melkein oikealla korkeudella. Varovainen toki täytyy olla ettei painot lähde leviämään kropan sivuille, saattaa tehdä pahaa jälkeä olkapäille...

Re: Re: Re: Painojen ylössaamisesta...

Originally posted by Ozzy

Kerronpa oman tapani, vaikka tyttö en olekaan, PMLats poistakoon viestin, jos siltä tuntuu:)

Okei, eli ensinnäkin, ei täällä deletoida miesten kirjoituksia, vaikka teillä tuntuukin olevan sellainen mielikuva :D Vain asiattomuuksiin puututaan.

Originally posted by Ozzy

Eli mulla on tapana nostaa käsipainot alkuasentoon niin, että ensin nostan molemmat painot tuohon etureisien päälle, melkeinpä polvien päälle. Samanaikaisesti kun alkaa nojaamaan taaksepäin kohti selkänojaa, nostan vuorotahdissa painot rinnan päälle jaloilla auttaen.

Ja kyllä, teoriassa tiedetään miten homma pitäisi skulata, mutta jotenkin ei suju. Se ON vaikeaa, ihan oikeesti... Varsinkin kun on opetellut ensin väärän tekniikan...

Minäpä heilautan painot aluksi seisoma-asennossa ylös ja sitten vasta käyn istumaan. Tietysti käytän jalkoja nostossa, eli: käyn kyykkyyn, tartun painoihin ja nostan jaloilla itseni ylös (varon siis selkää) ja noston loppuvaiheessa heilautan painot ylös. Sitten istumaan ja siitä punnertamaan. Toki käytän lelupainoja teihin muihin verrattuna, mutta hyvin on toiminut ja uskoisin saavani suuremmillakin painoilla itseni lähtöasentoon ihan ok. Se onkin eri asia, miten siitä punnerran ne painot ylös suorille käsille...

Originally posted by Tiukkis
Minäpä heilautan painot aluksi seisoma-asennossa ylös ja sitten vasta käyn istumaan.
Näin minäkin teen silloin, kun painot ovat niin suuret ettei edellä kertomassani "istuma-tekniikassa" enää paukut riitä. Eli silloin teen sellaisen epämääräisen heijarihauiskäännön ja rinnallevedon yhdistelmän, jolla saan painot alkuasentoon. Ja että se eka ylöstyöntö voi olla vaikea, kun joutuu aloittamaan pohja-asennosta. Miltä mahtaisi tuntua kyykyssä aloittaa sarja ala-asennosta? :D

Mä sekaannun myös keskusteluun.. Jos tuon em. reisien avulla puntit ylös -tekniikan tekee oikein, niin sillä saa ainakin vielä 45 kg:n puntit vaivatta ylös.

Pystypeessä teen sillä tavalla, että istun puntit reisien päällä penkissä. En nosta kumpaakin punttia samaan aikaan, vaa yksi kerrallaan (mielestä paljon helpompaa).. tietenkin autan jaloilla niin paljon, kuin pystyn (sellanen hiano pompautus)

Huomasin sellaisen jutun, että kun sisällytin dynaamisen penkkitreenin (8x3x50-60%) treenikiertooni, auttoi se selkeästi käsipainopunnerruksessa sen ensimmäisen toiston suorittamisessa (niin pysty- kuin vinopunnerruksessa) elikäs tuli sitä räjähtävyyttä saatua esiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom