Olkapään kiristysleikkaus?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vasen olkapää rusahtaa ja muljahtaa pois kuopastaan aina kun kättä nostaa. Onko kellään ollu vastaavaa?

Vasen olkapää rusahtaa ja muljahtaa pois kuopastaan aina kun kättä nostaa. Onko kellään ollu vastaavaa?

Kyllä vaan oli, kaatumisen seurauksena rupesi parin vuoden päästä kaatumisesta lähtemään sijoiltaan. Oli irti 3 kohtaa ja muita vaurioita olkapään sisällä ja hauiksen pitkänpään jännekin oli lähes katki. Korjattiin tähystyksellä, ei ollut ongelmia sen jälkeen. 6 viikkoa oli kantositeessä 24/7, muuten olisi ollut 4 vkoa, mutta pidennys tuli tuosta hauiksen pitkänpäänjänteen korjauksesta. Minulla lähti siis osittain sijoiltaan (opin saamaan sen itse paikoilleen) kaupassa kun kurotin, suihkussa, nukkuessa, vaatteita laittaessa, muutaman kerran vähintään viikossa.
Jos tarvitset hyvää olkakirurgia Helsingistä, niin suosittelen kybällä Harri Heliötä. Ottaa vastaan mm. Diacorissa.

No huomenna on aika ortobedille, katotaan mitä sille voi tehdä. Toivottavasti ei tarvii alkaa leikkelee. Eli ei toi varsinaisesti lähde pois paikoiltaan, vaan lonksahtaa ja muljahtaa takas paikoilleen.

No huomenna on aika ortobedille, katotaan mitä sille voi tehdä. Toivottavasti ei tarvii alkaa leikkelee. Eli ei toi varsinaisesti lähde pois paikoiltaan, vaan lonksahtaa ja muljahtaa takas paikoilleen.

Minulla olkapää tippui eteenpäin, ja se oli ihan sairaankipeä ja kipu loppui kun sain muljautettua sen takasin. Rupes vaan olemaan turhan löysä kun ei pysynyt paikoillaan ollenkaan. Mutta tähystys hoitui näppärästi, olin saikulla vaan 4 päivää (to leikattiin ja maanantaina töihin). Toimistotyötä ja uusi työpaikka, pystyi koneella tekeen hommia yhdellä kädellä ja loppuvaiheessa jo kahdellakin kun löysi hyvin tyylin. Särkyä ei ollut leikkauksen jälkeen kun 1 päivä. Sitten kun piti alkaa treenaan kättä liikkuvaksi, niin silloin meni särkylääkettä, mutta tehokkaalla treenillä käsi meni tosi nopeasti normaalit liikerajat.

Täällä toinen! Eli pienenä pulkkamäessä sattui pieni vahinko, jonka jälkeen käsi alkoi mennä olkapäänkohdalta rusahtaen sijoiltaan. Juurikin noin, että se menee pois kuopastaan ja se pitää yrittää muljauttaa sinne takaisin. Monet kerrat sitä käytiin lääkärissä näyttämässä ja vastaus oli aina sama- "Lisää treeniä vaan niin kyllä paranee". Lopulta meni siihen hermot ja tilattiin aika yksityiselle ortopedille. Käsi magneettikuvattiin, josta paljaustui, että kädessä oli olkanivelen rustorenkaan rikki. Tämä korjaantui tähystys leikkauksella ja leikkauksen yhteydessä löytyi vielä hauiksen repeämäkin, joka korjattiin samalla. Tämän jälkeen 6kk täysilepo, johon sisältyi ainoastaan fysioteparia ja jumppa liikkeitä.

Sephora ihan mielenkiinnosta

"kaatumisen seurauksena rupesi parin vuoden päästä kaatumisesta lähtemään sijoiltaan. Oli irti 3 kohtaa ja muita vaurioita olkapään sisällä ja hauiksen pitkänpään jännekin oli lähes katki."
Etkö tossa parin vuoden aikana kärsinyt kovista kivuista yms. ? Ja oliko noi vammat ollu siis pari vuotta siellä olkapäässä ennen ku ne korjattiin :wtf:

Kirjotin vähä tyhmästi tossa, eli ei siis muljahda "pois paikoiltaan" vaan paukkuu enemmänkin, lääkäri sano että olkanivel kulunu eikä sille mitään voi tehdä. Elikkä mun tapauksessa ei siis niin pahasta "vammasta" kyse mitä tossa annoin ymmärtää, reenatakin pystyy taas.

Sephora ihan mielenkiinnosta

"kaatumisen seurauksena rupesi parin vuoden päästä kaatumisesta lähtemään sijoiltaan. Oli irti 3 kohtaa ja muita vaurioita olkapään sisällä ja hauiksen pitkänpään jännekin oli lähes katki."
Etkö tossa parin vuoden aikana kärsinyt kovista kivuista yms. ? Ja oliko noi vammat ollu siis pari vuotta siellä olkapäässä ennen ku ne korjattiin :wtf:

Kyllä vaan, teki sen parin vuoden aikana lisää hallaa ja lopputuloksena rupes meneen sijoiltaan. Yleislekurin mielestä oli tuolloin vain pikkuruhjeita. Olkaguru Harri Heliö katto sillon otetut kuvat ja näki vaurion, ois pitänyr heti mennä tuolloin ortolle. Kipuja oli silloin tällöin, mutta kun olu sanottu ettei vikaa niin ajattelin että olkoon. Vasta tuo jatkuva olkapään tippuminen eteen anto sit aiheen mennä ortolle. Että kandee käydä aina asiantuntijalla ajoissa ettei tule enempää korjattavaa, vauriot vaan kasvaa pahimmassa tapauksessa kun ei hoideta ajoissa.

Mullakin on oikea olkapää reistaillut jo ainakin vuoden verran. Olkapää muljahtaa ikävästi kun vie käden suoraan edestä sivulle, ja jos käännän peukalon osoittamaan alaspäin niin muljahtaa vielä voimakkaammin. Kipua siinä ei tunnu, ja treenatessakaan ei juuri haittaa koska sitä on jo oppinut alitajusesti varomaan. Silti aika veemäinen kun takaraivossa on kokoajan pieni pelko, että kohta lähtee käsi alta ja tulee tanko päähän. Varsinkin penkin/rintatreenin jälkeen se on kaikista "herkimillään" ei tarvi ku vähän kättä pyöritellä ja joka pyöräytyksellä paukkuu ja muljuu.
Mitähän tuo vois olla? Lääkärillä oon joskus käynyt sen kuvauttamassa, mutta sillon siitä ei mitään näkynyt.

Mene suosiolla osaavalle yksityiselle lääkärille näyttämään! Mielellään ortopedille. Mä kävin käteni kanssa ainakin 5 kertaa normaali vastaanotolla terveyskeskuksessa, eikä mitään löytynyt. Menin yksityiselle ortopedille, joka passitti magneettikuviin ja vika löytyi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Back
Ylös Bottom