Olkapää...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli vasen olkapää tulehtui joskus puolitoistavuotta sitten ja söin siihen tulehduskipulääkkeet.
Kipu ei hävinnyt, varmaankin siksi kun treenailemassa tuli käytyä siitä huolimatta vaikka olkapäähän koski. Puolivuotta sitten kävin lekuris taas ja sitä kautta sitten olkapään ultra-ääneen.

Lausuntona oli:

Sulcus, biceps ja subscapularis ovat normaalit. Biceps ei luksoidu.
SSP:ssa on lievää turpeutta jänne-lihasliitoksessa tendiinoosiin sopien.
Bursiittia ei ole eikä impingementtiä.
ISP ja teres minos ovat normaalit.

UÄL: lievää SSP:ntendinoosia

Joku jos osaa tosta suomentaa tota tekstiä niin kertokaas tarkemmin tuosta mitä olkapäässä oli? Sen vain tiedän että tulehdusta oli ainakin, muttei repeämää.

Jätin tossa treenit kokonaan sikseen noin reilu neljäkuukautta sitten. Olkapää on hieman parempana mitä joskus aikaisemmin, kuitenkin joskus kättä nostettaessa tuntuu etuolkapäässä pieni vihlaisu.
Etuolkapää on muutenkin vielä arka.

Eli voiko tällainen puolitoistavuotta kestänyt tuledus viedä näin kauan parantuakseen...?
Kertokaas viisaammat, jos on kokemusta tai hyviä neuvoja....

Joku jos osaa tosta suomentaa tota tekstiä niin kertokaas tarkemmin tuosta mitä olkapäässä oli? Sen vain tiedän että tulehdusta oli ainakin, muttei repeämää.

No juuri tuota siinä oli, mitä tiedät jo.

Eli voiko tällainen puolitoistavuotta kestänyt tuledus viedä näin kauan parantuakseen...?
Kertokaas viisaammat, jos on kokemusta tai hyviä neuvoja....

No jos se on tulehdus on siellä sen 1,5v ollut, niin ihan takuulla paranemiseen menee kuukausia. Itse passittaisin sinut fysioterapeutille jumppaamaan olkapäätäsi, kiertäjäkalvosimen osalta.

Minulla kipua tuntuu oikeassa olkapäässä. Mielestäni kipua on siinä ollut jo joskus aiemminkin, mutta se on sitten mennyt ohi. Nyt olkapää on taas kipeytynyt ja esim. olkapään ja käden pyöritys sattuu jonkin verran sekä myös punnertaessa ja toisinaan ihan paikallaan ollessakin tuntuu kipua. Mistähän lie kyse ja kuinka vakavasti pitäisi suhtautua? Tietysti hyvä olisi varmuuden vuoksi vakavasti, kuitenkin ainoa oikea olkapää :) eikä terveydellä pidä leikkiä. Onko muilla kokemuksia ja mitä sanovat asiantuntijat.

Kiitos.

EDIT: Niin ja niskan takaa punnerrusta on tullut tehtyä sekä etunojapunnerruksia lisäpainoilla, esimerkkeinä liikkeistä jotka voisivat tuon kivun takana olla. Onko tuo niskan takaa punnerrus kuinka riskaabeli liike ja onko seikkoja, joita tuota tehdessä olisi hyvä huomioida?

Oletteku lukeneet tämän artikkelisarjan:

http://www.t-nation.com/free_online...ing_performance_repair/shoulder_savers_part_i

Niitä on kolme hyvää artikkelia, enkä usko että tässä äkkiä parempia neuvoja kukaan aikaan saa. Ainakin kitkuttajan vaiva (supraspinatuksen jänteen tulehdus) kuulostaa siltä, että noista Cresseyn ohjeista voisi olla apua, sillä siellä on monia harjoituksia ja ohjeita, joilla pyritään saamaan tilaa aikaiseksi olkaluun ja lapaluun yläosan (Acromion) väliin.
Itsekin olen tässä kamppaillut op vaivojen kanssa jokusen viikon. Nyt on vähän valoa tunnelin päässä. Toivottavasti teilläkin helpottaa. Ja hakekaa toki ammattiapua, jos vaiva pitkittyy.

olkapää

Mulla hauisjänne tulehtunu ja nivelpussi täys nestettä. Tekee juuri (rinta) punnerus liikkeissä kipeetä. ja nyt kun on toisen kerran tulehtunu,ni tuntuu jo levossakin kipeeltä!

Mulla hauisjänne tulehtunu ja nivelpussi täys nestettä. Tekee juuri (rinta) punnerus liikkeissä kipeetä. ja nyt kun on toisen kerran tulehtunu,ni tuntuu jo levossakin kipeeltä!

itellä ollu nyt viikon kipeenä toi olkapää. tuntuuko se kipu kyynärpäässä asti? itellä vihlasee tuolta kyynärpäästä asti ku koittaa nostaa painoja ylös. Toinen mikä tekee kipeetä on ku nostaa käden vaakatasoon ja lähtee kiertämään sitä, peukku ku alkaa oleen vähän yli yläasennon ni tekee aika häijjyä.

itellä ollu nyt viikon kipeenä toi olkapää. tuntuuko se kipu kyynärpäässä asti? itellä vihlasee tuolta kyynärpäästä asti ku koittaa nostaa painoja ylös. Toinen mikä tekee kipeetä on ku nostaa käden vaakatasoon ja lähtee kiertämään sitä, peukku ku alkaa oleen vähän yli yläasennon ni tekee aika häijjyä.

En oo huomannu et sielä asti tuntus. Työ kaverilla tosin alko vihlominen kyynärpäästä ja jatkui siitä olkapäähän,se ei tosin oo vielä kuvauksissa käyny,mutta epäilen että sama vika ku mulla. Mut tosta peukku hommasta olisin 95% varma et sullaki on hauisjänne tulehtunu,mullaki tekee toi aikas häijjyy!

Latest posts

Back
Ylös Bottom