Olkapää/Rinta Jumissa! Neuvoja?

Eli viimeaikoina oon huomannu et kun treenaa esimerkiks penkkiä, niin vasen rinta ja vasen etuolkapää hyytyy nopeammin kuin oikea. Ja kun venyttelee ennen treeniä niin vasen rinta ja etuolkapää kipeytyy/puutuu jo siinä vaiheessa. Tää ongelma tekee olkapää/rinta treenistä lähes mahdotonta. Joten onko kellään mitään vinkkejä mikä auttais asiaan, ja onks kellään samanlaisia kokemuksia ?

Onneksi tuolla akselilla ei ole mitään ongelmia ollut, mutta sen verran kysyisin, että kuinka paljon lämmittelet ennen penkin aloittamista? Itsellä kunnon lämmittelyt ennen treeniä on kaiken a ja o.

Esimerkkinä:

- Käsien pyörittelyä / harjan varrella lämmittelyä
- Vipareita vähän joka suuntaan
- Kiertäjäkalvosin (ulko- tai sisäkierto)
- Erilaista pumppailua pelkällä tangolla (esim. pystypunnerrus)
- Ylätalja, lämmittelyä yläselälle

Tuommosia kierroksia, vaikka joku 2-3 ja ihan hilupainoilla siis nuo lämmittelyt. Sitten vielä päälle lämmittelyt penkissä + nousut tavoite painoihin.

Huonot lämmittelyt itsellä ainakin ilmenee, että sitä lämpeää vasta sitten kunnon sarjoissa ja alussa tuntuu oudon nihkeältä ja sarjojen loppua kohden sen kuin paremmin kulkee.

Paha mennä mitään sanomaan, kun en mikään poppamies ole, mutta venyttelyä kivun rajoissa ja jos tuo ei ota asettuakseen niin mene jollekin joka tietää asioista enemmän. Se on näin internetin välityksellä paha antaa analyyseja. :D

Mulla on vähän tossa oikeessa olkapäässä/solisluun tienoilla pientä kipua. Varsinkin sillon kun vetää henkeä syvään tulee kipu esiin.

Veikkaisin sen tulleen siitä kun dippejä ekaa kertaa elämässäni koitin männäviikolla salilla.
Onko jollain ollu samallailla? Mitä pitäis tehdä?

Minulla on sama kun BodyMasalla, yrittää vetää keuhkot täyteen ilmaa niin tuntuu että rintakehä pistää vastaan. Mikä avuksi? Hieroja?

Back
Ylös Bottom