Olkapää puuduttaa koko käden

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Luulin että olin kysynyt tätä täällä jo, mutta enpä ollutkaan, joten tässäpä kysymys.

Minua on nyt taas viime aikoina alkanut vaivata sellainen ongelma, että koko vasen käteni olkapäästä sormiin asti tuntuu levottomalta, puutuneelta. Ongelma ilmenee vain vasemmassa kädessä. Tunnetta on vähän vaikea kuvailla. Se ei ole millään tavalla kipua, kädessä vain on koko ajan inhottava tunne, sitä ei pysty oikein pitämään paikoillaan vaan pitää heilutella koko ajan ja tekee mieli yrittää venyttää sitä mahdottomiin asentoihin jotta tuo puuduttava tunne lähtisi pois. Se ei tunnu olevan levollisessa ja hyvässä asennossa mitenkään. Päivisin se ei ole suuri ongelma, kun on muuta puuhaa eikä sitä kerkeä ajatella, mutta iltaisin kun menee nukkumaan, se alkaa joskus häiritä niin, ettei saa kunnolla nukuttua. Muistan, että sama vaiva oli joskus vuosi tai pari sitten, ja nyt se on tullut takaisin.

Itse en näistä asioista hirveästi tiedä, mutta epäilisin, että olkapäässä jumittaa joku lihas joka jotenkin painaa hermoja ja tekee käden puutuneeksi. Joskus, kun treenaan rintaa penkissä ja ristitaljalla, vasen etuolkapää rasittuu niissä liikkeissä tosi paljon. Välillä pitää jättää sarjat kesken kun etuolkapään lihaksesta loppuu voimat. Tuotakaan ei voi kutsua kivuksi, vaan se on ihan normaali tunne mikä lihaksiin tulee kun kunnolla treenaa. Vasen olkapää vaan jostain syystä rasittuu noissa liikkeissä. Tekniikan pitäisi olla molemmissa puhdas.

Onko kukaan kuullut koskaan tällaisesta ongelmasta ja onko kellään mitään neuvoja? Kannattaako minun mennä hierojalle vai fysioterapeutille? Vaikka hieroja tuon nyt saisikin kuntoon, olisi kiva tietää, miten välttää vaivan uusiutuminen.

Kannattaa suunnata fysioterapeutille.

Oikeassa kädessä uutumista, särkyä sormenpäihin asti ja niin päin pois. Oikea olkani on yliliikkuva, josta hermosärky mitä luultavimmin johtuu. Hermo jää jonnekin väliin puristuksiin ja lihakset eivät siksi jaksa aina toimia. Lisäselvitykset on tekemättä, kun tämäkin selvisi vasta pari viikkoa sitten. Mutta suosittelen siis ehdottomasti fyssarille menemistä.

Taitaapi olla samanlainen ongelma ku mulla, vinopenkissä tai tasapenkissä käy joskus niin että oikea käsi vaan "puutuu" kesken sarjojen, vaikka kuinka pienillä painoilla vetäisin. Tuntuu että kädestä lähtis vaan voima yhtäkkiä taivaan tuuliin. Ja puutuminen lähtee olkapäästä myös mulla. Jotain venyttelyapuja ois kiva saada.

Sama ongelma, muttei enään

Mulla on samanlainen ongelma. Ainakin ennen oli. Nukkuessakin puutuu käsi ja molemmat kädet juuri olkapäästä ja sitten alempaa että kättä hädintuskin pystyy nostamaa ylös. Oon kuullu ettei kannata nostaa käsiä korkealle varsinkaan lyödä yli leukansa, koska olkapää hajoaa helpommin ja voi mennä sijoiltaan. Mä en oo varma onko vipunostot olkapäällä eteen ja sivuille auttaneet tähän puutumiseen kun nykyjään ei puudu olkapää. Kun nuorena tein pelkästään olkapäiden vaikuttavia: penkkiä, vinonostoja, ja pystyynnostoja.

Itse kärsin samanlaisesta. Alkoi viime syksynä, kun olin Saksassa töissä ja todellakin fyysisessä hommassa about 12h/pvä. Ihan järkyttävä särky, joka meni lopulta siihen, että olin ennen joulua ihan rauniona, kun tein töitä kädet puutuneena ja unta ei yöllä saanu (jes, kyllä kannatti :thumbs:). Päivällä saattoi olla aina vähän aikaa ok, mutta yöt oli tuskaa. Kun olin jouluna lomalla 2vk, parani parissa päivässä. Joulun jälkeen sitten venyttelin paljon, pidin kyynärpäässä tukea ja yritin pitää kädet lämpimänä -> auttoi pahimpaan tuskaan. Tosin tuloksena se, että oikeassa ranteessa hienot palohaava-arvet, kun nukuin aina olkapää patterissa kiinni. Käsi kun oli tunnoton niin ei huomannut edes, että patteri polttaa ihoa. :wtf: Keväämmällä helpotti, eikä huomaa nykyään oikeastaan muuten, kuin penkissä ja ranskalaisessa punnerruksessa, kun tahtoo mennä kummatkin kädet tunnottomiksi. :(

Mars lääkäriin eikä mitään reenejä sitä ennen, itellä oli sama ongelma ja paljastui lopulta välilevynrepeämäksi

Suositut

Back
Ylös Bottom