Olkapää kipuilee penkissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pexi_9
  • Aloitettu Aloitettu
Perus tankopenkkiä en pysty tekemään, tai en oo enää hetkeen tehny, ku oikeas olkapääs tuntuu kipua aina nostoa tehdessä. Kipu ei ole kovaa, mut tuntuu kuitenki ja häiritsee.. Vinopenkkiä pystyn tekemään hyvin smithissä ja käsipainoilla. Normipenkkikin menee käsipainoilla, jos sen tekee apuliikeenä toisena..

Eli kipu siis tarkalleen tuntuu tossa solisluun keskikohdassa sen takana..

Unohdanko suosiolla normipenan vai kannattaisko tota käydä jossai näyttääs/kuvauttaas jos sais siihe jonku toimenpiteen...

Onko jollain vastaavia kokemuksia?

Oletko kokeillu lämmitellä kiertäjäkalvosimet ennen penkkiä? Entäs oteleveyden vaihto, onko apua?

Mulla ainakin vaikutti noi ihan helvetisti,Kavensin otetta muutaman sentin ja noi kiertäjäkalvosimet kun pitää kunnossa ja lämmittelee ne ennen penkkiä niin kivut häviää..:thumbs:

ja fiksua olis myös vähän heivata sitä penkin runkutusta. Jos kiertäjät on päässeet huonoon happeen, ei se mahdollinen parantuminen ainakaan nopeudu jos vääntää monta kertaa viikkoon.

Mene heti lekurille sen olkapään kanssa, osaa neuvoa esim. fysioterapiaan tms. Älä missään nimessä pahenna asiaa väkisin penkkaamalla.

Nimim. kokemuksen omaava, toukokuun alussa pystynyt viimeksi penkkaamaan.

Minulla oli myös saman kaltaisia oireita ja senpä takia otin reilusti taukoa penkistä...sit 2kk treenasin aina treenin lopuksi kiertäjänkalvosinta (pienellä painolla 12-15 toistoa) ...ja sen jälkeen rupesin tekemään tolla 2x6 systeemillä penkkiä (alhaisilla painoilla maltillisesti lähdin jostain 50kg tietämiltä) ja eikä ole kipuja ollu sen jälkeen. Ja tuloksien osalta olen ennätyksiä paukutellu.

Oon koittanu tota oteleveyttäkin kaventaa, mutta ei sekää auta. Teen kyllä ojentajia penkissä kapeella ja silloon toi kipu ei tunnu, mut se on kyl liian kapee ote perus rintapenkkiin..

miten reenataan kiertäjäkalvosinta??

lämmittelyt hoidin penkkiin siten, et pyörittelin käsiä, hiukan venyttelin ja sit lämmittely sarjat päälle ja sen jälkee sit normisarjapainot.. mut ei auta ei ei...

Kokeile laskee nännien kohdalle se tanko, mulla ainakin alkaa olkapäät vihoittelee jos lasken liian lähelle kaulaa ja rasitus kohdistuu enemmän olkapäihin.

Joskus meni ittelläki päivä päivältä paskemmaksi tolta seudulta kun tuli penkattua väärin alkuaikoina, kannattaa tarkistaa tekniikka voi muuten meinaa mennä tosi pitkäks aikaa penkki pois ohjelmasta.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Perus tankopenkkiä en pysty tekemään, tai en oo enää hetkeen tehny, ku oikeas olkapääs tuntuu kipua aina nostoa tehdessä. Kipu ei ole kovaa, mut tuntuu kuitenki ja häiritsee.. Vinopenkkiä pystyn tekemään hyvin smithissä ja käsipainoilla. Normipenkkikin menee käsipainoilla, jos sen tekee apuliikeenä toisena..

Eli kipu siis tarkalleen tuntuu tossa solisluun keskikohdassa sen takana..

Unohdanko suosiolla normipenan vai kannattaisko tota käydä jossai näyttääs/kuvauttaas jos sais siihe jonku toimenpiteen...

Onko jollain vastaavia kokemuksia?
Morjes...kokemuksia on,oireet olivat aivan vastaavat,eli nyt heti marssit urheilulääkärin pakeille,jos on asiansa osaava niin määrää magneettikuvaan jossa selviää mikä on häikkänä...eli vaadit magneettikuvia,ainoo missä selviää,älä usko mitään "levolla se paranee"höpinöitä vaan tutkituta ja hoidata itsesi kuntoon...itsellä vaati leikkauksen mutta sen jälkeen on toiminu kun uus,tapauksesta muutama vuosi aikaa...mars mars lekuriin:)

Täällä olkin jo mainittu kiertäjien lämmitys ja oteleveyden tarkistus ja tangon laskupaikka.

Tän lisäksi huomioisin myös punnerrusliikkeiden määrän kokonaisuudessaan.

Jos treeniohjelma sisältää penkkiä tangolla ja käsipainoilla, dippiä, pystypunnerrusta, ranskalaista punnerrusta yms. niin jossian kohtaa tulee palautumiskyvyn rajat vastaan.

Itse olen kärsinyt olkapäävaivoista käytännössä aina. Ja mun kohdalla on tärkeää, etten punnerra liikaa. Nyt kun penkkaan reilummin ja teen dippiä ojentajille, niin olen jättänyt pystypunnerrukset kokonaan pois. Olkapäille tulee siis vain erilaisia vipareita. Taas kun teen pystypunnerrusta, niin jätän dipit pois jne. Mulla toimii tuolleen hyvin. "Punnerruskoneisto" ei palaudu jos ohjelmassa on kaikki mahdolliset punnerrusliikkeet. Kannattaa kokeilla jos ohjelma näyttään kuvatunlaiselta.

Ja kannattaa oikeasti opetella lämmittelemään. Kiertäjäkalvosimet, yläselkä, olkapäät, ojentajat ja heilua ja hiutoa niillä käsillä. Venyttelyä varmaan kannattaa välttää ennen suoritusta?? Useasti näkee tyyppejä, jotka ottaa tangon, heiluu kuin heinämies vähänaikaa ja sitten normipainot tankoon. Sitten ihmetellään kun olkapäähän koskee ja ei oikein luista! Varmaan lapojen asentoonkin kannattaa keskittyä, ovatko yhdessä ja kestävätkö myös yhdessä kun tanko nostetaan ylös. Timbalta hyvä esimerkki toi punnerruksien vähentäminen. Tulee kanssa enemmän tehtyä pelkkiä vipareita olkapäille. Ne tykkää siitä.. :D

Enpä minäkään ole huomannut, että olkapäät jäisi kehityksestä jälkeen vaikkei pystypunnerrusta tekisikään. Olkapäät saa kuitenkin osansa kaikesta punnertamisesta, joten viparit on ainakin mun olkapäille riittävä tapa antaa treeniä.

Pystypunnerrus vain on kiva liike tehdä, joten ei sitä kokonaan voi poiskaan jättää. ;)

mites kun alotin nyt taas tekee tollasella max-ot tyylisellä ohjelmalla ja kun nyt tehny tollasilla "isommilla" painoilla tiukkoja 6 toistoja niin esim. penassa, ojentajia ja olkapäitä tehdessä kyynärpäässä tuntuu liikkeitä tehdessä kipua.huom ei johdu suoritustekniikasta vaikka tekisi 2 toistoa aivan ylihuollitelulla tekniikalla sama tapahtuu. voisiko olla ,ettei ole tottunut isompiin painoihin vai kannattaako lopettaa samantien. voima ei kiinnosta vaan lihas. miten kannattaisi alkaa tehdä nyt on treenannut noin 1.5 vuotta,ikää 17v ja esim hansikkaat jumittaneet tuohon 38cm mittaan :(

Voi olla, että sulla on liian monta liikettä ojentajille ohjelmassa. Jos esim. teet ranskalaista ja dippejä(tämähän on tekniikasta riippuen rinta/ojentajat), ni kokeile jättää ne pois.

Nii, tai sitte voisit pitää kevennetyn viikon ja kattoa sen vaikutukset.

Viimeksi muokattu:
juu voi olla että oot oikeessa ennen tehny maanantaina seuraavasti:
penkki 5x6, käsipainoilla 1x8
olkapäille käsipainoilla 3x6
ja ojentajille 6x6-8

nyt ois tarkotus sit alkaa tekemään

penaa 3x6 + käsipainot 1x8
olkapäät 3x6
ja ojentajat 3x6

miltäs tollanen näyttäis `?

Moni sanoo täällä että alemmas laskeminen sattuu olkapäihin vähemmän, mutta minulla ainakin on päinvastoin. alemmas laskeminen aktivoi enemmän tuota ihan olkapään sivua, se tuli huomattua aikanaan kun oli olkapää kipeä. kaulan lähelle laskiessa ei sattunut, koska toisaalta silloin rasitus tulee ETUolkapäille ja niiden tekemä työntö on kohtuullisen luonnollinen (vertaa suora).
Mutta ota ihmeessä tauko penkistä, vaikka kokonaankin joksikin aikaa. ei se sinua tapa. reenaa olkapäitä mahdollisimman suorilla liikkeillä, niin että oikeasti tunnet että niihin tulee voimaa ja varmuutta. sen jälkeen voi olla ettei penkkaaminen rasita enää lainkaan sitä kipeytyvää kohtaa, kun lihakset hoitavat työnnön vaivattomammin. lähde sitten varovasti kokeilemaan taas penkkiä. itselläni oli aikanaan ehkä puolenvuoden penkkitauko, ja kyllä kiitän itseäni siitä jälkeenpäin. nyt voi repiä mitä vain penkistä eikä edes hetkellisesti tunnu siinä kipeässä kohdassa.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom