Olkaluu murtui

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Onko kellään kokemusta olkaluun kuntoutuksesta/paranemisesta murtuman jälkeen?Murtuma tapahtui noi kuukausi sitten.Leikkausta ei tarvinnut tehdä sillä käsi on lähtenyt luutumaan jo takaisin paikalleen. Itse eniten mietityttää miten isoilla painoilla uskaltaa salilla tehdä tulevaisuudessa että luu ei katkeasi uudestaan.:(Jos jollain on kokemuksia saman tyylisistä vammoista niin apua tarviitaisiin.

Onko kellään kokemusta olkaluun kuntoutuksesta/paranemisesta murtuman jälkeen?Murtuma tapahtui noi kuukausi sitten.Leikkausta ei tarvinnut tehdä sillä käsi on lähtenyt luutumaan jo takaisin paikalleen. Itse eniten mietityttää miten isoilla painoilla uskaltaa salilla tehdä tulevaisuudessa että luu ei katkeasi uudestaan.:(Jos jollain on kokemuksia saman tyylisistä vammoista niin apua tarviitaisiin.

Eikös se vanha viisaus ole, että luutumiskohdastaan luu on jopa alkuperäistä kestävämpi.

Itselläni meni sääriluu ja pohleluu 3 kesää sitten.. 3 viikkoa kipsissä ja oli menin kompuroimaan keppien kanssa. kipsi veks ja ydin naulattiin. siinä meni 2 kuukautta ja seuraavana kesänä otin jo 200 x 3 kyykyssä. kyllä se siitä paranee ;) btw. veljellä myös tällä hetkellä sääri ja pohjeluu paskana

Ei olka- vaan solisluu

Moi,

kokemusta on vasemman solisluun kuntoutumisesta katkipoikki-murtuman jälkeen. Leikkauksessa päät asetettiin about paikalleen ja kuntoutumisen edistyttyä alkoi fysioterapia: kävin fysioterapeutin kanssa sivuttaistaljalla erilaisia painoja läpi, tosi pienistä tietysti aloittaen.

Fiksummat saa vastata, mihin solisluuta tarvitaan voimasuorituksessa (ei mihinkään ?, ainakin siltä tuntui) ja miten olkaluu eroaa siitä - minulla taljatreeni edistyi nopeasti ja fyssari oli ihmeissään - sellaista se oli nuorena :)

Olkapää on ollut kunnossa jo n 13 vuotta, treenit menneet normaalisti, solisluu ei ole rutissut tai katkeillut uudelleen :D Vasta viime aikoina olen latseja tehdessäni pientä kipulointia solisluun alueelta, joten otan sitten toistot vähän iisimmin - tosin vasen käsi on mulla aina ollut heikompi, joten mitäs tuosta, kipulointikin tulee vasta maksimisarjoilla.

Menisin ensin lähetteen kanssa fysioterapeutille suunnittelemaan palautumisrääkin, niin pääset taas tutustumaan olkapäähäsi. Sen jälkeen on helpompaa suunnitella jatkotreenejä.

HTH,

Suositut

Back
Ylös Bottom