Olka/hartia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yritän selittää vaivani uudemman kerran, koska aikaisempaan viestiini ei tullut vastauksia.

Eli oikean puolen olka/hartia (välillä tuntuu alempanakin käsivarressa) ollut jo yli 5 kuukautta kipeä. Yleensä paranee väliaikaisesti, mutta käsitreeni herättää kivun aina uudelleen. Itse treeneissä ei kipuile, mutta palautuessa kylläkin.

Huomasin äsken seuraavaa:
Seison lattialla ja otan leuanvetotangosta kiinni kädet eteen yläviistoon osoittaen. Vastaote (kämmenet itseeni päin) aiheuttaa voimakasta kipua oikealla olka/hartian (vähän myös hauis/ojentaja) seudulla, mutta myötäote (kämmenet eteenpäin) kipua ei tunnu juuri ollenkaan. Mikä ihme siellä nyt oikein on mennyt?

Pitää vissiin mennä TK:seen.

Ettei ois hauiksen pitkänpään jänteen tulehdus?
http://www.pakkotoisto.com/treeni/4803-hauiksen-pitkaen-paeaen-jaenteen-tulehdus/
http://www.pakkotoisto.com/treeni/27953-hauiksen-pitkaenpaeaen-tulehdus/

Aiheuttaako kipua jossakin liikkeissä salilla?Ja missä kohtaa tuo kipu tuntuu tuolla hartia/olka osastolla?Olka/hartia osasto antaa melko laajan valikoiman.Ja kannattaa käydä lääkärissä,aika fyssarille tai vielä parempi vois olla ortopedi.

Kiitos linkeistä. En saanut vielä täyttä varmuutta, mutta kyllä tuo hauiksen pitkänpään tulehdus ainakin kuulostaa melko todennäköiseltä.

No, salilla ainakin pystypunnerruslaite on yksi, joka aiheuttaa kipua. Siitä se kipu käsittääkseni alunperin syntyikin. (Olin täysi aloittelija ja vedin liian rankasti liian suurilla painoilla). Samana päivänä reväytin oikean olan/hartian uimahallissa, jossa uin selkää liian lähellä reunaa. Oikea käsi joutui altaan ulkopuolelle samalla kun ponnistin sillä vauhtia täydellä voimalla. Todella tuskallista.

Olen vältellyt pystypunnerruslaitetta jo kauan. Silti edelleen kipua aiheuttavat ihan kotitreenitkin (=etunojat, hauiskäännöt ja ranskalaiset punnerrukset käsipainoilla).

Tuo kivun tarkka sijainti on kyllä niin vaikea selittää, koska se tuntuu seilaavan niskasta olan ja hartian kautta hauikseen. Välillä se on jossakin ja välillä sitä ei löydy millään vaikka kuinka kääntelisi. Mutta kaikista pahimmin se ilmenee käsitreenin jälkeen palautuessa.

Vinkki! Ei kannata aloittaa uutta viestiä samasta aiheesta vaan nosta vaan ylöspäin vanhaa viestiäsi esim. vastaamalla omaan viestiisi.

Kiitos vinkistä. Tiedän kyllä netiketin. Mutta jotenkin ajattelin uuden ketjun aloittamisen olevan tässä tapauksessa perusteltua. Noh, ei se mitään. I'm sorry. My bad.

Moro. Oon nyt kuukauden verran reenannut penkkipunnerrusta, ja lähiaikoina alkanu sattuu epäkäs/niska/hartia lihakseen, aina kun nostan penkkiä. Tekniikka on mielestäni oikea. Mistä tää voi johtua ?

Back
Ylös Bottom