Tuskin mäkään selvin päin olisi ruvennut rähjäämään. Kännissä vaan alkaa kuohumaan helposti jos jotain sun omaisuutta varastetaan ihan häikäilettömästi. Jotain rajaa mun mielestä kuitenkin pitää vetää. Tosin selvinpäin en antaisi kännykkää humalaiselle denalle. Kaverilta mustalainen vei ihan samalla tavalla puhelimen viistoista vuotiaana.
Joskus kävi sellainen tilanne että odottelin taksia erään camping-alueen ravintolan edustalla.
Ravintolassa oli piha terassi, josta mä kävelin 20m tupakalle seinän viereen.
Siihen tuli vielä joku mukavan oloinen vanhempi muija, joka oli myös lähdössä pois kaupunkiin päin. Juteltiin siinä kun yhtäkkiä alkoi kauhea älömölö terassilta. Siinä oli kaks parikymppistä jätkää riitelemässä baarimikon kanssa ( joka oli ilmeisesti pyytänyt poikia poistumaan terassilta). Pojat haistatti vittua ja ties mitä ja paisko terassin irtaimistoa pitkin poikin. Yks terassin tuoli heitettiin tahallaan suoraan meitä kohti.
Mä lähdin käveleen terassia kohti ja kysyin et onko täällä kaikki ihan hyvin?! Samantien jätkä alkoi repiä mua paidasta ja olin varma että kohta läsähtää. Kamppasin kaverin maahan ja painoin polvella rinnan päältä. En tienny olisko pitäny lyödä vai puhua vai mitä.
Tyyppi huusi mun alla että sillä on pyssy autossa yms. Mä lupasin monta kertaa että päästän sen heti pois jos se rauhottuu. Pelkäsin että sen kaveri lyö mua jollain päähän kun en yhtään nähny missä se seiso. Huomasin että taksi tuli ja koko baarin väki oli tullut ulos katsomaan. Nousin ylös ja lähdin suoraan käveleen taksiin, katsoin taakse kun huuto alkoi taas ja sama jätkä kävi jonku toisen asiakkaan kimppuun siinä ulkona...:lol2: