Oletko hukassa jos joudut treenaamaan muualla kuin kotisalilla ?

Itse ainakin olen, varsinkin sellaisena luonteena että minua ahdistaa jos tavarat eivät ole tutuilla paikoillaan.

Pakkohan sitä on esim. matkoillakin treenata, mutta ahdistaa ja ottaa päähän kun pitää ensin etsiä että missä mikin laite mahtaa olla.

Sitten kun laite löytyy, niin pitää tutkia miten erilainen se on kitisalin vastavaan verrattuna. Taljoissa saattaa olla kymmenien kilojen eroja (johtuneeko välityksistä vai mistä...?), jalkaprässeissa kelkkojen paino saattaa vaihdella todella paljon. Smith-koneet taas ovat joissain paikoissa niin perhanan kitkaisia, ettei painoja tarvitse laittaa ollenkaan. Joissain Smith-laitteissa ne tapit joiden varassa tanko lepää ovat niin ihmeellisissä paikoissa, että tangon paikalleen laittaminen on oma taiteenlajinsa.

Hitto...!

kvi

Meidän salilla muutettiin järjestystä tuossa taannoin aika radikaalisti. Esim. kyykkypaikka siirtyi ihan toiselle puolen salia.

Kyllä siinä oluksi oli vähän ihmeissään ja tuntui oudolle, mutta nopeasti siihen tottui. Aluksi tosin oli paljon oudompi olo kuin vieraalla salilla, vieraalla salilla kun odottaa jo valmiiksi että on erilaista. :D

Kyllä olen. Juuri vähän aika sitten mietin, että olen oikeastaan koko urani treenannut ei-kaupallisilla saleilla ja hyvin usein vielä yksinäni. Nykyään työpaikan salilla varmaan 3/4:stä treenistä menee niin, että olen salilla yksin.

Vierailla saleilla rupeaa ahdistamaan, siellä on muita ja vieläpä vieraita ihmisiä. Tulee alemmuus kompleksia omasta kunnosta, näyttää että melkein kaikki on isompia ja vahvempia. Ja pahimpana kaikesta musiikkina soi NRJ :urjo:

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
41
Molempi parempi...

Kotisalilla turi reenailtua melkein pari vuotta (vanhempien luona) sitten tuli muutto emännän kanssa yksiin toiselle paikkakunnalle ja melkein vuoden tauko...senjälkeen kaupalliselle salille ja muutaman viikon kun oli ollut niin oli "kuin kotonaan"...no ei siellä ihan mitä tahansa voi tehä mitä kotona...mut hyvä sali on ollu mun mielestä vaikka porukkaa onkin välillä niin perkeleesti...

mulla ei ole tapana käyttää muuta kuin käsipainoja ja levytankoja vierailla saleilla treenatessani. joten kyllähän se hyvin onnistuu

Ikä
37
No jooh. Nyt kesällä treenaan sellasella salilla, jossa mikään laite tai vehje ei toimi niin ku normaalilla salilla. Nimenomaan taitolaji osata virittää kaikki niin että pystyy mitään tekeen. Taljat ja muut on sellasia virityksiä etten oo ennen nähny. Kyllä koulun salit tuntuu tähän verrattuna täydellisiltä :D

Niin, nää laitteet on siis joskus aikojen alussa olleet ihan kunnollisia mut kun niitä ei sit oo kukaan uusinu tai korjannu ni sinne on rakenneltu omia pikkuvirityksiä :rolleyes:

Joo se on ahdistavaa kun ei tiedä missä mikin on...Sit menee kultaista treeniaikaa laitteiden etsimiseen...

PMLats

Mode/Punttimimmit
Mode
Ikä
42
Ei mene pasmat sekaisin. Valtaosa treenistä hoituu vapailla painoilla, niin ei tarvi etsiä laitteita ja pohtia niiden säätöjä yms. Mulle yksi suuri huvi onkin vierailla eri saleilla, tähän mennessä varmaan jo useamman kymmentä paikkaa on tullut koluttua.

Emmä hukassa ole mutta joutuu aina vähän etsimään vehkeitä uusissa paikoissa.
Se on totta että vehkeissä on aikamoisia eroja.
Mieluummin käyn tutussa paikassa, josta mä löydän mitä mä haen.

AKV

Ikä
43
En sen kummemmin hukassa. Teen vapailla painoilla suurimman osan liikkeistä joka tapauksessa, taljojen, prässien sun muiden painoerot tms. selviää kokeilemalla. Jos ei nyt alkuvaikeuksien takia pystyisikään treenaamaan aivan samalla teholla kuin hyvänä päivänä kotisalilla, niin ei se katastrofi ole. Kyllähän se voi ottaa vähän aikaa päähän, mutta kyllä se siitä.

Mä käyn muutenkin aika monella salilla, eli no problem. Itse asiassa musta on tosi kiva vierailla salilla, jolla en ole ennen käynyt. Esim. lomareissuilla tulee käytyä eri saleilla ympäri Suomea.

Meikäläinen on pahasti kyllä nesteessä, jos joutuu muualla kun tutulla ja turvallisella salilla käymään. Laitteiden hakemista pahempi on se, että mulla ei reeni kulje millään uudessa paikassa, ja siksi en juurikaan oman salin ulkopuolella reenaa, ja jos käyn tutustumassa uusiin salehin niin joko reenaan puoliteholla tai käyn vaan pälyilemässä.

jos harvoin käyn muualla, on siinä aluksi vähän ihmettelemistä, kun toisilla saleilla ei välttämättä ole samoja laitteita... treeniä pitää siis vähän ettiä, ja kokeilla uusia ennennäkemättömiä hökkeleitä. :)

Ikä
36
Kyllä olen. Viimeksi joutu treenaamaan Ison omenan wellnesissä rintatreenin kun ei mikään muu paikka ollut auki. Voi vittu! Penkissä meinas pudota lattialle ku se oli niin liukas. Ja ne levyt! Ei semmosia sais edes valmistaa. Niitten levyjen sisäpinta on jotain erikoiskitkakumia että varmasti palais käpy kun niitä laittaa tankoon! Joo että tulkaa kaikki ihmeessä vetämään maasta tai penkkaamaan WELLNESIIN saatana!!! Se on kiva kokemus!:curs:

Sumu

Virallisesti oikeassa
Mode
Kiva on eri saleilla vierailla, mutta treenin kannalta parempi pysyä tutuissa maisemissa. Jotenkin on älyttömän vaivaantunut ja omituinen olo, kun joutuu etsimään painoja ja suorituspaikkoja vieraassa ympäristössä.

Vieraalla salilla voi käydä pumppiviikoilla, pakon sanelemana sitten milloin vaan...

Clown

the Maximus
VIP
Tässä on viettänyt jonkin aikaa "kiertolaisen" elämää, joten hukassa ollaan kuin punahilkka.
:curs:

Ikä
47
Itse nautin eri saleilla käymisestä, on tosin ollut pakkokin kun olen muuttanut viimeisen 7 vuoden sisään 10 kertaa. :rolleyes:

Minusta uudet laiteet, uudenlaiset painot (erilainen tuntuma), uudet treenikaverit ja uusi järjestys harjoituksissa on hyväksi kaavoihin kangistumisen välttämiseksi.

Harvoin sitäpaitsi olen ollut salilla jossa on kaikki haluamani laitteet/painot, sopivat suihkut+pukkarit, ei liikaa lapsia jne. Joten ei mikään sali ole minulle ollut täydellinen.