"Olet mitä syöt" @ mtv3

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kukaan kattonut tuota? aika kehnon olonen ohjelma imo. ei oikein toi kirsi salo -imitaatio sovi tuohon formaattiin.

http://www.mtv3.fi/oletmitasyot/

pahin juttu mikä tossa särähti, oli että miksei sitä voida selittää vaikka rautalangasta vääntäen mitä eri ravintoaineet tekevät.

"mitä niistä linsseistä saa - ravintoaineita". samoin.. "nyt pitää tuo lihansyönti lopettaa" :lol2:

tuohon formaattiin ois saanut kuitenkin varmasti selitettyä esimerkiksi eri rasvojen erot, hiilihydraattien nopeuksien erot (insuliinivaste), vähän suuntaa-antavaa pahimmista kolesterolilähteistä...

en taida katsoa toiste. porkkanaa läskeille. :jahas:

joo melkosta kakkaa
salaattia vaan sillä ne huolet lähtee
syökö ne loppuelämänsä muka vaan salaattia?
miten ois vaikka järkevän ruokavalion opettaminen?
mutta kun kahdeksaan viikkoon pitää saada ihmeitä aikaan että näyttää hyvältä tölsyssä

Juu, kyllähän tuota on tullut katottua ja aikamoista sontaa todellakin on.
Se juontaja on kyllä ihan hanurista. Ihmisiä pitäisi motivoida uudistamaan elintapansa eikä vaan vittuilla: "Sä syöt kolme kiloa sokeria kuukaudessa, oot ihan läski, kuolet pian."
Eikä noi uudet ruokavaliotkaan oo aina kovin järkeviä.

Mä katoin kanssa melkein minuutin. Ilmeisesti pohjimmainen tarkoitus onkin laihduttaa katsojia puolen tunnin oksennuksella.

mxm sanoi:
Se juontaja on kyllä ihan hanurista. Ihmisiä pitäisi motivoida uudistamaan elintapansa eikä vaan vittuilla: "Sä syöt kolme kiloa sokeria kuukaudessa, oot ihan läski, kuolet pian."
Vittuilis reteesti jos vittuilee. Toi oli nihkeetä.

Mua ei sinänsä toi juontajan vittuilu ärsytä, sillä ne tyypit vaikuttaa sellaisilta, että jollain ne on herätettävä siitä horroksesta. Ihmettyttää vaan, että miksi se eilinen pariskunta ei saanut ehdotusta grillata esim. kanaa tai kalaa niiden makkaroiden sijasta. Mä en vaan itse välitä grillatuista kasviksista juurikaan ja mua kyllä alkais nyppiä, jos kesällä ei sais muuta grillata. Muutenkin ihmetyttää se tofun syöttäminen ja lihan täydellinen dissaus. Lihahan on mitä terveellisintä, mikäli se on esim kanaa tai kalaa tai muuta yhtä rasvatonta eikä sitä ole suolaliemessä marinoitu. Muuten aivan mainio ohjelma, sillä suomestakin löytyy ihan pirusti noita sohvaperunoita joiden yhteinen harrastus on sohvalla paskaruoan mättäminen. Ai niin ja miks se ei käskenyt niiden tehdä vaikka vihannes dippiä, jos jotain haluavat sohvalla napostella? Olisivat saaneet niitä kuitujakin samalla.

HabaMih sanoi:
Ihmettyttää vaan, että miksi se eilinen pariskunta ei saanut ehdotusta grillata esim. kanaa tai kalaa niiden makkaroiden sijasta. Mä en vaan itse välitä grillatuista kasviksista juurikaan ja mua kyllä alkais nyppiä, jos kesällä ei sais muuta grillata. Muutenkin ihmetyttää se tofun syöttäminen ja lihan täydellinen dissaus. Lihahan on mitä terveellisintä, mikäli se on esim kanaa tai kalaa tai muuta yhtä rasvatonta eikä sitä ole suolaliemessä marinoitu.

No niimpä. Opetus on ilmeisesti se, että luovut kaikesta kivasta (lihan grillauksesta) ja syöt pelkkiä kasviksia jos haluat elää "terveellisesti". Tosi houkuttelevaa.

Mä en kestä kattoa tuota ohjelmaa ollenkaa, ärsytysmittarit paukahtaa kattoon saman tien kun se kotka avaa suunsa. Eilen taisin kuulla yhden ainoan lauseen ja kanavaa oli pakko kääntää samantien. Se "asiantuntija" väläytti, että näissä teidän ruuissahan on niin paljon lisäaineita, että te ette varmaan maadukaan ollenkaan kun te kuolette (mikä ei muuten oo kovin kaukana). Te ette maadu ollenkaa, siinä Asiantuntijan puhetta :curs:

Toi on ihan suora kopio siitä englantilaisesta versiosta. Siinäkin löydään 10 kiloa linssejä aina uhrin naaman eteen. Varmaan siksi, että tulee suurempi kontrasti makkarasta ja linsseista kuin makkarasta ja kalana grillaamisesta.

Mä en ole tota Suomiversiota ikinä katsonut, mutta sitä Englantilaista versiota tuli joskus katsottua. Siinä ainakin oli niiden ihmisten "ruokavaliot" alunperin sitä luokkaa, että taatusti olisi alkanut läski palamaan, jos olisi vaan muuttanut ruoan normaaliksi kotiruoaksi, syönyt järkevän kokoisia annoksia ja hieman liikkunut.

No hyvä ohjelmahan tuo on. Tarkoitus sen on ollakkin viihdettä, eikä vääntää rautalangasta kaikkia asioita katsojille. Kuka muu sitä sitten enää jaksaisi katsoa kun sellaiset jotka sen asian jo tietää?

Noiden esimerkkien on pakko laihduttaa. Eikä tarkoituksena ole mikään kehonrakennus ja tyyli: "pakkoko vähän on saada ainakin 3xrasvaton painokilo proteiineja niinq". Kontrastia pitää olla ruuassa, tai muuten ne retkahtaa takaisin heti. Ohjeet ovat olleet todella järkeviä tähän mennessä. Ja viime jaksossa myönsivät, että oli jopa hyvää.

Muuten ok mutta vähän tökkii noin simppeli lähestymistapa. Tuossa proggiksessa olisi oiva mahdollisuus vertailla vaikka pariskuntia, toiselle päälle kunnon atkinsit ketooseineen ja toiselle tuollainen peruslaihissetti. Sitten olisi kiva kuulla väliin kun joku ronnie kertoilisi omia näkemyksiään rasvanpoltosta ja miten se oikeasti voidaan tehdä jos halutaan (ilman taika-aineita).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä en ymmärrä sitä tofu- ja leipäfetissiä, joka sillä juontaja-asiantuntijalla on. Uskomatonta kauhistelua, kun ihmiset ei syö tarpeeksi leipää, ja herranjumalat päälle. Ja minkä takia kaikesta lihasta pitää päästä eroon, ja minkä vuoksi tofu on niin superterveellistä? Edellisessä jaksossa selitettiin, että "tää tofu on tosi monipuolista, jos esimerkiksi muut grillaa kalaa, niin sä voit grillata tätä tofua!". Grillattu kala onkin todellista roskaruokaa...

Onhan tuo tietysti puhtaasti viihdeohjelma, mutta on tuossa kyllä kaikille sohvaperunoille jälleen yksi syy jättää ruokavalion siivoilut väliin, jos kerran henki lähtee joka tapauksessa parin vuoden sisään, jos ei tofu ja porkkana uppoa. Radikaali elämäntapamuutos oli varmasti tarpeen, mutta onhan se selvä ettei nuo ihmiset ala tuota ruokavaliota noudattamaan, kun kaikki etäisestikään lempiruokia muistuttava on karsittu pois, ja terveellistä ja sallittua on ainoastaan ruoka, joka maistuu samalta kun sen pakkaus. Veikkaisin, että puoli tuntia sen jälkeen, kun "after"-kuvat oli otettu, oli grillit kuumana ja makkarat tirisemässä.

Musta se on asia-mimmi :D :D

Tosin se lihan teilaaminen ja grillaamisen kieltäminen vähän ihmetyttää. Siinähän olis haldollisuus tehdä vaik kuinka mehukas ja hyvä pihviateria terveellisesti vieläpä. Ilta dippeinä tosiaan vois olla jotain kevyempää ja ihan mahdollista lähes nolla kaloreillakin. Mut muuten ihan asiaa.

HabaMih sanoi:
Mua ei sinänsä toi juontajan vittuilu ärsytä, sillä ne tyypit vaikuttaa sellaisilta, että jollain ne on herätettävä siitä horroksesta. Ihmettyttää vaan, että miksi se eilinen pariskunta ei saanut ehdotusta grillata esim. kanaa tai kalaa niiden makkaroiden sijasta. Mä en vaan itse välitä grillatuista kasviksista juurikaan ja mua kyllä alkais nyppiä, jos kesällä ei sais muuta grillata. Muutenkin ihmetyttää se tofun syöttäminen ja lihan täydellinen dissaus. Lihahan on mitä terveellisintä, mikäli se on esim kanaa tai kalaa tai muuta yhtä rasvatonta eikä sitä ole suolaliemessä marinoitu. Muuten aivan mainio ohjelma, sillä suomestakin löytyy ihan pirusti noita sohvaperunoita joiden yhteinen harrastus on sohvalla paskaruoan mättäminen. Ai niin ja miks se ei käskenyt niiden tehdä vaikka vihannes dippiä, jos jotain haluavat sohvalla napostella? Olisivat saaneet niitä kuitujakin samalla.
Veit sanat suustani kaikki nuo mainitsemasi seikat olivat mielessäni myös päällimmäisenä.. oletko kaksoisolentoni :eek: . En taida katsoa / kuunnella enää ko. ohjelmaa kuuluu siihen sarjaan missä yksi nähty osa = kaikki nähty :D . Eikä viihdyttävyysaste ollut mielestäni riittävän korkea :D .

Mun mielestä hyvä viihdeohjelma. Toki ne uudet ruokavaliot on perseesta, kuten oli osallistujioiden vanhatkin. Kuitenkin on hauska nähdä mitä paskaa ihmiset vetää. Samalla huomaa, että ei omat muutamat kebabit viikossa ole mitään noihin verrattuna.
Se kyllä ärsyttää, että sen terapeutin perse on ihan samaa luokkaa kuin ohjelman laihduttajienkin

jaa-a, en oo vielä kattonu mut pitääpäs vissiin kopasta..

On kyllä todella outoa jos se tosiaan dissaa lihaa ja kalaa. Monille laihuttajille on ihan täysin turhaa yrittää tuputtaa niiden huonojen tottumusten tilalle jotain vidun herneitä ja kaalia. Kanaa, kalaa ja muita OIKEASTI hyviä ja samalla terveellisiä ruokia kehiin..

Musta se "terapeutti" sano siinä, että lihaa ym. vähän, jotta tulee kunnon kontrasti vanhaan ruokavalioon. Kässäsin, että sen 8 viikon jälkeen ei olis tarkoituskaan jatkaa sillä salaattivaliolla (ja kuka haluiskaan). Mä kanssa ihmettelin sitä leivän tuputtamista kun oli kerran aamupuurotkin otettu kuvioihin. Musta sen tädin "ettehän te edes maadu" ym. kommentit oli vaan hauskoja.

teri sanoi:
Se kyllä ärsyttää, että sen terapeutin perse on ihan samaa luokkaa kuin ohjelman laihduttajienkin
Oli sillä kuitenkin hyvät tissit. :D

Saisivat kyllä kertoa hyviä ja terveellisiä lihareseptejä siinä ohjelmassa. Jos joku äijä vetää HK:n sinistä grillistä joka viikko niin ei varmaan kiinnosta kokeilla mitään linssireseptejä. Erilaisia lihajuttuja jengi saattais jopa kokeilla kotona.

Olipa taas eilen huvittavaa menoa ohjelmassa. Omronin sähkömittarilla rasvaprosentin mittaus. Ei paljon proteiineista puhuta tuossa ohjelmassa, enkä ole kertaakaan nähnyt että välttämättömien rasvahappojen yhteydessä oltaisiin edes mainittu omega-3.

vähän oli joo ihmetys se rasvaprosentti. miltä näyttäisi oikeasti 40% rasvat 80kilosella... 32 kiloa fläsää :haart: ens jaksossa tiukempi paketti.

Suositut

Back
Ylös Bottom