Olen ajatellut aloittaa lisäravinteiden syömisen.. Neuvoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja obama
  • Aloitettu Aloitettu
Eli olen käynyt jo muutaman vuoden salilla, ja saanut hyvän perus lihaskunnon, eli ihan pohjalta en ole lähdössä.
Nyt olen pitänyt muutaman kuukauden lomaa, ja en ole salillakaan jaksanut käydä.
Nyt kuitenkin on kipinä taas syttynyt, mutta tällä kertaa en haluaisi mennä aikaani tuhlaamaan..
Vaan haluaisin nyt reippaasti paljon massaa ja lihasta..!
Tiedän että se on pitkä prosessi, mutta olen valmis siihen.

Olen huomannut että pelkällä painojen nostolla ilman mitään "mömmöjä" ei saa aikaiseksi kuin jonkun aerobic muijan näköisen vartalon.. Mutta ne jotka vetävät niitä mömmöjä näyttävät oikeasti joltakin schwarzeneggereiltä. Ja minäkin haluan näyttää nyt sellaiselta.. :puntti:

Olen ajatellut tilata tuolta fitnesstukku.fi:stä, vaikuttaa ihan luotettavalta mestalta.
Ongelmana on siis että mitä tilaan?
En ole koskaan aikaisemmin kokeillut minkäänlaisia tälläisiä tuotteita, en ole eläissäni edes energiapatukkaa varmaan syönyt.. =D

Ja en edes tunne "alan" sanastoa ja termejä..

Eli kertokaa vain, mitä kannattaa tilata, mihin tarkoitukseen se on tarkoitettu, milloin sitä vedetään ja miten paljon jne.

KIITOS!! =)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ensinnäkin lisäravinteet ei ole mitään "mömmöjä", jotka räjäyttää sut kasvuun. Lisäravinteet ovat lisäravinteita, eikä ihmeaineita tai lääkeaineita. Treeni, lepo ja ravinto kuntoon, niin kyllä ainakin lähelle arskan silloisia mittoja pääsee kun on pitkäjänteinen ja omaa edes jonkin verran lahjoja:thumbs:

En nyt mitään "räjäyttävää" kasvua odotakkaan, "hetimullekaikkinyt" periaattella.. Tiedän kyllä että vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä..
Ja aikaisemmin kun kun kävin ahkerasti salilla, yritin syödä mahdollisimman hyvin ja monipuolisesti jne kyllä.
Kiitos vastauksistanne! =)

Semmosta haluan vielä kysyä että mitä tarkoittaa esim. "4x10 toistoa" ??
Todella hölmö kysymys, tiedän..
Tarkoittaako se, että teen jonkin liikkeen 10 kertaa, pidän parin minuutin tauon ja teen tämän taas, jonka jälkeen taas taukoa ja niin edelleen?

En ole aikaisemmin käyttänyt myöskään mitään treeniohjelmaakaan..
Olen ajatellut tuota Arnoldin kultaista kuusikkoa, mitä mieltä olette? Vaikuttaa omasta mielestäni ihan hyvältä..

Niin ja tekeekö takakyykky (http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBFullSquat.html) selälle pahaa, tai vaikuttaako pituuskasvuun? Olen kohta jo 18 vuotias, mutta minulla on lievää skolioosia, ja toivoisin ehkä kasvavani vielä muutaman sentin.. Varsinainen "kasvukausi" on varmaan jo takana päin, mutta mistäs sitä tietää jos vielä tästä kasvan.

En nyt mitään "räjäyttävää" kasvua odotakkaan, "hetimullekaikkinyt" periaattella.. Tiedän kyllä että vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä..
Ja aikaisemmin kun kun kävin ahkerasti salilla, yritin syödä mahdollisimman hyvin ja monipuolisesti jne kyllä.
Kiitos vastauksistanne! =)

Semmosta haluan vielä kysyä että mitä tarkoittaa esim. "4x10 toistoa" ??
Todella hölmö kysymys, tiedän..
Tarkoittaako se, että teen jonkin liikkeen 10 kertaa, pidän parin minuutin tauon ja teen tämän taas, jonka jälkeen taas taukoa ja niin edelleen?

En ole aikaisemmin käyttänyt myöskään mitään treeniohjelmaakaan..
Olen ajatellut tuota Arnoldin kultaista kuusikkoa, mitä mieltä olette? Vaikuttaa omasta mielestäni ihan hyvältä..

Niin ja tekeekö takakyykky (http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBFullSquat.html) selälle pahaa, tai vaikuttaako pituuskasvuun? Olen kohta jo 18 vuotias, mutta minulla on lievää skolioosia, ja toivoisin ehkä kasvavani vielä muutaman sentin.. Varsinainen "kasvukausi" on varmaan jo takana päin, mutta mistäs sitä tietää jos vielä tästä kasvan.

Koita syödä myös mahdollisimman paljon.

4x10 tarkoittaa neljää sarjaa joissa jokaisessa sarjassa 10 toistoa, eli teet sarjan, huilaat pari minuuttia, taas sarja. jne

G6 on ihan ookoo ohjelma.

Kyykkyä voi tehdä, suosi prässiä. jos kyykkäät tai mavetat niin käytä vyötä. ei vaikuta pituuskasvuun.

Itsellä on myös tuota skolioosia havaittavissa.. Voin kokemuksesta kertoa, että rohkeesti tekemään kyykkyä ! ! Sillä edellytyksellä, että et mieti sitä selkärankaa ja opettelet tekniikan... Ei vaikuta pituuskasvuun, mutta vältät nikamalukot ja muut selkäkivut..

Opettelet siis tekniikan (jonkun osaajan avustuksella) ja sen myötä saat luottamuksen omaan tekniikkaan ja sitä kautta et ajattele sitä selkää turhaan kyykätessä.

Ja hyvänä vinkkinä... Pohjalliset! ! Selkärangan käyryys johtuu monesti tuossa iässä siitä, että toinen jalka on kasvanut toisen edelle. Kyse ei välttämättä ole kuin milleistä.

ok. Pohjallisia jo käytänkin, jo senkin takia kun on tuota "lättäjalkaisuutta" hieman. Myös selälle olen saanut jumppaohjeita..

Mitä mave tarkoittaa? maastavetoa?
Onko tuo vyö ihan välttämätön?
Ja mitä "suosi prässiä" tarkoittaa? mikä se prässi on? *nolo*

Kuten huomaatte en tiedä alan termeistä mitään kuten sanoin..
Todella suuri kiitos kuitenkin siitä että jaksatte vastailla näin ahkerasti!! =)

Yhdyn "ruuat ja lepo kuosiin" -kantoihin. Joka tapauksessa suosituimmat ja tehokkaimmat lisäravinteet:
- Jos katsot tarvitsevasi proteiinilisää, heraproteiini on halpaa ja tehokasta. Jos se pierettää, olet ottanut sitä liikaa tai sitten et tarvitse proteiinilisää (liika proteiini päätyy suolistobakteerien ruuaksi).
- Jos sinulla on vaikeuksia palautua, kreatiini auttaa tankkaamaan lihaksiin energiaa. Kreatiini sitoo lihaksiin nestettä, joten sen kanssa on juotava paljon vettä. Muuten se saattaa aiheuttaa vatsavaivoja.
- Jos menet helposti hapoille, beeta-alaniini nostaa tehokkaasti lihasten karnosiinipitoisuutta, mikä puskuroi happamuutta. Itse en ole mennyt kertaakaan hapoille sen jälkeen kun aloitin BA:n käytön. :thumbs:
- Kalaöljy on terveellinen, tulehdusoireita vähentävä rasva.

Lihasmassaa kasvattaa parhaiten mahdollisimman raskas ja intensiivinen, mutta ei välttämättä pitkäaikainen treeni. HIIT, raskaat painot, ja sitä rataa. Tämä lisää kasvuhormonin tuotantoa. Älä revi kuitenkaan liikaa ettei tule rasitusvammoja.

prässin löydät googlettamalla jalkaprässi.
mave on maastaveto
Vyötä ei ole pakko hankkia.

Olen huomannut että pelkällä painojen nostolla ilman mitään "mömmöjä" ei saa aikaiseksi kuin jonkun aerobic muijan näköisen vartalon..

Ja oletat siis, että heran ja kreatiinin avulla muuttuisit svartsenekkeriksi?

Ei Schwarzenegger pelkällä ruisleivällä semmoseks tankiks tullu, Terminator leffojakin varten se treenas 2 kertaa päivässä parin kuukauden ajan nimenomaan näiden "mömmöjen" kanssa, thats how you become a tank

No tässähän olis taas hyvä mahdollisuus valistaa tietämätöntä kuntoilijaa dopingaineiden ja lisäravinteiden eroista, mutta jengi ei tahdo pysyä asialinjalla.

Lisäravinteet ovat ruokaan verrattavaa ravintoa, jota käytetään silloin, kun tuntuu, ettei ruoasta saa tarpeeksi ravintoaineita (ei pysty esimerkiksi syömään niin paljon kuin tarvitsisi tai haluaa varmistaa, että ihan varmasti saa tarpeeksi ravintoaineita).
Moni suosii tärkeimpänä nk palautusjuomaa eli juomaa joka juodaan treenin jälkeen, jolloin lihakset saa heti ravintoa (hiilihydraatteja ja proteiinia, samaa mtä saa syömällä sopivasti heti treenin jälkeen), se voi olla ihan hyvä eka hankinta. Nettikaupoissa se löytyy useimmiten palautusjuomat-painikkeen alta.
Tällä palstalla on valtavasti tietoa, mutta tiedon kaivaminen voi olla aika työlästä, varsinkin jos on joka termistäkin ihan ulkona. Kantsii silti kokeilla.

Yhdyn "ruuat ja lepo kuosiin" -kantoihin. Joka tapauksessa suosituimmat ja tehokkaimmat lisäravinteet:
- Jos katsot tarvitsevasi proteiinilisää, heraproteiini on halpaa ja tehokasta. Jos se pierettää, olet ottanut sitä liikaa tai sitten et tarvitse proteiinilisää (liika proteiini päätyy suolistobakteerien ruuaksi).
- Jos sinulla on vaikeuksia palautua, kreatiini auttaa tankkaamaan lihaksiin energiaa. Kreatiini sitoo lihaksiin nestettä, joten sen kanssa on juotava paljon vettä. Muuten se saattaa aiheuttaa vatsavaivoja.
- Jos menet helposti hapoille, beeta-alaniini nostaa tehokkaasti lihasten karnosiinipitoisuutta, mikä puskuroi happamuutta. Itse en ole mennyt kertaakaan hapoille sen jälkeen kun aloitin BA:n käytön. :thumbs:
- Kalaöljy on terveellinen, tulehdusoireita vähentävä rasva.

Tähän voisi ehkä vielä lisätä maltodekstriinin, jota voi ottaa vähän ennen treenejä antamaan
energiaa ja palautusjuomankin voi tehdä itse heraproteiinista ja maltodekstriinistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom