Ojentajan repeäminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
No niin viikko sitten tein pull overia salilla loppuliikkeeksi oli venytelty ja lihas oli lämmin. siis pull over (sama kuin ranskalainen punnerrus, mutta käsipainolla maaten) 50kg käsipaino oli kyseessä ja ihan kevyeltä tuntui ei mitään ongelmaa, mutta jossain 5-6 toiston kohdalla ojentajasta kuului hirveä pasahdus. Joskus vuosi sitten meni oikea ojentaja samassa liikkeessä, mutta tuolloin ääni oli lähinnä ritinää kuin lihasta olisi venytetty ja revitty samalla...
vasen ojentaja siis tämä ojentajan alaosa on hieman kipeä kun venytän kättä niskan taakse kyynerpää kohti kattoa, jolloin tämä kyseinen kohta ojentajasta venyy... samalla huomaan siellä hieman kainalon yläpuolella loven joka on n. 3-5cm pitkä mitään mustelmaa tai tummumaa ei ole... mietin vain ,että onko ojentaja mennyt kiinnitys kohdasta rikki tai irti ? vai ihan keskeltä vain revennyt ? vai onko se poikki ? koko ajan kumminkin kipu hellittää ja kärsii jo venyttää hieman enemmän pikkuhiljaa... lääkärissä on käyty kirurgilla yksityisellä joka ei osannut sanoa mitään... muuta kuin, että vaikea sanoa, joten en sano mitään, ettet syytä minua sitten hoito virheestä ja hän lähetti minun päijät-hämeeseen päivystykseen ultraääni tutkimukseen ja kun pääsin päivystykseen ja vuoroni tuli lääkä katsoi hieman kättäni ja sanoi, että ultraääni ei ole tarpeen, että kyse ei ole vakavasta vammasta vaan se on hieman revennyt ja revähtänyt eikä lihas ole kiinnityskohdista irronnut ja kirjoitti 600mg burania 3 x päivässä (100kpl purkin) silti epätietoisuus vaivaa minua. Varasin tänään kumminkin ajan ortopedille ja varmistan asian vielä, että se tosiaan on varmasti revennyt tai revähtänyt eikä kyseessä olisi vakavampaa vammaa ja jos ortopedi toteaa lisätutkimuksiin niin sinne sitten mennään... mietin vain mitä mieltä olette mikä ojentassani on ? se ei siis ole tumma/musta eikä mitenkään turvoksissa hieman vain tuosta painunut pikkasen sisään ja kun venytän sitä niin tuntuu kipua joka tietysti tässä tapauksessa on normaalia. ja kipukin on hieman hellittänyt ja hellittää päiväpäivältä pikkuhiljaa tietysti... ja kuntoutus vinkkejä kaivataan kovasti ? miten ja koska tuota ojentajaa voi alkaa taas reenaamaan pienillä painoilla ? ihan perusliikkeillä ? vasta sitten kun se kestää enemmän venytystä ja kipu hellittänyt lähes kokonaan ja kun se kestää hieman reeniä ?

Moro,

kuulostais siltä, että se ois ainakin osittain revennyt sieltä kiinnityskohdastaan. Mulla repeytyi ojentaja osittain jokin aika takaperin -tein ranskalaista, jo samana iltana se kuvattiin (röntgen + ultra), jonka jälkeen käväsin viel magneetissakin. Sen jälkeen se sitten leikattiin.

Mullakin kipu hellitti päivä päivältä ja siihen ei muistaakseni tullut missään vaiheessa edes mustelmaa. Jos lihas on irronnut/repeytynyt niin silloin siellä pitäis tuntua jonkinmoinen kuoppa lihaksessa, näin siis ainakin mulla.

Kannattaa ensin tutkituttaa se kunnolla ennen seuraavia treenejä/kuntoutuksia.

Moi. En viitsi uutta ketjua aloittaa niin lainaanpa tätä vanhaa.

Minulla ei mitään ole (vielä) revähtänyt, mutta on ollu seuraavanlaista ongelmaa: Ojentajaliikkeet, joista varsinkin penkkipunnerrukset aiheuttavat oikeaan ojentajaan tärinää. En osaa tarkemmin kuvailla tuntemusta, mutta tämä tärinä on nimenomaan tuossa kyynerpään puoleisessa osassa ojentajaa, ja se esiintyy toiston aikana. Kipua tai heikkoutta ei tunnu, mutta pohtiessani asiaa alkoi pelottamaan, että entäs jos se joskus aiheuttaa repeämisen tms...

Kuullostaakohan tämä krampilta tai joltain muulta huomiota vaativalta ongelmalta? Jostain aiemmin luin, että jos kramppaa, pitää sarja heti lopettaa.
Ensi viikon treenaan kevyesti, venyttelen ja laitan tuohon vaikka kylmägeeliä.

Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia, tai neuvoja? Vai onko onko tämä joku normaali juttu jota useammallakin ilmenee silloin tällöin?

Mulla kanssa oikea ojentaja on ruennut sattumaan kaikissa liikkeissä, juuri tuo alaosa. Ojentajan painaminen toisella kädellä auttaa liikkeissä. Käsi on myös pienempi ojentajien kohdalta. Onkohan tapahtunut joku revähdys?

Latest posts

Back
Ylös Bottom