Oikeilla raiteilla...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marlee
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ma oon nyt 'vihdoin' uskaltanut korottaa paivan kaloreita. Eli treenaan salilla 3 kertaa plus salin jalkeen 30min aerobista plus vahintaan 2 erillista aerobista vkossa. Aamuaerobisia oon miettiny mut en oo paassy pimeiden aamujen vuoksi viela lenkkipoluille. Mutta aikomus on vakaa...

Mut syomisista. Ma oon nyt usemmalla laskurilla laskenu etta kulutus ois semmosen 2500kcal per paiva. Ja ma oon vaan sinnitelly reilulla tonnilla ja paino junnaa. VAatekoko kylla on pienentyny mut silti. Nyt nostin tan palstan mimmien ohjeiden kirjosta itselleni tekemalla koosteella tonne parin tonnin hujakoille...vahan ehka alle ja awot! Olossa ja olemuksessa on suuri ero! Ei tuu verensokerihyppyja ja ei nalkaa ja toissa paiva ihan hujahtaa ja energiaa riittaa. Ei enaa salilla huimausta tai mielitekoja makeaan.

Nyt vaan ootellaan sita painon putoamista tai enemmankin kiinteytymista. Jso taa toimii ni tarjoon kierroksen...hyvalta nayttaa jo nyt.

Ma siis yritan syoda 6 pienta ateriaa. Aamupalaan en vielakaan pysty syomaan mut ankeen jotain sisaan heti toihin paastyani. Eli tanaan:
Aamupal noin klo 10:00 - riisikakkuja ja ananasraejuustoo.
Snack noin klo 11:30 - proteiini juoma.
Lounas 13:00 - salaattii ja kinkkuu ja raejuustoo ja riisikakkuu.
Snack 15:30 - pahkinoita 20g ja raejuustoo.
TREENI TOIDEN JALKEEN (17:30-19)
Snack treenin jalkeen - protskujuoma.
Paivallinen 19:30 - kanakeittoo missa kanaa, perunaa, porkkanaa, pataattia, selleria ja parsnip (palsternakka?).

Miten ois? Taalla ei oo tarjolla ruisleipaa ni siks noi riisikakut (tummariisi). Ma en syo valkostaleipaa. Salaatissa vahan fetaa tai mozzarellaa. Kinkun tilalla voi olla toisena paivana savukalaa. Iltapaiva valipalana ehka hedelma. Massypaiva lauantai.

Katotaan mihin taa vie... :rolleyes:

hei Marlee,

jostain aikaisemmasta viestistasi muistan lukeneeni, etta ole UKssa.. ainakin minun Tescostani -ja itse asiassa tosi monista muistakin marketeista - loytyy suomalaisen REAL-leivan tyyppista taysjyvaleipaa (Full Rye ja hinta 99p) ja samoin jonkinlaista nakkileipaa on tarjolla ainakin isoimmissa kaupoissa (ei yleensa kovin rukiista tosin).
Oletko myos katsastanut Holland&Barrettin ja muiden terveyskauppojen tarjonnan? Hinnat ovat hiukan korkeammat, mutta niista ainakin loytyy..

Joo UKssa ollaan!
Missa pain sa oot?

Joo meijanki Tescosta ja Waitroselta loytyy ruisleipaa. En vaan tykkaa siita real tyylisesta jyvallisesta. Valilla on molemmissa kylla ihan viipalevuoan tapasta...Waitroselta viela lampimana. Mut en lahde kylla erikseen hakea. Joku myos mainitsi etta Lidl myy ruisleipaa...varmaan sen sisko Aldi myos.

Mulla on sitte leivan syonti jaanyt Suomen tuliaisiin ja ciabattaan. Tescosta kylla saa ihan ok kauraleipaa...kato Finest section. Samoin Marks & Spencerilta saa kauraleipaa.

Kylla ma joskus leipaa teen itse ja ruisjauhojahan saa kaupasta tai health storeista.

Nakkaria on kylla ihan Kotkassa tehtya Finn-Crispia ja Ryvitaa. Ma muistan teinarina Suomessa fitness porukoissa etta Ryvitaa sillon syotiin jonkun laihis juuston kanssa 2 palaa paivassa. Ryvita on UKlainen ruisnakkileipafirma ja ihan hyvan makusta.

Jos olisit laittanut ruokien määrät, olisi helpompi arvioida, meneekö ruokavalio ihan oikeaan suuntaan. Pari selvää puutetta tuosta nyt ainakin heti näkee: sun ruokavaliosi ei ilmeisesti sisällä juurikaan rasvoja ja illalla proteiinin saanti jää vähäiseksi. Miten olisi tällaiset korjaukset:

Aamupala noin klo 10:00 - riisikakkuja/kaurapuuroa (kai sieltä löytyy kaurahiutaleita tai muita vastaavia?), ananasta purkillinen, raejuustoa 200g
Snack noin klo 11:30 - proteiinijuoma, hedelmä
Lounas 13:00 - salaattia, kinkkua 100g, raejuustoa 200g, riisikakkuja, 1rkl öljyä
Snack 15:30 - pähkinoita 20g, hedelmä ja raejuustoa 200g
TREENI TOIDEN JALKEEN (17:30-19)
Snack treenin jalkeen - palautusjuoma (ei pelkkä proteiinijuoma, heitä siis sekaan vähän maltoakin :) )
Paivallinen 19:30 - kanakeittoa, 1rkl öljyä
Iltapala ennen nukkumaanmenoa - jotain proteiinipitoista, ja 1rkl öljyä

Miltäs kuulostaa? Saisit ainakin lisättyä hyviä rasvoja ruokavalioosi. Nuo riisikakut mua vähän arveluttaa, onkohan niissä nopeita vai hitaita hiilareita? Veikkaisin nimittäin nopeita. Mun mielestä sun kannattaisi kyllä vaikka opetella syömään sitä Real-tyylistä leipää, täysjyväviljojen käyttö kun on aika suositeltavaa. Myös proteiininlähteitä kannattaisi vähän vaihdella - syö kanaa, valkuaisia, vähärasvaista naudan/possun lihaa, rahkaa (jos siellä on) jne. Lounaalle esimerkiksi voisi ihan hyvin laittaa jonkun riisi+kana+kasviskombon, helppo ottaa mukaan.

Mutu-ohjeita täältä, en mene pistämään päätäni pantiksi että tuo ruokavalio olisi sen parempi kuin aiemmin kirjoittelemasi :)

Ekaksi kiitos vastauksesta.

Unohin laittaa listaan rasvat eli otan omega, kalanmaksaoljy ja primrose oljy kapselit ja esim eilen tuossa kanakeitossa on oliivioljya ja avocadooljya salaattiin.

Riisikakut on tehty tummasta riisista...eli onko se nopeaa vai hidasta. Ne on luontaistuotakaupasta. Taysjyvaviljaa jos syon takalaisista lahteista niin Ryvita nakkaria tai sita kauraleipaa. Realia en syo. Monesti oon kokeillu mutta ei mene.

Puuroa en voi kylla kymmenelta keittaa...syon aamupalan toissa.
Syon kanaa, kalaa ja muutakin lihaa...lisaksi paljon hummereita, rapuja ja simpukoita...tuo lista oli vaan eilinen ruokailu. Maaria en laittanut koska laitoin kokonaiskalorit. Mutta maarat on aika samoja kuin mita sa laitoit. Ananasta ei kylla mene purkillista...raejuustoo ehka enemmanki. Joskin useemmin ostan valmiiksi sekotettua raejuustoa jossa on vaihdellen mukana joko ananasta, mangoa, tonnikalaa, yrtteja yms.

Kana-riisi-kasvis combo on helppo ottaa mukaan mutta ei helppo syoda kylmana...ainakaan minusta. En voi lammittaa ruokaa toissa.

Tanaan mukana on iso salaatti ja 300g savukalaa ja kananmunia ja raejuustoa. Kinkkua jai eilisesta.

Hello,

Olen Lontoossa, missas itse?

Tuli vaan mieleen kysya tosta Primrose Oilista... Mita se tarkalleen ottaen on?
On vaan pistanyt silmaan nuo primrose-purnukat, joita tuntuu loytyvan joka kaupasta ja valtavina maarina myos.. taitaa olla joku muotituote taalla! Siis onko se GLA:a vai?
Eilen huomasin Lidlissakin Primrosea ja oli muutenkin yllatys, etta sinne oli tullut niiden poretablettien lisaksi muitakin vitamiineja. Suomessa ei ainakaan viela syksylla ollut..

Olin Lontoossa vuosia mutta nyt Dorset:ssa taalla merenrannalla. Oli vaan pakko paasta Lontoon hulinasta pois. Silti...vaikka suomalainen olen tuntuu enemman kuin menisi kotiin kun menee junalla tai laskeutuu lentokoneella Lontooseen kun Suomeen!!! Siella mun kaikki kaverit yms on.

Evening primrose, a small yellow wildflower (Oenothera biennis), has been used medicinally for centuries. The oil, pressed from the seed, is rich in linoleic acid, an essential fatty acid (EFA). "Essential" means that we have to consume the nutrient because the body does not produce it. Fortunately, EFAs are plentiful in foods, notably nuts and seeds. These polyunsaturated fats are good fats, unlike the saturated fats that contribute to heart disease.

Evening primrose oil also supplies another fatty acid, known as gamma-linolenic acid, GLA (not to be confused with alpha-linolenic acid, which is one of the omega-3 fatty acids). Borage oil, too, is high in GLA, as is black currant oil. You actually don’t need to consume this particular fatty acid, because your body synthesizes GLA from linoleic acid and converts it to hormone-like chemicals important in processes such as controlling inflammation, clotting the blood, and synthesizing cholesterol. Why buy GLA in a supplement when you make it yourself? Well, according to some proponents, your body doesn’t make enough of it, though no one knows how much is enough. It’s true that some diseases, such as cancer, multiple sclerosis, and diabetes, decrease the ability to convert linoleic acid into GLA, but that does not mean that GLA can be used to treat these diseases.

Nia sanoi:
Hello,

Olen Lontoossa, missas itse?

Tuli vaan mieleen etta missa salilla treenaat? Siis jossain yksittaisella vai ketjujn kuten Fitness First, Esporta, Holmes Places, LA Fitness, ... ?

Suositut

Back
Ylös Bottom