Oikeasti muuttovalmis OKT

Kun katsoo näitä "muuttovalmis" talopakettaja vähän tarkemmin niin niistä töistähän puuttuu vaikka mitä. Onko olemassa sellaista talotoimittajaa jolle riittää, että osoittaa paikan mihin talo tulee bygata ja sitten muutaman kuukauden päästä voi kädellä tavaroiden kanssa sisään? Siis ilman mitään tontin siivouksia, routaeritystyksen tms. tekemisiä. Eli tyyliin rahat sinulle ja täysin valmis talo minulle ilman mitään ylimääräistä.

Edit. Eiku siis OKT.

Kun katsoo näitä "muuttovalmis" talopakettaja vähän tarkemmin niin niistä töistähän puuttuu vaikka mitä. Onko olemassa sellaista talotoimittajaa jolle riittää, että osoittaa paikan mihin talo tulee bygata ja sitten muutaman kuukauden päästä voi kädellä tavaroiden kanssa sisään? Siis ilman mitään tontin siivouksia, routaeritystyksen tms. tekemisiä. Eli tyyliin rahat sinulle ja täysin valmis talo minulle ilman mitään ylimääräistä.

Edit. Eiku siis OKT.
Meillä ainakin Omatalon myyjä väitti, että voivat tehdä ihan tontin raivauksesta lähtien muuttovalmiiksi talon. En tiedä sitten mitä kaikkea kattaa, mutta kannattaa kysäistä! Mihin päin rakennat?

Kartottelen vasta vaihtoehtoja, mut stadihan se alue kuitenkin olisi. Ja juttuhan juuri oli, etten itse mitään rakentaisi vaan vaan toimisin vain rahan antajana.

Ikä
34
Tarkoitatko todella tontin siivoamista vaiko sitten puiden, kantojen, kivien sun muiden poistamista? Sillä jos tontillaan ei raksa-aikana jaksa käydä silloin tällöin jätteitä siivoamassa, niin sitten ei kyllä jatkossakaan jaksa huoltaa sitä valmista taloa...

Tarkoitatko todella tontin siivoamista vaiko sitten puiden, kantojen, kivien sun muiden poistamista? Sillä jos tontillaan ei raksa-aikana jaksa käydä silloin tällöin jätteitä siivoamassa, niin sitten ei kyllä jatkossakaan jaksa huoltaa sitä valmista taloa...
sitä varten on siivoojat ja naiset

Sft

Se että palkkaa siivojan ei tarkoita etteikö itse jaksaisi siivota.

Ikä
34
sitä varten on siivoojat ja naiset
Tietysti jos rahaa on taskussa niin paljon, että sitä voi vaikka pellolle levittää, niin silloinhan vain taivas voi olla rajana. Mutta yhdestä puljusta ei vielä tänä päivänä saa taloa perustusten teosta valmiiseen pihaan asti. Eli se vaiva täytyy ainakin nähdä, että käy hankkimassa työlle tekijät ja oman mielen ja maun mukaiset materiaalit. Eli se mitä ketjun aloittaja kysyi, niin ei, ei ole olemassa.

JN

.
Kaupunki
Tampere

Edit. Eiku siis OKT.
Itseäkin kiehtoo juuri tuollainen paketti.
Paikan vain osoittaisi ja hetken päästä vois kävellä taloon sisään, jossa urakoitsija ois laittanut kahvit kiehumaan, pari voileipää valmiiksi, telkkarin päälle ja ehkä joku olisi jo koeajanut sängynkin. Silloin aletaan puhumaan todellisesta avaimet käteen paketista.

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
40
Miksi tästä täytyy tehdä niin vaikeaa? Siis aiheesta keskustelusta?

Mun mielestä ihan järkevä aloitus. Jos ei halua rakentaa ja haluaa mieleisensä talon, niin pitäisi löytyä tahot jotka tällaisen toteuttaa. Totta helvetissä siitä joutuu maksamaan, se ei varmaan tässä ollut pointtina?

Jos tällaista toimintaa ei ole niin tässähän on markkinarako silloin olemassa. Yleensä kun nämä "muuttovalmiit" on kyllä talon puolesta valmiita, mutta piha jää sitten siihen kuntoon kun jää ja jos on vähänkään isompi piha, eikä meinaa laittaa fyrkkaa tiskiin että joku muu sen tekee niin siihen menee äkkiä puolet niistä tunneista mitä talon tekemiseen meni. Pihan saa halvalla, mutta sitten pitää tehdä itse käytännössä kaikki eli aikaa siinä ei säästä.

EDIT: Ja korjasin otsikin kirotusvireen. ;)

Palkkaa rakennuttajakonsultin, jolla on yhtä hyvä maku kuin itsellä, niin ei kait tarvitse tehdä tuotakaan..:thumbs:
Tämä kuullostaisi järkevältä. Jos ei ole kenelläkään tarjota, niin sitten palkkaa jonkun joka kokoaa sen valmiin paketin.

Muutama palaverihan tossakin pitää istua, ellei sitten palkkaa jotain nahkahousua jolla on sama maku (kuin vaimolla) hoitamaan ulkonääön niin talon ulko kuin sisäpuoleltakin.

Ja sitten pitää palkata vielä se talonmieskin, jos ei halua mitään rakentamisenkaan jälkeen tehdä :)

'... rahalla saa ja hevoselta pääsee se mahtavin paukku'

Jos tällaista toimintaa ei ole niin tässähän on markkinarako silloin olemassa. Yleensä kun nämä "muuttovalmiit" on kyllä talon puolesta valmiita, mutta piha jää sitten siihen kuntoon kun jää ja jos on vähänkään isompi piha, eikä meinaa laittaa fyrkkaa tiskiin että joku muu sen tekee niin siihen menee äkkiä puolet niistä tunneista mitä talon tekemiseen meni. Pihan saa halvalla, mutta sitten pitää tehdä itse käytännössä kaikki eli aikaa siinä ei säästä.
Jos ei meinaa laittaa fyrkkaa kiinni, niin ei kannata aloittaa, asuu sitten vuokralla lähiökerrostalossa.
Kyllähän pihankin saa teetettyä, paljonkin helpommin kuin sen talon. Pistää esim jollekin tv:stä tutulle pihasuunnittelijalle viestiä että shut up and take my money.

Eli palkkaa projekti päällikkö, joka vastaa asioista ja hommaa tarvittavat luvat, materiaalit ja miehitykset.
Kyllä vaan. Kukapa sen sanoo, että talotehdas pitää olla se taho mikä hoitaa koko projektin. Ne on erikoistuneet talopakettien tekemiseen ja osalla on kontakteja pystytysporukoihin. Sellaista talopakettitoimittajaa ei luultavasti ole, joka itse omin pikkukätösin hoitaisi homman alusta loppuun, koska siinä on niin paljon sellaista hommaa, mistä ne eivät kostu mitään ja kuitenkin toistaiseksi on niin harvassa tällaiset täysin valmista kokonaisuutta haluavat asiakkaat, ettei kannata pitää osaamista ja kontaktiverkostoja ympäri Suomen yllä. Talojen toimitukset kuitenkin on minne sattuu. Piharakentamissa on paljon enemmän muuttuvia tekijöitä, kuin talopaketin pystyttämisessä, joten siinä saisi vaan huonon maineen hyvin äkkiä, kun aikataulut viivästyisivät, kun edellisessä paikassa onkin mennyt sateiden takia 2kk pitempään, kuin vielä talvella näytti. Pihojen tekijöitä on muutenkin varmaan murto-osa siitä mitä "kykeneviä" talon pystyttäjiä, joten siksikin menisi vaikeaksi toteuttaa tällainen palvelu talopakettitehtaan intresseistä ajateltuna.

Kyseessä on nimen omaan projekti, missä on paljon eri alojen toimijoita, joten jos ei itse halua olla projektipäällikkönä, niin sitten hommaa sellaisen ja se sitten hoitaa toteuttajat ja ja tarvittaessa tarkastukset ja valvojat.

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
40
Jos ei meinaa laittaa fyrkkaa kiinni, niin ei kannata aloittaa, asuu sitten vuokralla lähiökerrostalossa.
Kyllähän pihankin saa teetettyä, paljonkin helpommin kuin sen talon. Pistää esim jollekin tv:stä tutulle pihasuunnittelijalle viestiä että shut up and take my money.
Juuri näin. Taalereita tiskiin niin alkaa tapahtumaan. Ja tosiaan pitää olla hyvä projektipäällikkö johon voi luottaa ja joka valvoo työvaiheet ja etenkin että on riippumaton duunissa oleviin firmoihin.

Raksakeskusteluista voi lukea ammattimiesten tekemisistä kun kukaan ei kyttää perään.

Sen verran on noita talon rakennus - ja talon rakentajan vitutukset - threadeja tullut luettua, että ei tulis kuuna päivänä mieleen mikään muu vaihtoehto kuin paalua tiskiin ja avaimet käteen. Toki jotkut materiaalit yms. haluaisinkin valita, mutta muuten.

Plus lukuista avioerot jotka rakennusprojektit on aiheuttanut.

Vaan ihan hetkeen ei vielä riitä pätäkkä pykätä pk-seudulle tolla tyylillä..

Suvussa yksi, joka rakensi talonsa täysin itse siltä osin kuin se vain oli mahdollista, ja kyllä siinä meni jo yksistään työtunteja 1,5v aikana niin paljon, että sillekin täytyy joku arvo laskea. Teki päivät töitä ja _kaikki_ illat raksalla.