Oikeaoppinnen jälkiveryttely/palauttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Memento
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
47
Päevee!

Minkälainen jälkiverryttely tulisi tehdä esim. täysmittaisen jalkapallomatsin jälkeen? (ei siis penkkiurheilun :D ) Eli kun mennään pitkiä aikoja anaerobisella ja aerobisella tasolla vuorotellen niin kuinka pitkä loppuverryttely + venyttely tulisi tehdä ja kuinka nopeasti itse suorituksen jälkeen?

Entäpä jälkiverryttely + venyttely pitkän aerobisen harjoituksen jälkeen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite teen sellasen 2-3km hölkän ja siihen 15-20 sek venytykset päälle. Tosin venyttely ois tehokkainta vasta noin 2h treenin/pelin jälkeen. Makuasioita taas...

Memento sanoi:
Päevee!

Minkälainen jälkiverryttely tulisi tehdä esim. täysmittaisen jalkapallomatsin jälkeen? (ei siis penkkiurheilun :D ) Eli kun mennään pitkiä aikoja anaerobisella ja aerobisella tasolla vuorotellen niin kuinka pitkä loppuverryttely + venyttely tulisi tehdä ja kuinka nopeasti itse suorituksen jälkeen?

Entäpä jälkiverryttely + venyttely pitkän aerobisen harjoituksen jälkeen
Mielipiteitä löytyy varmasti paljon. Tässä minun resepti: hölkkää heti matsin perään sykkeellä n. 40 - 50 lyöntiä alle maksimin, eli siis sykkeellä lähellä aerobista kynnystä. Ja oikeastaan mitä pitempään, sen paremmin lihaksiin kertynyttä maitohappoa saa poltettua pois ja sitä kautta nopeutettua palautumista. Ruotsalaisilla hiihtäjillä oli ainakin takavuosina tapana tehdä jopa kahden tunnin loppuverryttelyt. Venyttelyt myöhemmin, ei heti perään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom