Oikean käden ranteen kipeytyminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli mikä mahtaa olla oikean käden ranteessa kun on aivan helvetin kipeä kun treenien aikana tekee jotain ja muutenkin kun yrittää tehdä jotain työtä niin menee helvetin kipeeks. Kävin just lääkärillä ja epäili veneluun murtumaa siinä ranteen ja peukalojänteen kohdalla, mut kun kuvattiin niin ei näkyny mitään. Ranne on ollu jo kipeänä yli kuukauden, ja viimeisenä kuukautena en ole edes oikein voinut treenata kunnolla. Ranne on ollut aina vähän ihmeellinen, naksunu ja ratissu treenien aikana, ja viimeisen tikin se sit sai, ku kaverin kans väänettiin kättä ja sit siitä ranteesta kuulu joku naksahdus ja sen jälkeen on ollu aika kipee, ja tosin on kestäny jo yli kuukauden ja olen yrittänyt olla rasittamatta sitä. Ranne kipeytyy pahimmillaan, jos teen esimerkiksi penkkidippejä ojentajille, tavallisissa etunojapunnerruksissa ja sellaisissa liikkeissä juuri, missä joudut vääntämään rannetta johonkin suuntaan. Yksikin päivä kokeilin tehdä rinnalle ristitaljalla, ja kun yritin, niin tuli aivan helvetin moinen kipu ranteeseen, ei tarvitse kuin vähän kääntää rannetta kun vedät jotain, niin rupee koskemaan, ja joskus se kipu tulee, vaikka et vääntäisi rannetta mihinkään suuntaan. Kipu on aika vihlovaa ja joskus estää treenit. Jos jollakin sattuisi tietoa olemaan, niin ottaisin kiitollisena sitä vastaan, on alkanu nimittäin jo vaivata, ku ei voi mitään oikeen tehdä.

Itellä ollu vähän samallaisia vaivoja. Itse ainakin uskoisin et jonkilaine rasitusvamma, joka tullu liiallisista ranteita kuormittavista liikkeistä. Tai sit voi olla liiallisesta tietokoneen käytöstä. Tietokoneella ollessahan hiirikäden ranne tekee kokoajan pientä liikettä. Ja ei oo meinaa mikään mun keksimä juttu toi hiirikäsijuttu. Kuulemma suht yleistä.

Enpä oo kyllä tosin ajatellukkaan tuota tietokone hommaa, nimittäin voi olla hyvinkin mahdollista mulla, koska vietän aika paljon koneella aikaa. Pitää vaihtaa hiirenkäyttökättä joksikin aikaa, niin katotaan rupeeko paranemaan. Kiitokset sulle!

Mites rannesiteet? Tod. näk. ranne ottanu itseensä ja joku rasitustila päällä. Toi väännössä tuntuva kipu on kyl aika erikoista, mut voi ne siteet siihenki auttaa.

Itsekin käytän tietokonetta melko paljon, mutta hiiri ei kuitenkaan itselläni ole ollut ranteiden kipeytymisen aiheuttaja. Tavalliset etunojapunnerrukset olen joutunut kokonaan hylkäämään juuri sen vuoksi, että ranteet on punnertamisen jälkeen viikon tai pari kipeänä. Myös Guitar Heron tai muun vastaavan pelaaminen saa ranteen kipeäksi. Rannekääntöjä pystyy kuitenkin tekemään ilman, että mikään kipeytyy. Ihmeellistä.

Kivut oli nimenomaan noita ääriasennoissa ja väännössä tuntuvia. Samaan aikaan kipeytymisen kanssa kasvaa aina ranteeseen patti, joka näkyy selvästi kun taittaa ranteen alaspäin. Mikähän se on?

Tuo patti voi olla sellainen ns, rasvapallo, ku nimittäin kaverilla on sellainen ihme patti ranteessa eikä voi aina tehdä kaikkia punnerrusliikkeitä. Ei ne lääkäritkään vissin ole siihen oikein mitään kantaa ottaneet, mutta ovat kuhtuneet just jollain rasvan kertymä kohdalla. Ite oon nyt käyttäny vasemmalla kädellä hiirtä ja oikeeta rannetta oon yrittäny olla rasittamatta, mutta kivut jatkuvat silti. Tuo ranne ratiseeki silleen pahasti ku toisella kädellä nappaat siitä ja taittelet rannetta, ja vähän aikaa ku taittelet ja kuuluu sitä ratinaa niin alkaa samanlainen vihlova kipu ku esim, ojentajapunnerruksia tehtäessä. Ei ne saatana siellä vitun arvauskeskuksessakaan mitään osaa ku menet sinne, ku ainaki jossain lääkärin sivuilla luki et jos ranteeseen koskee ja röntgen kuvissa ei näy mitään, niin siellä saattaa olla silti kudoksissa vikaa ja vaatii kirurgisia toimenpiteitä. Jotaki siinä luki et pitäs tehdä jonkinlainen erilainen tähystys siihen ranteeseen, missä tutkittais sitten, mutta ku kysyin arvauskeskuksessa siitä, niin ei ne mitään semmosia tienny. Rupee ihan pikku hiljaa vituttamaan, ku koskee niin helvetisti ja just seku, ollu jo melkein tuo kipu 1,5 kuukautta ja oon sen ajan lepäilly eikä ranne silti parane.

itsellä vasen ranne pikkuhiljaa kipeytyi ja tuskailtuani tarpeeksi jätin tekemättä liikkeet jotka tuntui ranteessa. Näitä liikkeitä oli kulmasoutu, leuanvedot, ranskis , hauisliikkeet(paitsi hammer). Pahimmillaan rannetta ei pystynyt yhtään kääntää ilman kipua. Muutamissa viikoissa kipu hävisi ja on pysynyt siitä asti poissa. Eli taisi olla rasitusvamma.

Tuosta patistahan on joku ketju jo tänne laitettu, missä suositeltiin sen erittäin väkivaltaista mätkimistä (etsi se ketju nyt kuitenkin ennenkuin aloitat ). Itsellä tuo myös oli, lääkäriltä kysyin kun tuli tilaisuus niin siis nestettähän siellä on, jos oikein paha on niin saattavat tyhjentää mutta tulee helposti kuulemma uudestaa että sinällään ehkä voi olla "turhaa".

Latest posts

Back
Ylös Bottom