Oikea suhde prot-hiilarit-rasva?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Depch
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä mikä on optimisuhde tiukan lihasmassan hankintaan?
2g protskuja/kg, mutta miten hiilareiden ja rasvan laita?

Itse treenaan 3krt/vk, 188/78 melko aloittelija ja nyt vasta ensimmäistä kertaa aloin perehtyä ruokavaliooni tarkemmin.

Laskin kalorilaskuri.fi:ssä että tarviin noin 3500kcal päivä tulosten aikaan saamiseksi, ja järkytys oli melkoinen kun huomasin nykyvauhdilla jääväni tavoitteesta lähes 1500kcal!! Toisin sanoen syön ilmeisesti kuin hiiri.

moni kayttaa sellaista kun 30-40-30 suhdetta
mutta kai se on aina vahan henkilokohtaistakin mika kenellekin parhaaksi omaan harjoitteluun osoittautuu.

Tuo prot-hh-r 30-40-30 % päivittäisestä energiansaannista on ollut yleisin mihin olen törmännyt, ja varmasti ihan pätevä. Tosin itse olen nykyään pahimman luokan antihifisti, enkä oikeastaan katso enää mitään muuta kun että saan suunnilleen 2g/painokilo proteiinia per päivä, joten mitä minä mistään tiedän :D.

Mitään yleistä makroravinteiden optimisuhdetta ei ole olemassakaan. Omien kokemusteni ja lukemani perusteella sanoisin, että rasvaa minimissään 15-20%, ei kuitenkaan päälle 30% ellei olla low-carbilla tms. Bulkilla vähemmän proteiinia ja enemmän hiilaria, dieetillä taas toisinpäin eli enemmän protskua ja vähemmän hiilaria.

Back
Ylös Bottom