Oikea olkapää muljahtelee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikse
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on oikea olkapää reistaillut jo ainakin vuoden verran. Olkapää muljahtaa ikävästi kun vie käden suoraan edestä sivulle, ja jos käännän peukalon osoittamaan alaspäin niin muljahtaa vielä voimakkaammin. Kipua siinä ei tunnu, ja treenatessakaan ei juuri haittaa koska sitä on jo oppinut alitajusesti varomaan. Silti aika veemäinen kun takaraivossa on kokoajan pieni pelko, että kohta lähtee käsi alta ja tulee tanko päähän. Varsinkin penkin/rintatreenin jälkeen se on kaikista "herkimillään" ei tarvi ku vähän kättä pyöritellä ja joka pyöräytyksellä paukkuu ja muljuu.
Onko kellään ollut samanlaista vaivaa? tai mistähän tuommonen vois ylipäätään johtua?

Eikö kenelläkään tule mitään mieleen? Ei viitsisi lääkärillekkään lähtä lompakkoa esittelemään kun ei kuitenkaan pakottava tarve ole..

joo kuulostaa löysiltä nivelsiteiltä. Itellä on juurikin samanlainen vaiva oikeassa olkapäässä ja olen käynny sen kanssa fyssäril. Ja se anto siihen treeni ohjelmaksi kuminauhalla tehtäviä staattisia liikkeitä. Mutta siis edellistä lainaten fyssärille mars.

Löysille nivelsiteille täältäkin ääni. Kärsiny samasta vaivasta pienestä lähtien vasemmassa olkapäässä ja lapaluun sidoksissa, lekurilta tuli aikanaan lähinnä jumppaohjeita, tietoa kiertäjäkalvosimien vahvistamiseks sekä patistus salille olkapäiden lihaksia vahvistamaan & massaa hakemaan jotta ois "tukiverkkoa" siinä ympärillä. Nyt treenien tuoman lihasmassan, jne myötä ei haittaa enää käytännössä ollenkaan olkapää, lapaluukin pomppii ja rutisee vaan jos tieten tahtoen pyöräyttää tietyllä tavalla...

e: ja kuten edellisetkin totesi niin fyssarin kautta kannattaa pyörähtää jotta saa suljettua mahdolliset vaaralliset viat poies laskuista :)

Täällä yliliikkuvat nivelet tekee noita muljumisia ja erilaisia jomotuksia. Jostain kahvakuulasivuilta löysin hyviä olkapäänvahvistusohjeita (Napparin kirjoituksia tais olla?) ja oon tehnyt noita kalvosinjumppia säännöllisesti. Yläkropan treeni täytyy tehdä tarkasti ja tietyt jutut on mulla ainakin poissuljettuja (esim. pystysoutu ja se peck-deck-laite mikä on vähän niinkuin flyes istuma-asennossa, siinä tekeminen on yhtä muljumista..). Suosin kehonpainolla tehtäviä harjoituksia, esim. leuanvedot ja toisaalta käsipainoilla tehtäviä jotta kumpikin käsi saa hittiä tasaisesti, tankoa en enää käytä niin paljoa.

Tarkista ryhti ja kehon suoruus, nekin vaikuttaa paljon, ja liikkeitä tehdessä korjaa ryhti ja pidä se koko ajan kunnossa. Mä olen oikealle vino, oikea olkapää kiertyy eteen-alas ja sen huomaa kyllä hyvin noissa kalvosinjumpissa ym. miten paljon parempi liikkuvuus vasemmalla on. Vaikuttaa luonnollisesti koko ruotoon toi vinous ja jos jonkun liikkeen tekee könöllään johonkin suuntaan niin heti on seurauksia (=epämiellyttävä tunne tai ei mene kunnolla "perille" se liike).

Latest posts

Back
Ylös Bottom