Oikea ja vasen yläkropasta eri paria!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jannnna
  • Aloitettu Aloitettu
Heips, osaisko joku viisaampi vähän jelppiä! Oon parikymppinen, puolet elämästäni oon pelaillut lentopalloa ja nyt viimesen vuoden enemmän tai vähemmän tehny punttia, jumppaa ja välillä lenkkiä. Oon ihan perus hyväkuntonen ja lihaksiakin löytyy.

Ongelmana on mun yläselän-, hartian-, olkapään- ja käsivarren lihakset. Oikea ja vasen puoli on ihan eri paria, vasen on tollanen ihan ok aika normin näkönen, josta lihakset erottuu just ja just. Oikee taas on aika hyvässä tikissä, eli lihakset näkyy selvästi, jännittäminen helppoa, päinvastoin taas kun vasemmalla. Tämä on selvästi perua lentopallosta.

Mitä mun kandeis tehä et saisin noi edes vähän lähemmäs toisia? Nyt oon aatellu pääasiassa vetää punttia ja lenkkiä, jumppaa en niinkään. Kannaattako vaan jatkaa perus treenaamista ja toivoa et toinen käsi ottaa kii? Reenata vaan vasenta? Liikkeitä vaan omalla painolla?? Mulla ei oo nyt mitään käryä miten kannattais jatkaa! :(

Kiitos jo etukäteen!!!

Ongelmana on mun yläselän-, hartian-, olkapään- ja käsivarren lihakset. Oikea ja vasen puoli on ihan eri paria, vasen on tollanen ihan ok aika normin näkönen, josta lihakset erottuu just ja just. Oikee taas on aika hyvässä tikissä, eli lihakset näkyy selvästi, jännittäminen helppoa, päinvastoin taas kun vasemmalla. Tämä on selvästi perua lentopallosta.

Kiitos jo etukäteen!!!

Ihan mielenkiinnosta, miten ihmeessä oot saanu noin selvän ja näkyvän(?) lihasepätasapainon lentiksellä? Mulla tuli lähinnä vaan liikkuvuuseroja, joita sain kavennettua kun opettelin tekemään samoja liikeratoja myös vasemmalla kädellä (lyöntejä, pallon heittoja, paiskomisia yms... nykyään saan heitettyä lentopallon vasemmalla melkeen yhtä pitkälle kuin oikealla).
Mutta joo, liikkeissä käytä käsipainoja, tällöin vahvempi puoli ei voi auttaa (yhden käden kulmis, penkki käsipainoilla, vipareita, ylöstyöntöä, pystysoutua...). Sillä painolla, millä heikompi jaksaa. Ja tee kaikkia heittoja ja lyöntejä myös heikommalla kädellä. Ja muista lihashuolto, etenkin sinne heikommalle puolelle.

Samoilla painoilla vaan punttia. Eli heikomman mukaan.
Aloita aina vasurilla liikkeet jotta saat varmasti tehtyä saman toistomääränkin sillä samalla painolla.

Kiitti paljon vinkeistä! Mä en itekkään ymmärrä kuinka toi ero voi olla noin suuri, mutta en keksi sille muutakaan selitystä kun ton lentopallon. Myönnän että oon myös sillon aikoinaan laiminlyönyt vasemman käden treenaamista juurikin heitoissa ja lajin omasissa treeneissä yms.. Kuitenkin samaa punttia ja voimaa tehny molemmille käsille. En aiemmin tiedostanut edes tuon eron olevan noin suuri, näin kuitenkin juuri kuvan omasta selästäni, jossa lihakset oli jännitettyinä, ero oli ihan huikee noiden puolien välillä!!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom