GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Ohjelman jako tauon jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wippe
  • Aloitettu Aloitettu
Moro kaikille!

Aktiivinen taustailija ilmoittautuu mukaan keskusteluun... Heitänkin ensi alkuun punttimimmeille kysymyksen liittyen treenin aloittamiseen tauon jälkeen...

Taustat ovat seuraavanlaiset: Taukoa punttitreeniin on tullut puolisen vuotta muuton ja muiden kiireiden takia ja tänä aikana olen lähinnä käynyt bodypumpissa, hiihdelly ja sauvakävellyt ja muuten vaan jumppaillut, en kuitenkaan kovin aktiivisesti (lue muutama kerta viikossa). Nyt pitäisi taas salille päästä ja mietinkin aloittaisinko yhdellä ohjelmalla joka sisältää perusliikkeet koko kropalle (kuukausi pari ns. "herättelyä") vai jatkanko suoraan kolmeen jaetulla ohjelmalla, millä olen aiemmin tehnyt....??

Kokemuksia & ajatuksia???

Suosittelen ens alkuun kahteen jaettua ohjelmaa, vaikka yläkroppa toisena ja alakroppa toisena päivänä.

6-8 viikkoa ja sitten 3 tai 4 jaettu ohjelma peliin, tietysti omien voimavarojen ja treenauksen tavoitteiden mukaisesti.

Minusta peruskuntoilijalle ja liikunnan ilosta salilla kävijälle riittää peruskunnon ja lihaksiston ylläpitoon kahteen jaetu ohjelma, mutta riippuu tietty niistä tavoitteista.
Turha kiduttaa itseään alussa ihan loppuun ja kyllästyä salilla käyntiin ihan totaalisesti.

Kesä on tulossa joten paljon muutakin kannattaa harrastaa, ja sitten syksyllä pistää taas rankempi saliohjelma päälle.

meinaatko salin lisäksi minkälaista liikuntaa harrastaa, sekin tietysti vaikuttaa ohjelman rakentumiseen.

Kiitos vinkistä Viivi! Kahtia jaetulla voisi aloitella, silloin ei treeniaikakaan tulisi niin pitkäksi... Tavoitteena on lähinnä lihaskunnon parantaminen, jotta syksyllä voisi jatkaa treeniä kovemmalla meiningillä!

Muuta liikuntaa tulee pyöräilystä (pääasiallinen liikkumisväline) ja lenkkeilystä (kävely/hölkkä). Kesällä ei tosiaan jaksa sisällä notkua, joten jumpat voipi jäädä vähemmistöön... :)

wippe sanoi:
Taustat ovat seuraavanlaiset: Taukoa punttitreeniin on tullut puolisen vuotta muuton ja muiden kiireiden takia ja tänä aikana olen lähinnä käynyt bodypumpissa, hiihdelly ja sauvakävellyt ja muuten vaan jumppaillut, en kuitenkaan kovin aktiivisesti (lue muutama kerta viikossa).

Käytkö edelleen bodypumpissa? Jos suinkin mahdollista pidä se jatkossakin ohjelmassa, jos ei muuta niin vaihtelu virkistää -mielessä Itse pidän aika ajoin bodypump-viikon, joilloin käyn pari-kolme kertaa viikossa pumppailemassa. Aivan mainiota kestävyystreeniä..suhteellisen pienillä painoilla valtava määrä toistoja. Bodypumpissa kannattaa todellakin panostaa oikeaan tekniikkaan, niin kylläpä saa paljon irti siitäkin keppijumpasta. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom