Ohjeita ennen ja jälkeen hierontaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja japa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli antakaapa optimaaliset ohjeet miten saa hieronnasta kaiken hyödyn irti. Se on selvää että hieronnan jälkeen lepoa ja ainakin pari päivää taukoa kun seuraavan kerran salille. Entä ennen saako samana päivänä viellä käydä salilla vai ei? Entä sitten voiko ravinnolla nesteellä mitenkään optimoida hyötyä? Muista joskus aikoja sitten kun kävin hierojalla niin yleensä nestettä poistui seuraavina päivinä paljon kropasta. Joten kannattaisiko nauttia nestettä,suoloja jne reilusti edellisinä päivinä? Mitä muuta?

Hieronnan jälkeen kannattaa reilusti juoda vettä, ainakaan samana päivänä ei salille kannata mennä. Riippuu vähän kuinka rankka hieronta on ollut niin yksi lepopäivä yleensä riittää, ainakaan itse en ole koskaan tarvinnut kahta lepopäivää. Ennen hierontaa voi käydä treenaamassa mutta siinä lihakset kiristyy, niin voi mennä turhaa aikaa hierojalla ensin purkaa treenien jännitys pois ennenkuin pääsee käsiksi syvemmällä oleviin "ongelmiin". Mitään vesitankkausta ei tarvitse ennen hierontaa kyllä tehdä mutta hieronnan jälkeen kannattaa juoda runsaasti, en ainakaan ole itse kokenut koskaan tarvetta extra vesitankkaukselle enää seuraavina päivinä.

Mulle taas urheiluhieroja sano että salilla voi ja on tietyissä rajoissa suositeltavaakin käydä ennen hierojalle menoa. Varsinki isommissa lihaksissa juuri ennen hierojaa vedetty salitreeni aukoo kunnon venytyksillä tehtynä sen pintalihaksen ni pääsee helpommin ja nopeemmin sinne ongelmakohtiin. Pahat jumit on myös ilmeisesti helpompi huomata kun lihaksessa on verta&nestettä niin 'pallot' tuntuu helpommin muusta massasta...Tietysti mitää maksimitreeniä ei hyödytä vetää, mutta esim. 3x15 tyylillä vois kuvitella olevan vallan mainio...

e: En usko, että nesteistä kannattaa stressata normaalia enempää. Salitreenaajalle on normaalistikki hyötyä juoda tarpeeks nestettä niin turha sitä on hieronnan takia tankata normaalia enempää,vituttaa vaan sitten kesken 45min hieronnan kun rupee kusettamaa ja alaselän runnominen ei hätää ainakaa helpota :D Salilta kannattaa pysyä pois seuraavana päivänä, mutta kahelle ei ainakaa itellä oo ollu tarvetta. Tietysti jos hieronta on aamusella ni seuraavan päivän iltana oon ite käyny jo heittämässä pienen treenin, ei maksimeita eikä mitää raskaita nyhtämisiä.

Back
Ylös Bottom