Ohjeet työnhakuun ja cv:n tekoon.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja japa
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
16.12.2002
Viestejä
6 673
Netissä on paljonkin ohjeita mutta nyt kaipaan sitten ohjeita pakkiksen konkareilta. Voi tietenkin olla täälläkin jo threadi mutta en löytänyt tai sittten tuo haku ei vaan toimi.
Itselläni on nyt sellainen tilanne että ensimmäisen kerran elämässäni olen harkinnut hakea uusia töitä ja koskaan ennen en ole tehnyt cv:tä joten kaikki hyvät vinkit on tarpeen. Olen työskennellyt elämässäni vain kahdessa duunipaikassa vuodesta 1988 lähtien ja kumpaakaan en hakenut vaan minut pyydettiin sinne. Joten näitä asioitta en ole ennen miettinyt tai edes enää muista opiskelu ajalta.
Asioita jotka mietyttyttävät minua:
Kannattaako laittaa kaikki mahdolliset kurssit jne. esim hygieniapassi,alkoholipassi,ray-kurssit jne cv:hen
Kannattaako mainita harrastuksissa metsästys ja ammunta? Tai se että kilpailee sm-tasolla jossakin urheilulajissa.
Entäpä olisko pitänyt tulla joskun kun firmassa oli yrittäjä vaihdos niin edelliseltä yrittäjältä(siirryin suoraan vanhana työntekijänä) todistukset vai kirjoittaako nykyinen sitten todistuksen kokoajalta mitä samassa yrityksessä olen työskennellyt.
Netistä löytyy montakin eri cv mallia jossakin on koulutus ensin ja sitten duunit jossakin taas toisinpäin. Toisissa taas on osio jossa kerrotaan itsestä jne. Eli onko tälläisellä järjestyksellä merkitystä jne. Itse ainakin ajattelisin että oman vahvan kokemuksen (23vuotta työkokemusta) takia kannattaa laittaa ensin tuo työkokemus ja sitten vasta koulutus. Ja sitten vasta harrastukset.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Back
Ylös Bottom