Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
20241130_202105.webp

Kuuluis ehkä johonkin toiseen ketjuun, mutta.

Flixissä Rhythm&Flow räppiskaba. Kaikki tuomarit mustia (ja pelle DJ Khalid), sekä myöskin kilpailijat.

Paitsi yksi aasialainen nainen. Näki heti, että ei jatkoon ennen kuin suutaan ehti avata. Niin meni katsomossa (100% mustia) sekä tuomaristossa suut mutrulle, kun tämä neiti astui lavalle.

Se pointti tässä mun hölinässä. On sitä parempaa rasismia olemassa.

Minkäslaista tietoutta löytyy? Ja kuinka laajalta rintamalta?
Ei siis mitään sen syvällisempää mitä saa yhtiöiden raporteista ja sijoituskeskusteluista. Meinasin vaan että pienissä ja vähän isommissakin suomifirmoissa tapahtuu enemmän hinnoitteluvirheitä kuin jossakin Applessa tai Nvidiassa, joista kaivetaan joka ikinen tiedonmurunen irti.

Ei siis mitään sen syvällisempää mitä saa yhtiöiden raporteista ja sijoituskeskusteluista. Meinasin vaan että pienissä ja vähän isommissakin suomifirmoissa tapahtuu enemmän hinnoitteluvirheitä kuin jossakin Applessa tai Nvidiassa, joista kaivetaan joka ikinen tiedonmurunen irti.
Mutta jos sijoitan pitkänä vaikka SP 500 ETF:ään, kuten olen tehnyt muiden sijoitusten ohessa about 15v, mitä etua saa sillä, että tuntee Suomi-firmoja paremmin kuin ulkkarit ? Eri asia tietty, jos tuntee sisältä jonkun The Firman, josta otaksuu saavansa tuottoja.

Isossa kuvassa Jenkit vaan vetää ja on vetänyt pitkään, muu maailma seuraa perässä. Toki itelläkin on sekä Suomesta, kasvualueilta että Jenkeistä lappuja, joita olen ostanut ihan kasvumielessä tai jopa lottolappuina, mutta säästömielessä ei oikeen kannata kattella OMXH suuntaan

E. Perus disclaimer, että näähän ei ole sijoitusneuvoja, vaan omia ajatuksia 😄

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom