Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Mun alaisista 2/2 ilmoitti elokuussa jäävänsä marraskuussa pois. Toinen perhevapaalle, toinen sai uuden duunin muualta. Hetken hieman kylmä hiki puski pintaan, mutta lopulta tämäkin taitaa kääntyä vaan paljon alkuperäistä setuppia paremmaksi. Muutos on mahdollisuus.
Mikäs tällä hetkellä taloushallinnon työtilanne?

Kun ite valmistuin 2015, niin ainakin täällä oli paska tilanne ja kirjanpitohommistakin tappeli suunnilleen kaikki merkonomista AMK:iin ja KTM:iin saakka. (Vois aasinsiltana taas muistuttaa opiskelevia, että hommatkaa niitä oman alan töitä jo hyvissä ajoin opiskeluaikana ja jalkaa oven väliin, niin pienemmällä todennäköisyydellä vituttaa valmistuessa, kun ei saa töitä.)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikäs tällä hetkellä taloushallinnon työtilanne?

Kun ite valmistuin 2015, niin ainakin täällä oli paska tilanne ja kirjanpitohommistakin tappeli suunnilleen kaikki merkonomista AMK:iin ja KTM:iin saakka. (Vois aasinsiltana taas muistuttaa opiskelevia, että hommatkaa niitä oman alan töitä jo hyvissä ajoin opiskeluaikana ja jalkaa oven väliin, niin pienemmällä todennäköisyydellä vituttaa valmistuessa, kun ei saa töitä.)

Mulla oli haussa kaksi eri tasoista konsernilaskennan controlleria. Näistä ehkä yllättäen junnumpaan positioon oli varsin haastavaa saada relevantteja hakijoita, mutta löytyi yksi todella hyvä. Sitten taas group controllerin positioon on saatu kourallinen erinomaisia hakijoita, mutta huomionarvoista on kyllä palkkatason huima nousu viime vuosina. Tyypillisesti tämä jengi on aika riskinkarttajaa, joten etenkin tähän epävarmempaan taloustilanteeseen on kohtuullisen vaikea yrittää houkutella vaihtamaan. Konsernilaskennan osaajat, joilla on IFRS hallussa, on todella kysyttyä ja harvalukuista porukkaa.

Vaikeinta on varmasti se, että saa ensimmäisen relevantin paikan. Mullakin se opiskeluaikana hommattu peruskirjanpitäjän duuni on epäilemättä se, jota kautta oon tähän asti päässyt. Muistan, että silloin mun yksi opiskelukaveri totesi mulle, että onhan sekin varmaan tyhjää parempi. :hyper: Oon valmistumisen kynnyksellä hakenut itse duunia, päässyt silloin pääkirjanpitäjäksi yhteen Helsingin pörssin suurimmista yhtiöistä ja sen jälkeen vaihtanut paikkaa vain headhuntattuna. Kuumimpina aikoina mun puhelin soi jonkun headhunterin toimesta päivittäin vähintään kerran.
 
Koskapa mieleen juolahti ajatus, aamulla vois pakata rinkan, käyä pitkäripaisesta eväspullon, ja hurauttaa joukkoliikenteellä jonku tunturin juureen. Ehkä ke tai to takaisin. #koskamävoin niin #miksipäei
No pari muuttujaa, mutta ny ois rinkka pykälässä, joskopa 13:15 lähtevään julkiseen kulkuvälineeseen. Ehtiihän tässä vielä irti kotiympyröistä, vaikka pe pitääki olla taas asemissa ku juniori tulee.
 
jotain kivaa ja kaunista
20241016_140231.webp
 
Piti lähteä salille, mutta menin kolmelta sohvalle, kun väsytti saatanasti ja heräsin äsken. Eli varmaan hetki töitä sit vielä ja tuumaus uudestaan, että mistä päivän sportit.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom