Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ai viddu kun mä vihaan iltoja. Alan aina miettiä kaikkea ikävää silloin.
Aamuisin tai päivisin tällaista ei tapahdu juurikaan.

Onneks Ozarkia on vielä yksi jakso jäljellä!

..aamut, päivät, illat, yöt. Sama homma. Säbäkaukalo on pari kertaa viikossa ainoa paikka missä ajatus pysyy muualla kuin ikävissä. Edes salilla ei ole nykyään ollut rauhassa moiselta.

Mulla harvoin menee asiat uniin mutta nyt on pyörähtämässä käyntiin monella tapaa huikeen iso projekti jota on pyöritellyt yöllä mielessä, ei se ahdista mutta miettii erilaisia vaihtoehtoja ja hyvää on että saanutkin siinä paljon hyviä ideoita.
Vittumaista kun herää jokus 12 aikaa ja valvoo 3 asti, siinä vaikka vielä nukkuu sen 3 tuntia niin silti väsyttää ihan ketusti.

Huomenta, eipä oo tarvinnu ikuisuuksiin nousta näi aikaste. :D Toisella kissalla jotain asiaa koko ajan vaikka ruuan on saanu jne. Mulla kosketusnäyttötietokone nii koko ajan huitoo hännällä näyttöä ja vaihtaa sivuja yms tästä koneelta. :ROFLMAO:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/201809172201204161_pi.shtml
Kansanedustaja Jani Toivola asuu Helsingissä, mutta on kirjoilla tyhjillään olevassa asunnossa Riihimäellä - saa 329 euron asumislisän joka kuukausi
Eduskunta on maksanut Toivolalle korotettua kulukorvausta huhtikuusta 2016.Tänä aikana Toivolalle on maksettu 36 841 euroa, josta korotuksen osuus on 9 210,32 euroa
Toivola: ”Olen käsittääkseni toiminut niin kuin pitääkin”
Iltalehti yritti tavoitella Toivolaa maanantaina suoraan ja avustajan kautta.Maanantai-iltana Toivola vastasi Iltalehden esittämiin kysymyksiin Riihimäen asunnosta ja pahoitteli, ettei ole ollut puhelimitse tavoitettavissa.

- Työpuhelimeni hajosi jo viime viikolla ja pääsen viemään sen eduskunnan huoltoon vasta huomenna, Toivola kirjoittaa sähköpostitse.

Toivolan mukaan hän ei ole halunnut nostaa haastatteluissa esille Riihimäen-kotiaan, vaan on puhunut tietoisesti vain Helsingin-kodista. Toivolan mukaan hänellä ja hänen tyttärellään on kaksi kotia, joista toinen sijaitsee Helsingissä ja toinen Riihimäellä.

- Olen tällä pyrkinyt vain rajaamaan yksityisyyttäni julkisuudessa, Toivola selittää.

Eissaatana. Seuraan kyllä tätä casea ihan myötähäpeälasit päässä. Nautin tästä. Kerrankin media otti ajojahdin kohteeksi jonku kunnon kohteen. Eikä mitään Iken tekstaria, millä ei ole mitään tekemistä työn tuloksen tai valtion rahojen väärinkäytösten vuoksi.

On kyllä helvetin tyhmä jätkä, tässä tapauksessa pitäis tehdä välittömästi Aku Louhimiehet ja kyynel silmässä telkkariin selittämään että olen sairas ja olen hakenut siihen apua. Ainoa keino miten tästä vois selvitä.

Sen sijaan selittelee paskaa:D työpuhelin hajos vittu :D miksei mee taksilla viemään sitä huoltoon.

Väkisin myös mietin tuota lukiessa että valitellaan miten eduskunnassa on huonot palkat, vain joku 5-6k kuukaudessa, mutta sitten sen päälle melkein 40k jotain asumistukea/kulukorvausta, sen päälle 20k taksimatkoja yms. Ja varmaan on kymmeniä muita lisiä ja juttuja joista tavan kansalaisella ei ole yhtään mitään aavistusta.

Edit aah kulukorvausta ei ole maksettu 40k vuodessa vaan parissa vuodessa, My Bad mutta silti ihmettelen

Väkisin myös mietin tuota lukiessa että valitellaan miten eduskunnassa on huonot palkat, vain joku 5-6k kuukaudessa

eiköhän tuossa matalan pakkan valittamisen takana ole se:

jos korvaus olisi 10-20k€/kk kansanedustajan hommiin hakisi erittäin pätevää porukkaa, eikä tuommosia siipeilijöitä pääsisi läpi

nyt pätevä porukka saa paremman ansion muista hommista, eikä etes harkitse edustajan honmia

Kun miettii mitä Jani Toivola on saanut aikaan eduskunnassa tai mikä on hänen vastuu / aloitteet jne... niin aika ilmaiseksi tuo raha tulee.

Viimeksi muokattu:

En nyt jaksa perehtyä aiheeseen, mutta jutun kaiffalla vitun siistit lasit. Mä haluan tollaset pienet pyöreät rillit. Olisin ihan seon näköne. Vaimo taas lupas olla antamatta vittua jos sellaiset hommaan. Noh, onneksi olemma kristillisessä avioliitossa.

44233210_303.jpg

eiköhän tuossa matalan pakkan valittamisen takana ole se:

jos korvaus olisi 10-20k€/kk kansanedustajan hommiin hakisi erittäin pätevää porukkaa, eikä tuommosia siipeilijöitä pääsisi läpi

nyt pätevä porukka saa paremman ansion muista hommista, eikä etes harkitse edustajan honmia
Kyllä.

Edes minä, pieneen tyytyväinen menisi nykyisellä korvauksella eduskuntaan.

Nyt fiksut menee töihin ja eduskunnassa siipeilee toukot ja toivolat.

Back
Ylös Bottom