Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

Itä-Suomessa näyttää olevan kaikilla 50 tonnia tilillä, paitsi Sylvillä.
Ne ei oo samanlaisia shoppailuintoilijoita...

Ja taitavat olla enemmänkin sitä ikäluokaa nämä, joka pikkuhiljaa sitä perintöä jakelis, elleivät ehdi ensin luovuttaa varojaan sivullisille.

Kummitädin isovanhemmat olivat Salmista ja puhuivat karjalan kieltä. Mummo oli buabo.

Buabo kuulostaa joltain sisilialaisen mafian kummisedältä. =)

Lapsen äidin puoli itärajan tuntumasta ja ainakin isästä käyttävät sanaa äijä, ja kun samasta ihmisestä puhuu lapsenlapset niin on ukko.

Naispuolisista en muista kuin ihan perus mummo ja äiti.

Meillä outo sekoitus että mun äiti on mummi, ja mun mummot on lapselleni mummo ja mumma.

Mutta suvussa myös näitä "mummoja" jotka kokee ikäkriisiä sanasta ja he menee nimellä Nonna?

1000005606.gif

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Aina innokkaat ja rahanahneet seuratoverimme tietenkin saalistavat jo uusia pikapelejä. Jokohan Keskoon tai Elisaan tulee ostopaikka.
Ostin silloin joskus ihan vitsillä valamettia parilla tonnilla teidän ohjeestanne.
Sehän oli noussut jonniinverran kun viimeksi vilkaisin, rosentteja en nyt ulkoa muista.

Ja ämmin ja äijin olen ymmärtäny tulevan täällä pohjoisempana ihan saamenkielestä.

Ihan niinku Ukonjärvi on Äijihjävri. Ihan siinä isossa kyltissä nelostien laidassaki. Se on kyllä hassua, että siinä vieressä Myössäjärvi on vain myössäjärvi. Ku myössä ymmärtääkseni tarkoittaa tätiä.

Suositut

Back
Ylös Bottom