Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja voi veljet se ope kikatteli.

voi veljet, Minä olisin olut liekeissä jos tyty ei olisi tiennyt mistä puhe!

unelmieni nainen ei tiedä putoiksesta mitään, hänellä on lauantai ehtoisin parempaakin tekemistä kun vahdata sitä!
 
ei ole missään henkilöautoistani ollut: fård, vag, mese, vag, civicci, vag, vag, mese
Se on vähän samanlainen varuste kuin vakionopeudensäädin, ensmäisen kerran kun sellainen on, ilman ei enää voi olla.

Yotassa sellaista ei tosin ole, mutta ei aiheuttanut ongelmia kun reilu vuosi sitten ajoin kiesin pohjanmaalta kotiin, pakkasta - 5 ja vettä satoi.
Lämppäri puhalsi täysillä kuumaa lasille ja hyvin pysyi auki.
Tosin ikinä ei ole ollut autossa niin helvetin kuuma kuin silloin.
 
Se on vähän samanlainen varuste kuin vakionopeudensäädin, ensmäisen kerran kun sellainen on, ilman ei enää voi olla.

en suko, koska: tuskin etes käyttäisin sitä koska säästän talvisin sähköä #degröna

en käytä ikinä takalasin enkä penkin, ilmastointi ei ole automaatilla, ettei puhalla kovaa, vaan manuaalisäädöllä ykkösellä max kakkosella

myös radio on pois kytkettynä, virrat menee päälle taas kun kevät coittaa, tällöin myös ilmanvaihto palautuu atk:n säädetäväksi

olenkuullut samaa ratin lämmityksestä, että se kun on kerran, on oltava myös jatkossa

en käyttäsis sitäkään jos olisi
 
talvikautena kun ajankuluksi ajelua tulee vain noin 100km/viikko niin akkua säästääkseni ja latauksen maximoidakseni kaikki ylimääräinen sähkönkulutus on poissa päältä
 
talvikautena kun ajankuluksi ajelua tulee vain noin 100km/viikko niin akkua säästääkseni ja latauksen maximoidakseni kaikki ylimääräinen sähkönkulutus on poissa päältä
Itsellänihän on akkulaturi lämmitysjohdossa kiinteästi, mutta esim. tuollaisen irtovehkeen saa parin tuopin hinnalla.

 
talvikautena kun ajankuluksi ajelua tulee vain noin 100km/viikko niin akkua säästääkseni ja latauksen maximoidakseni kaikki ylimääräinen sähkönkulutus on poissa päältä
Se tehtaalla moottorin kupeeseen asennettu "laturi" tuottaa auton käydessä kaikkien noiden mainitsemiesi laitteiden tarvitseman virran, sekä siinä sivussa lataa sinne akkuun sen mitä polttomoottorin käynnistämiseen hupeni.
 
josta tulikin miele:n, että mersun kyydissä on istunut yksi NAISiminen, noin 5km matkan! ja hän kysyi noin 3km kohdalla: voidaanko laittaa rario päälle
 
Yotassa sellaista ei tosin ole, mutta ei aiheuttanut ongelmia kun reilu vuosi sitten ajoin kiesin pohjanmaalta kotiin, pakkasta - 5 ja vettä satoi.
Lämppäri puhalsi täysillä kuumaa lasille ja hyvin pysyi auki.
Kyllä oli männäviikolla ikävä perinteistä dieselmoottoria, joka hukkalämpöäkin tuottaa, kun euro6 työkalussa ei "webasto" syttynyt, pakkasta ulkopuolella kahdeksantoista celsiusasteen verran.
 
Itsellänihän on akkulaturi lämmitysjohdossa kiinteästi, mutta esim. tuollaisen irtovehkeen saa parin tuopin hinnalla.


on mulla tuommonen, mutta: autokatoksessa töpseli kellon takana, tulee virtaa vain kahdentunnin erissä

ei jaksa ladata ku kokoajan pitäis olla ramppaamassa ja kääntämässä kelloa että virta kulkee

lataan mobedin akkua onely tuolla
 
Se tehtaalla moottorin kupeeseen asennettu "laturi" tuottaa auton käydessä kaikkien noiden mainitsemiesi laitteiden tarvitseman virran, sekä siinä sivussa lataa sinne akkuun sen mitä polttomoottorin käynnistämiseen hupeni.

mutta varmemmin varmasti lataa kun tuhaa kulutusta ei ole

sitäpaitsi! säästän! ysikasia

IMG_1273.jpg
 
on mulla tuommonen, mutta: autokatoksessa töpseli kellon takana, tulee virtaa vain kahdentunnin erissä

ei jaksa ladata ku kokoajan pitäis olla ramppaamassa ja kääntämässä kelloa että virta kulkee

lataan mobedin akkua onely tuolla
Kun piti A6 akku kerran ladata ja oli kello niin laitoin siihen kaksipuolista teippiä niin homma hoitui hienosti. Toki sen jälkeen nyppäsin sen veks.
 
josta tulikin miele:n, että mersun kyydissä on istunut yksi NAISiminen, noin 5km matkan! ja hän kysyi noin 3km kohdalla: voidaanko laittaa rario päälle

Jätitkö hiljaisesti kysymyksen noteeraamatta (koska ei tietenkään voi, akku kuluu) ja koko kyyditys kohtauksen ainoa vuorosana oli tuo najsen kysymys? #kaurismäki
 
Sähkösotka (Enyaq 80) on ollut talviautona mukava peli. Ajastuksella lämpenee lasit, penkit, ratti ja sisätilat tai sitten kännykästä voi nykäistä lämmöt päälle ja vartin päästä on jo mukava lähteä liikkeelle kymmenen pakkasasteen kelissäkin. Takatuuppari, niin on kivaa ajella eikä mikään jäinen mäkilähtökään ole ollut hankala, kun auto osaa lähteä suttaamatta liikkeelle. Noin 300 km ajaa täydellä latauksella eli pari sataa kilsaa vähemmän suunnilleen kuin kesäkeleillä. Viime kuun lataukset oli n. 80e ja sillä ajoi n. 2500 km eli vähän reilu 3e/100km...
 
Itsellänihän on akkulaturi lämmitysjohdossa kiinteästi, mutta esim. tuollaisen irtovehkeen saa parin tuopin hinnalla.

Pitäisi hankkia. Oma auto ollut ajamatta kohta kuukauden, välillä laitettava manuaalisesti akku laturiin ettei mene ihan tyhjäksi.
Joka talvi sama show.
 
Back
Ylös Bottom