Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Jäsen V kun otti naiset puheeksi ja samassa reissailun niin tässä on nyt muodostumassa omanlainen juttu matkailusta.
Koska hän on ottaa tuon vihreän agendan vakavasti niin lentomatkustus ei ole vaihtoehto...
 
lentomatkustus ei ole vaihtoehto...

kusaiseppa huviksesi ajatteleeko hän, että jos aamulla herätessä olisi semminen olo, että nyt haluan lähteä käymään monacossa kahvilla niin onko henkilöautolla tai moottoripyörällä sielä piipahtaminen ekolokisempaa
 
Aloin eilen käyttämään sanoja "ennen vanhaan", kun viittasin koronaa edeltävään aikaan.

Kuulosti hyvältä ja pysyn sillä linjalla.

Ennen vanhaan oli mahdollista hakea auto ulkomailta. Nykyään se ei onnistu.
Tässä odotellessa ehtii harrastepudjetti kasaantua niin että voi sitten jossain vaiheessa käydä paikalliselta jälleenmyyjältä tilaamassa uuten TGS:än.


View: https://www.youtube.com/watch?v=7mDjFE6bl6E
 
kusaiseppa huviksesi ajatteleeko hän, että jos aamulla herätessä olisi semminen olo, että nyt haluan lähteä käymään monacossa kahvilla niin onko henkilöautolla tai moottoripyörällä sielä piipahtaminen ekolokisempaa
Kyllä mä jo vähän kyselin miten aatteli suunnitella kanarian reissun junalla.
 

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Jos nyt ajattelee, että Airbussi painaa Helsinki-Vantaalla maksimissaan 265t. Lentävä kone menettää enempi ja vähempi 3% painostaan tunnissa, jos haluaa ilmassa pysyä. 11h myöhemmin Singaporessa renkaiden osuessa Changin lentokenttään, on koneen paino 265*(0.97^11)=189,6. Kerosiinia paloi tässä hupilentelyssä noin 75.4t.

Kun painerungon sisässä löhöää sanottakoon 300 Napue ginistä ja tonic:sta juopunutta paksumahaa, niin se tekisi 250kg polttoainetta per suunta/ nahkansa polttanut kännikala.
Kun etäisyys on 9300 km, niin kulutus on 2.78 kg/100 km per arvoisa matkustaja.

Kyllähän niitä päästöjä kaukomatkailussa siten syntyy. Jos polttoainetta jaetaan myös rahdin kuljetukseen, kuten Norjalaisen lohen (varsinaista lähiruokaa, heh)
ja roudaahan toki jotkut lomamatkailijat teräksisen paineilmapullon kera sukellusvarusteiden kyseenalaisten irstastelureissujensa alibiksi, niin ei kai se kulutus kauaksi mene 3l/100km.
 
Alkoi sen verran kiinnostaa mistä on kyse kun täälläkin monta innokasta heittäjää, että piti ihan wikipediasta lukaista.


"Nykyaikaisen liitokiekon historia alkaa vuodesta 1871, jolloin yhdysvaltalaisen William Russell Frisbien The Frisbie Baking Company -niminen piirakkatehdas aloitti myymään tuotteitaan peltisissä vuoissa. Asiakkaat havaitsivat, että tyhjät vuoat lensivät hyvin ja pian vuokia heiteltiin useilla kampuksilla "Frisbie!" -huutojen kera.

Yhdysvaltalainen keksijä Walter Frederick Morrison yhdessä liikekumppaninsa Warren Franscionin kanssa kehittelivät ideaa "lentävästä lautasesta." He toivat markkinoille tuolloin melko uudesta materiaalista muovista valmistetun version nimeltä Pipco Flying-Saucer vuonna 1948. Kumppanuus Franscionin kanssa päättyi ja Morrison jatkoi tuotteen kehittelyä yksin. Vuonna 1955 hän esitteli uuden mallin nimellä Pluto Platter. Morrison myi keksintönsä oikeudet Wham-O -nimiselle yritykselle, joka aloitti liitokiekkojen massatuotannon tammikuussa 1957. Vuotta myöhemmin tuotteen nimeksi vaihdettiin "myyvempi" Frisbee. Ensimmäinen ammattilaismalli liitokiekosta esiteltiin vuonna 1964. Laji on ollut aina erityisen suosittu homoseksuaalisten yhteisöjen keskuudessa. Vielä tänäkin päivänä väylältä ulos lentäneitä kiekkoja etsiessään miehet vanhoja perinteitä kunnioittaakseen saattavat antautua toisilleen anaaliyhdynnän muodossa"
 
Kyllä niitä pulloja siellä perillä riittää. :barefoot: Alumiinia, yleensä siellä.
Mutta se ei vakuuta kotiväkeä.

Olempa tainnut 20 kertaa tuonkin välin lentää ja ei ole yhtään ikävä lentokoneeseen nuokkumaan.
Singaporeen on ikävä.
Kerran kävin tuon reissun viemässä yhden pienen osan Malesiaan ja seuraavan päivän iltana takaisin Suomeen.
Olisin saanut jäädä pidennetyksi viikonlopuksi Legolandiin tai Singaan firman piikkiin, mutta tulin nopeinta mahdollista vauhtia takaisin kotisohvalle.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikkee sitä joutuu

9A439016-BB5A-42A7-9616-A4C4F0D59801.jpeg
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom