• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Off-topic 24h

Kaupunki
Pirkanmaa
Nyt on iso harmi. En vaan yksinkertaisesti voi kiskoa tulevasta matikan tentistä hyvää numeroa.

Asiaa monta säkillistä ja aivot unohtaa jo toisesta päästä, kun kertaa toisesta päästä.

Kun ei aivoissa riitä teho, niin muistinvarassa mennyt tähän saakka. Nyt ei vaan riitä enään muistikaan.

Helistö

Tyhmä ämmä
VIP
Kun ei aivoissa riitä teho, niin muistinvarassa mennyt tähän saakka. Nyt ei vaan riitä enään muistikaan.
Syyskuusta asti ollut samanlainen olo.

Vuoron jälkeen olen niin väsynyt, että voisin nukkua seuraavaan aamuun.
Ei oikein muut hommat edisty kun aivotoiminta on täysin seis kun ensin päivän tai illan skarppaa ja koittaa ottaa kaiken opin vastaan.

Kaupunki
Pirkanmaa
Syyskuusta asti ollut samanlainen olo.

Vuoron jälkeen olen niin väsynyt, että voisin nukkua seuraavaan aamuun.
Ei oikein muut hommat edisty kun aivotoiminta on täysin seis kun ensin päivän tai illan skarppaa ja koittaa ottaa kaiken opin vastaan.
Tiedän tunteen. Aivot on ns. finaalissa. Vaikka yrittää, niin ei vaan ajatus kulje.

Laardi

VIP
Ikä
45
Kaupunki
Espoo
Katselin hiukan noiden hullujen veitsenheiluttelijalekureiden hintoja ja päätin jatkaa elämääni patteineni. Ellei tule lottovoittoa, samalla voisi avata sieraimetkin hengityksen avittamiseksi.

Wombut

VIP
Yövuoroa puskee pitkästä aikaa. Noh itsepä suostuin niin mitä tässä valittamaan. Tänään tietty hommat on vähä nopeempia ku olis kelvannut vähä iisimmät duunit.

Finnlady

Queen Bunny
Ikä
30
@Helistö ja @Joxuz levänneet aivot oppii parhaiten. Ihannetilanteeseen ei aina pääse, mutta mä huomasin viime talvena ettei mulla ollut yhtäkään vapaapäivää kun piti oppia ohjelmointia ja aika mustia viikkoja olivat ne. Sit päätin, että otan yhden vapaapäivän ja ihmettelin, että miten mulla muka ei tähän ole ollut aikaa. Toki riippuen nyt siitä mitä yrittää oppia, onko se enemmän asioiden muistamista, kuin loogista päättelyä ja oivaltamista, vaihtelee varmaan vähän se prosssi aivoissa mutta. Nykyään teen niin, että jos mua väsyttää, en enää edes yritä, koska en kuitenkaan opi ja asiat pitää kuitenkin oppia niin teen sen sit ennemmin kun olen vähän virkeämpi. Toki jos työn ohella opiskelee, niin sitä aikaa on käytössä vähemmän ja jos 00.00 pitää olla valmista niin sit pitää painaa. Mut ei sen enää anna jatkossa tapahtua viimeisenä iltana.

Nyt kun intouduin näitä vinkkejä jakelemaan niin toinen oivallus oli se, että tuntuu että aikaa vapautuu muuhun paljon enemmän kun kouluhommia ei tee viimeisenä iltana vaan vähän etukäteen. Ja onhan se paljon mukavampaakin, kun tehtävän palautus on vaikka tänään ja se on saanut jo kaksi päivää sitten valmiiksi, kun suunnittelee viikkonsa niin et on aina vähän edellä. Täällä hyvin nautinnollista on se, kun nää juniorit ja erityisesti amerikkalaiset ei hiffaa tätä ja ne hikoilee ja mä oon saanut jo homman pakettiin. :sneaky:

...kun piti oppia ohjelmointia ja aika mustia viikkoja olivat ne
Jos puhutaan yliopiston kursseista, niin ollaan varmaan oltu samalla / samoilla kursseilla, kun piti itekin saada nuo muodollisesti läpi. Jos on yhtään enempää pohjaa koodailuista, niin minusta nuo pääsee läpi hyvin pienellä vaivalla, mutta aivan nollapohjalta asiaa tulee kyllä paljon. Jatkokurssille oli ainakin ympätty aika paljon hommaa, mm. kaiken maailman piirrusteluja varsinaisten demojen ja harkkatyön koodausten päälle, että paikoitellen oli kyllä vähän haipakkaa, vaikka asia itsessään selvää.

Mutta sen on kyllä oppinut itsekin, että tenttiin lukuja ja demopalautuksia ei jätetä pariin viimeiseen iltaan, vaan tehdään mahdollisimman aikaisessa vaiheessa veks. Jos joskus 2000-luvun alkupuolella tentiin alettiin lukemaan ihan parhaassa tilanteessa 3 iltaa ennen tenttiä ja kaikki luennot saattoivat olla käymättä, niin nykyään olen aloitellut pari viikkoa aikaisemmin, katsellut luentotallenteet, jos niitä on jne. Kohtuullisen paljon stressittömämpää tällä tavalla. Nyt on toki kiinnostuskin opiskeluja kohtaan vähän toisenlaista kuin juniorina plus alan työpaikka vielä päälle, niin ei tarvitse arvailla, mitä mikäkin oikeasti tarkoittaa.

Viimeksi muokattu:

Laardi

VIP
Ikä
45
Kaupunki
Espoo
Melkoista. Ensimmäisen haastattelun haastattelija perui tuntia ennen. Tänään sitten haastattelija reilusti myöhässä.

Melkoista. Ensimmäisen haastattelun haastattelija perui tuntia ennen. Tänään sitten haastattelija reilusti myöhässä.
Itse olen todennut että jos asia menee heti ekasta kontaktista/tms. vituiksi niin kannattaa skipata koska kaikki menee jatkossakin vituiksi.
Tämä on myös toisinpäin eli jos teen asiakkaan kanssa yhden mokan niin sitten niitä tulee sarjassa useampia.

Minä olen tehnyt jotain historiallista, eli kohta lukenut avoimen yliopiston kurssikirjasta koko määrätyn alueen, vaikka kurssi alkaa vasta ensi kuun puolella. Ilmeisesti on riittävän kiinnostava aihe nyt, kun viitsii panostaa.

Helistö

Tyhmä ämmä
VIP
@Helistö ja @Joxuz levänneet aivot oppii parhaiten. Ihannetilanteeseen ei aina pääse, mutta mä huomasin viime talvena ettei mulla ollut yhtäkään vapaapäivää kun piti oppia ohjelmointia ja aika mustia viikkoja olivat ne. Sit päätin, että otan yhden vapaapäivän ja ihmettelin, että miten mulla muka ei tähän ole ollut aikaa. Toki riippuen nyt siitä mitä yrittää oppia, onko se enemmän asioiden muistamista, kuin loogista päättelyä ja oivaltamista, vaihtelee varmaan vähän se prosssi aivoissa mutta. Nykyään teen niin, että jos mua väsyttää, en enää edes yritä, koska en kuitenkaan opi ja asiat pitää kuitenkin oppia niin teen sen sit ennemmin kun olen vähän virkeämpi. Toki jos työn ohella opiskelee, niin sitä aikaa on käytössä vähemmän ja jos 00.00 pitää olla valmista niin sit pitää painaa. Mut ei sen enää anna jatkossa tapahtua viimeisenä iltana.

Nyt kun intouduin näitä vinkkejä jakelemaan niin toinen oivallus oli se, että tuntuu että aikaa vapautuu muuhun paljon enemmän kun kouluhommia ei tee viimeisenä iltana vaan vähän etukäteen. Ja onhan se paljon mukavampaakin, kun tehtävän palautus on vaikka tänään ja se on saanut jo kaksi päivää sitten valmiiksi, kun suunnittelee viikkonsa niin et on aina vähän edellä. Täällä hyvin nautinnollista on se, kun nää juniorit ja erityisesti amerikkalaiset ei hiffaa tätä ja ne hikoilee ja mä oon saanut jo homman pakettiin. :sneaky:
Lepään aina kun on mahdollista mutta aina se ei ole.
Viikonloppu en saanut mitään aikaiseksi kun nukuin lähes 24/7.