• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Off-topic 24h

Puhelu/videomatskusta poliisille oikeus sakottaa ilman mitään oikeudenkäyntiä, jos joku uhkailee työtään tekevää valtion virkailijaa. Ei punasia päin ajamisestakaan oikeuteen mennä ja sakko tulee, ihan turhaa vatvotaan jotain suuria ihmisoikeusasioita törkyturpien törttöilyoikeuksien maksimoiseksi. Olis varmasti erittäin kasvattava/sivistävä aspekti siinä, että noita voitaisiin hieman poimia pois ja puuttua, eikä anneta tuollaisten ihmisten voimaantua niistä ja vahvistaa vaan käytösmallejaan. Mitkä voi sitten jossain tapauksessa tosiaan ihan sinne väkivaltaan asti eskaloitua, jos hullua kannustetaan.
No, mä en ole valtiolla töissä niin mun tapauksessa ei voi ilmeisesti sitten sakottaa ilman oikeudenkäyntiä.

doownek

VIP
No, mä en ole valtiolla töissä niin mun tapauksessa ei voi ilmeisesti sitten sakottaa ilman oikeudenkäyntiä.
Laiton uhkaus taitaa olla asianomistajarikos.
Maltsun mainitsema sakko taitaa olla nimikkeellä viranomaisen vastustaminen tms? Mutta en usko että laittomasta uhkauksesta voi sakkoa antaa.

doownek

VIP
Olen ottanut tavoitteeksi mustan vyön puhejudossa. Eilen etenin taas askelen verran tällä tiellä, kun asiatonta kieltä käyttänyt asiakas puhelun päätteeksi pyyteli anteeksi karkeita sanavalintojaan. Ihan oma-aloitteisesti.
Judo ehkä väärä sana kun tavoite on saada kaikille hyvä mieli.
Itsekkin joskus ollut jostain hiton vihainen ja toinen on jaksanut kuunnella sekä osannut valita ne oikeat sanat niin alkanut tajuamaan kuinka hölmö onkaan itse.

Kaupunki
Pirkanmaa
Miksi ihmiset ei itse kehtaa/uskalla sanoa asioita?

Tuolla yhdelläkin työmaalla vaikka en edes ole tekijämies onely käyn vilkasemassa, että kaikki menee määräysten mukaan, niin miksi vastuu ikävien (lue: lisää rahankulua asiakkaalle) uutisten välittämisestä siirrettiin minulle. Tosin, ei se minua haittaa mutta miten ihmiset muuten pärjää, jos vastuu siirretään aina muille kun mahdollista. Itsellä taas ei asiassa mitään ongelmaa, jäin vaan miettiin jälkeenpäin, että hei miksi muuten minä kerron tästä asiakkaalle.

doownek

VIP
Miksi ihmiset ei itse kehtaa/uskalla sanoa asioita?

Tuolla yhdelläkin työmaalla vaikka en edes ole tekijämies onely käyn vilkasemassa, että kaikki menee määräysten mukaan, niin miksi vastuu ikävien (lue: lisää rahankulua asiakkaalle) uutisten välittämisestä siirrettiin minulle. Tosin, ei se minua haittaa mutta miten ihmiset muuten pärjää, jos vastuu siirretään aina muille kun mahdollista. Itsellä taas ei asiassa mitään ongelmaa, jäin vaan miettiin jälkeenpäin, että hei miksi muuten minä kerron tästä asiakkaalle.
Joskus on hyvä olla puolueeton ihminen välissä niin ei tule samanlaisia tölväisyjä mitä suorassa kontaktissa saattaisi olla.

Kaupunki
Pirkanmaa
Joskus on hyvä olla puolueeton ihminen välissä niin ei tule samanlaisia tölväisyjä mitä suorassa kontaktissa saattaisi olla.
Näin se varmaan on ja saa hanskojen käteenvetomies pitää mukavan miehen maineen. Tosin, kerroin kyllä asiakkaalle, että ei tämä ole mikään oma kantani vaan aivan yhteinen tekijän kanssa.

Sitä paitsi vastuu on aina tekijällä.

doownek

VIP
Näin se varmaan on ja saa hanskojen käteenvetomies pitää mukavan miehen maineen. Tosin, kerroin kyllä asiakkaalle, että ei tämä ole mikään oma kantani vaan aivan yhteinen tekijän kanssa.

Sitä paitsi vastuu on aina tekijällä.
Yhdellä taloyhtiötyömaalla oli (onneksi) rakennuttajan puolelta oma rakennustyön valvoja niin jokusen kerran näki kun isännöitsijällä meinasi verisuoni revetä päästä tämän valvojan ollessa meidän puolella joissain asioissa.
Kaveri ymmärsi että mitä oli sovittu ja miten homma etenisi jos alkaisi väärässä ollessaan isännöitsijä hankalaksi.
Loppujen lopuksi muutamien pienien vääntöjen jälkeen työmaa siivottiin hyvässä hengessä ja tehtiin paljon pienempiäkin hommia ko. yhtiöön kunnes isännöitsijä vaihtui ja oli uudet tekijät.

Kaupunki
Pirkanmaa

Terhillä on kyllä mennyt nyt ihan päiväunet pilalle.
Onkohan tuollaisille immisille yllätys lukea tuoteselosteita. Itse viimeksi googlettelin kaakaojauheista hyllyjen välissä. Halusin varmistaa, että onko kaakajauhe oikeasti kaakaota eikä sitäkin vielä lantrata jollain.

Nyt ei puhuta siis kaakaojuomajauheesta.

doownek

VIP

Terhillä on kyllä mennyt nyt ihan päiväunet pilalle.
Ihan samaa katsoin ja mietin että mitähän tapahtuu jos tuo ihminen kokee ihan oikeita ongelmia elämässään.

doownek

VIP
Onkohan tuollaisille immisille yllätys lukea tuoteselosteita. Itse viimeksi googlettelin kaakaojauheista hyllyjen välissä. Halusin varmistaa, että onko kaakajauhe oikeasti kaakaota eikä sitäkin vielä lantrata jollain.

Nyt ei puhuta siis kaakaojuomajauheesta.
Mutta mietippä että mä olen elänyt sellaisen ihmisen kanssa jonka mielestä tuote millä on halvin hinta hyllyssä on halvin.
Ei siis puhuta kg/l tms. hinnasta vaan pakkauksen hinnasta.

Kaupunki
Pirkanmaa
Yhdellä taloyhtiötyömaalla oli (onneksi) rakennuttajan puolelta oma rakennustyön valvoja niin jokusen kerran näki kun isännöitsijällä meinasi verisuoni revetä päästä tämän valvojan ollessa meidän puolella joissain asioissa.
Kaveri ymmärsi että mitä oli sovittu ja miten homma etenisi jos alkaisi väärässä ollessaan isännöitsijä hankalaksi.
Loppujen lopuksi muutamien pienien vääntöjen jälkeen työmaa siivottiin hyvässä hengessä ja tehtiin paljon pienempiäkin hommia ko. yhtiöön kunnes isännöitsijä vaihtui ja oli uudet tekijät.
Olen kerran myös törmännyt sellaiseen valvojaan, että huhhuh. Itsellä ei mitään ongelmaa, kun muutenkin tekee hommat kunnialla, mutta oli siinä hommassa seuraamisen riemu. Mies oli niin tarkka, että nykyään jopa arvostan sitä asennetta. Sellaisien herrojen ansiosta monta hommaa on varmasti pelastunut.

Mutta mietippä että mä olen elänyt sellaisen ihmisen kanssa jonka mielestä tuote millä on halvin hinta hyllyssä on halvin.
Ei siis puhuta kg/l tms. hinnasta vaan pakkauksen hinnasta.
Hyi. Saitko ajatuksen istutettua sinne päähän, että homma ei ole aivan näin yksinkertainen? :sneaky:

Nyt pitäisi alkaa laskea. 3 päivää aikaa derivoida vitukseen.
Melkein voisin vaihtaa. Pitäs ite suorittaa yks tavallaan unohtunut, pakollinen kurssi ja piirrellä nyt sitten viikonloppuna UML-kaavioita ja koittaa koodailla Smalltalkilla jotain oliosoopaa. (Lähinnä joutuu tsekkaamaan syntaksin kahteen edellä mainittuun ja unohtamaan sen, ettei kiinnostaisi tippaakaan. Asia itsessään kohtuullisen simppeliä.)

Mutta taas alkaa viinan juominen kuulostamaan entistä houkuttavammalta..

Kaupunki
Pirkanmaa
Melkein voisin vaihtaa. Pitäs ite suorittaa yks tavallaan unohtunut, pakollinen kurssi ja piirrellä nyt sitten viikonloppuna UML-kaavioita ja koittaa koodailla Smalltalkilla jotain oliosoopaa. (Lähinnä joutuu tsekkaamaan syntaksin kahteen edellä mainittuun ja unohtamaan sen, ettei kiinnostaisi tippaakaan. Asia itsessään kohtuullisen simppeliä.)

Mutta taas alkaa viinan juominen kuulostamaan entistä houkuttavammalta..
Asioiden opiskelu on parasta, kun tietää että sen voi unohtaa hetken päästä. Tuli yllätyksenä kesän aikana, kuinka hyvin voi unohtaa kaiken.

Vaikka pidän kouluhommia hyvin mielenkiintoisina, niin silti ne unohtaa yhtä nopeaan kun oppikin, koska ei niitä vaan tarvitse.