• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Off-topic 24h

TJJ

Status sine musculis
AMMATTILAINEN
Kaupunki
Ääsjoki
Mulla on sama vika, taitaa olla IG:n syytä
Ihan sama minkä syytä mutta erittäin perseestä se on. e: tälläkin sivulla alko möly ja tässä ei ole ainuttakaan ig elementtiä.

Jos meinaan kallista työaikaani käyttää näiden sivujen lukemiseen niin sen on parempi onnistua hiljaisuudessa.

TJJ

Status sine musculis
AMMATTILAINEN
Kaupunki
Ääsjoki
Nämä mainosbannerit ovat mainioita.

Kiitos, minäpä tulen. Se on ilmeisesti vihdoin tajuttu muuttaa, että ekonomien papereilla voisi tehdä mitä vaan paitsi lääkärin hommia. Suoraan erikoistumaan siis.
Tuli vaan mieleen, että tässä joku päivä mulle mainostettiin naisten tekonahka leggingssejä ja alusvaatteita. Ehkä pitää alkaa laajentamaan vaatekaapin sisältöä transumpaan suuntaan.

Se o just näin.
Tosin jos talli on ihan oikeasti lämmin, eli autosta sulaa lumet/jäät ja se myös kuivuu niin silloin ihan ok.

Tänään olis irronnu G-Mersu reilulla kuudella tontulla.
Eikä lämpökään auta, jos on vaikka vain koneellinen ilmanvaihto. Tosin sitä suolan sitomaa kostetta ei yksi yö täysin kuivata kuitenkaan ja siellä se sitten muhii perkele. Tosin perustalvenahan on keli ulkonakin plussan puolella yli puolet ajast kuitenkin.

Eikä lämpökään auta, jos on vaikka vain koneellinen ilmanvaihto. Tosin sitä suolan sitomaa kostetta ei yksi yö täysin kuivata kuitenkaan ja siellä se sitten muhii perkele. Tosin perustalvenahan on keli ulkonakin plussan puolella yli puolet ajast kuitenkin.
Moni sanoo samaa että auto ruostuu kun aina yöksi ajetaan lämpimään talliin mutta joskus miettinyt itsekkin että onhan se ulkonakin kostea. Sisällä se tosin kuivuisi nopeammin mutta vaikuttaako lämpötila ruostumiseen?
E: Piti tutkia asiaa ja nopealla kuuklettelulla vaikuttaa että lämpötilan nousu kiihdyttää korroosiota.

TJJ

Status sine musculis
AMMATTILAINEN
Kaupunki
Ääsjoki
Tota olen miettinyt, että miten varmistaisi ilman kuivumisen..jotain kosteuden perusteella aktivoituvia ilmankuivaimia näyttää olevan kaupan, sitten se kosteus pitäs enää valuttaa jostakin muualle.

TJJ

Status sine musculis
AMMATTILAINEN
Kaupunki
Ääsjoki
Moni sanoo samaa että auto ruostuu kun aina yöksi ajetaan lämpimään talliin mutta joskus miettinyt itsekkin että onhan se ulkonakin kostea. Sisällä se tosin kuivuisi nopeammin mutta vaikuttaako lämpötila ruostumiseen?
E: Piti tutkia asiaa ja nopealla kuuklettelulla vaikuttaa että lämpötilan nousu kiihdyttää korroosiota.
Kyllä autoon (vuosia sitten vanhaan) on mulla ilmaantunut ruostetta ihan pihallakin, missä talvet oli pääasiassa pakkasella. Ei se ulkona pito ole mikään ratkaisu sinänsä.

Toisaalta vielä kauemmin sitten oli iso lämmin autohalli, missä kosteus oli ajoittain semmonen että vesi lillui lattioilla ja karvaa kasvoi betonin välistä ja silloinen auto ei ruostunu olleskaan.

TJJ

Status sine musculis
AMMATTILAINEN
Kaupunki
Ääsjoki
Hianommille autoille pitäis talvella tehdä sama kuin veneillekin, eli pestynä lämpimään halliin säilöön. Keväällä sitten taas, kun talvi on ajettu vanhalla Opelilla tms.
En ole koskaan ymmärtänyt, että miksi näin pitäisi tehdä?

Tietenkin on niin matalaa autoa ja niin hankalia autoja rengastaa talveksi, että käytännössä ajaminen ei ole järkevää..mutta miksi muuten..

Lämpimät osanottoni.
Kiitos.

Ikä
46
Kaupunki
Helsinki
En ole koskaan ymmärtänyt, että miksi näin pitäisi tehdä?

Tietenkin on niin matalaa autoa ja niin hankalia autoja rengastaa talveksi, että käytännössä ajaminen ei ole järkevää..mutta miksi muuten..
Siis minua säälittää kun täällä valtavan kalliiden autojen maassa loskapaskasuola syö niitä talvisin. Kyl mä tiedän että possu on ihan ok talviauto, en sillä.

Kyllä autoon (vuosia sitten vanhaan) on mulla ilmaantunut ruostetta ihan pihallakin, missä talvet oli pääasiassa pakkasella. Ei se ulkona pito ole mikään ratkaisu sinänsä.

Toisaalta vielä kauemmin sitten oli iso lämmin autohalli, missä kosteus oli ajoittain semmonen että vesi lillui lattioilla ja karvaa kasvoi betonin välistä ja silloinen auto ei ruostunu olleskaan.
Periaatteessa normaali ilmanvaihto hoitaa kosteudenpoiston mutta toisaalta jos auton pohja on loskaa täynnä niin kestäähän se kuviuminen hiton kauan.
Jos ostaa kosteudenpoistajan niin voihan ne vedet ohjata lattiakaivoon, oma letkushow siinäkin jos ei ole vaikka lavuaaria tms. kun yleensä se lattiakaivo on just siellä auton alla.