• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Off-topic 24h

gonzaless

#sasi
Kaupunki
Kuvitteellinen maailma
Tunnen itseasias kolme tyyppiä jolla kaasuauto. Yhdellä se viiden tonnin tojo, toisella oma octavia g-tec ja kolmannella käyttäetuna octavia g-tec. Ovat kyllä halpuutta kehuneet. Kaks noista asuu pks, eikä oo ollut tarvetta matkata treetä pidemmälle.

Ite on yhellä tutulla muunnettu ja yhellä orkkis kaasubiili. Muunnetusta on yläkerta ihan finaalissa ja orkkis on ihan vitun laiska.

Tehoista lähtee karrikoidusti se neljännes, kun kaasulla ajaa, lisäbonuksena epätadaisempi käynti. Lisäksi huoltovälin ja moottorin eliniän voi puolittaa, kun moottorit on suunniteltu erilaiseen palotapahtumaan.

Mutta toki se kuluttaa vähemmän.

hyvä, katsontaan huomenna: maistuuko

laitetaan kuntit muistiin, otin kuvakaappauksen talteen

katso liitettä 157234
Koskahan päättäjät ymmärtää että ei työstä ole pulaa vaan enempikin halusta tehdä sitä?
90-luvun alussa todella monet tipahti työelämästä pois ja ymmärrän että vuosien kotona olo ja sadat ellei tuhannet turhat työhakemukset passivoineet ihmisiä mutta nämä henkilöt alkavat kohta loppumaan ja jos ei ole viina vienyt niin eläke kutsuu.
Kaikki 2000 luvulla syntyneet on periaatteessa unohtaneet asiat ja heillä ei pitäisi olla pelkoja kuten minulla esim. lainan suhteen jota välttelen viimeiseen asti vaikka se monesti voisi olla järkeväkin.
Eli seuraavien 5 vuoden aikana pitäisi valmistua ihmisiä jotka ovat pystyviä&kykeneviä töihin tai jos näin ei käy niin sosiaaliturva on liian passivoiva.

Koskahan päättäjät ymmärtää että ei työstä ole pulaa vaan enempikin halusta tehdä sitä?
90-luvun alussa todella monet tipahti työelämästä pois ja ymmärrän että vuosien kotona olo ja sadat ellei tuhannet turhat työhakemukset passivoineet ihmisiä mutta nämä henkilöt alkavat kohta loppumaan ja jos ei ole viina vienyt niin eläke kutsuu.
Kaikki 2000 luvulla syntyneet on periaatteessa unohtaneet asiat ja heillä ei pitäisi olla pelkoja kuten minulla esim. lainan suhteen jota välttelen viimeiseen asti vaikka se monesti voisi olla järkeväkin.
Eli seuraavien 5 vuoden aikana pitäisi valmistua ihmisiä jotka ovat pystyviä&kykeneviä töihin tai jos näin ei käy niin sosiaaliturva on liian passivoiva.
Itse olen sellaisessa firmassa täällä Oulussa että jatkuvasti haetaan työntekiöitä vaan ei ole tulioita. Luultavasti palkka pitäisi olla vähintään 60000€ vuosi että löytyy. Tähän hommaan ei tarvi mitään koulutusta, lomat saa yleensä pitää miten haluaa, pekkaset kertyy ja toimiva työterveys. Työnjohtokin on ihan ok eikä tarvi ressata mistään tai reissata. Palkka 40-50tonnia vuodessa. Oulussa sillä vielä jotenkin pärjää ja pystyy harrastaan. Ei todellakaan hyvä palkka, mutta kyllä tämä työttömänä olon voittaa.

Itse olen sellaisessa firmassa täällä Oulussa että jatkuvasti haetaan työntekiöitä vaan ei ole tulioita. Luultavasti palkka pitäisi olla vähintään 60000€ vuosi että löytyy. Tähän hommaan ei tarvi mitään koulutusta, lomat saa yleensä pitää miten haluaa, pekkaset kertyy ja toimiva työterveys. Työnjohtokin on ihan ok eikä tarvi ressata mistään tai reissata. Palkka 40-50tonnia vuodessa. Oulussa sillä vielä jotenkin pärjää ja pystyy harrastaan. Ei todellakaan hyvä palkka, mutta kyllä tämä työttömänä olon voittaa.
Yli 3000e/kk on jo ihan hyvä palkka, itse ei pysty ihan tuota maksamaan niin onhan se vaikeaa löytää tekijöitä.
Kaikki tuotteetkin kun ei voi olla koodausta eikä kaikkia tuotteita kannata valmistaa ulkomailla, joskin minullakin on siinä ja tässä että alkaisiko teettämään bulkkikaman balttiassa.

Ja tässä onkin ensivuodelle uusin rekrykohde, ei valita: DIMTER OPTICUT S 50 - OPTIMOIVA KATKAISUSAHA | Sahaus | Taloteollisuus | Alumiinintyöstö | Muovintyöstö

Viimeksi muokattu:
Mikäs ala/firma tällainen on? Jos muuttaisi Ouluun.

Yli 3000e/kk on jo ihan hyvä palkka, itse ei pysty ihan tuota maksamaan niin onhan se vaikeaa löytää tekijöitä.
Kaikki tuotteetkin kun ei voi olla koodausta eikä kaikkia tuotteita kannata valmistaa ulkomailla, joskin minullakin on siinä ja tässä että alkaisiko teettämään bulkkikaman balttiassa.
Alkuun palkka on tietysti jonku viikon pienempi, mutta kun ukosta näkee että kiinnostaa ja pystyy tekemään niin palkka nousee ja pääsee urakkaan mukaan. Ilmeisesti palkka pitäisi olla heti sama kuin muilla että kiinnostaisi.

gonzaless

#sasi
Kaupunki
Kuvitteellinen maailma
Nyt kun konttorilla käynnin pitäisi helpottua omien viritysten kanssa niin mitenhän inssi mahtaisi yskäistä kun ovesta pihalle astuisi ja näkisi kohteen...
Ootteko huomannut kuinka hullua nykyään on ajokorttihomma. Maakunnissa kaikki 17v saa kortin. Siskonpoika just sai, ens vuonna täyttää 18. Opetuslupaan riittää pelkkä ilmoitus. Ja nuorempi poika alkaa opetusluvalla ajamaan nyt 16 vuotiaasta.

Mikäs ala/firma tällainen on? Jos muuttaisi Ouluun.
Betonielementtejä tehdään.. On täällä naisiakin töissä :rolleyes: Tai ainakin muutama. En kuitenkaan suosittelis tätä omille tutuille. On tässä huonojakin puolia. Ei rikastu ja terveys ei ainakaan parane vaikka peruskunto ehkä pysyykin ihan kohtalaisena kun liikkeessä koko päivän.

Betonielementtejä tehdään.. On täällä naisiakin töissä :rolleyes: Tai ainakin muutama. En kuitenkaan suosittelis tätä omille tutuille. On tässä huonojakin puolia. Ei rikastu ja terveys ei ainakaan parane vaikka peruskunto ehkä pysyykin ihan kohtalaisena kun liikkeessä koko päivän.
Tästä nyt on jo jokunen vuosi mutta mua kysyttiin yhteen ylösajovaiheessa olevaan betonielementtitehtaaseen muottikirvesmieheksi ruhtinaalliseen 14e/h tuntihintaan.
Hetki meni että tokenin naurusta.

No jos palkka on isompi kun nykyinen niin kyllähän sillä rikastuu jos ei kaikkea heti hassaa. Monelle tekisi hyvää ruumiillinen työ, konttorirottana tekisin mieluusti työtä missä saa olla liikkeessä koko päivän.