Nyrkkeilyvamma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro, harrastan nyrkkeilyä ja mulla on ollut viime huhtikuusta lähtien kyynärpää sillä tavalla kipeä, että kun vedän oikean käden (takakäden) suoraksi kyynärpäätä vihloo. Myös kun lasken käden aivan rennoksi alas, niin kyynärpää naksahtelee ja se tekee vähän kipeää. Pidin kättä kuukauden verran kesällä suht hyvässä levossa, eikä se juurikaan parantunut. Nyrkkeilytreeneissä siihen ei satu ollenkaan jos lyön vaikka säkkiä tai vastustajaa niin, että se osuu, mutta jos lyönti menee ohi se tekee kipeää.

Onko kellään hajua mikä tämä voi olla? Vastatkaa pliis pian, sillä haluaisin saada käden kuntoon jotta voisin taas treenata täysillä...

Vaikee sanoa tohon mitään, itelläki sama, lyöminen ei satu mut jos menee ohitte nii vihloo kyynärpäihin niin helvetisti ja kaikki nivelet naksuu..

Epäilen suuresti et noille oikeesti voi tehä mitää.. korjatkaa jos oon väärässä

OFFTOPIC:

Mikä on takakäsi..? Eiku siis oikeesti mitä meinaat?

Takakäsihän on se joka on taaempana asennossa seistessä. Oiskohan sielä hermosto jossain niska/olkapää/ojentaja seudulla niin puristuksissa, että ne vihloo (Venyttele niitä/hierontaa). Tai sitten olet lyönyt aina ns. yli, eli kyynärpään nivel ottanut itseensä ja sattuu siksi, kun osut johonkin niin lyöntihän ei mene yli, ja siksi ei sattuisi? Vaihtoehtona vois olla myös ojentajassa revähdys.

Lyödessä kannattaa ottaa huomioon se, ettei lyö kättä aivan suoraksi, vaan se jää ihan vähän koukkuun. Sillä tuo kyynärpäähän taipuu yli sitten ja se kyllä ottaa kipeää lopulta, mikäli siis remmot täydellä voimalla käden aina suoraksi.

Tossa meikän mutu epäilyt.

Epäilen että kysyjä on aloittanut nyrkkeilyn harrastamisen hiljattain tai ei ole ainakaan montaa vuotta takana.

Mulla oli kanssa sama vaiva aikoinaan 90-luvun alussa, kun aloitin nyrkkeilyn treenaamisen. Kesti aikansa ja parani itsestään. Sen jälkeen ei ole ollut juurikaan ongelmia kyynärpäitten kanssa.

No kyllä mä oon 2 vuotta harrastanut ja ottanut toista kymmentä matsia eikä ennen oo tällaista ilmennyt ja muistaakseni kipu alkoi kun kaveri löi tuohon kyynärpäähän minua...Eli sen ei pitäisi olla väärästä lyönti tekniikasta...

Minäkin arvelin ensin, että kyse olisi tuosta "yli lyömisestä" (eli käsi menee ikään kuin liian suoraksi). Toisaalta nuo vaivat harvoin vaivaavat noin pitkään. Ja muuten, kaksi vuotta kestänyt harrastus ei ole tae siitä, että lyöntitekniikka olisi oikea tai ainakaan virheetön. (Itse kärsin noin vuosi sitten kyynärpäiden kivusta, joiden syynä oli - työrasituksen ohella tosin - silloisen valmentajan opettama lyöntitekniikka!) Mutta asiaan, ja lyhyesti... eli komppaan edellisiä: mene lääkäriin. Ja toivotaan, että osuu vielä hyvä lekuri kohdalle, siitäkään ei voi olla varma. Urheilulääkäri saattaisi olla paras vaihtoehto + fysioterapeutti tai osteopaatti.

Oletko itse koettanut hoitaa kyynärpäätä jotenkin? Hieronta, kylmä, kuuma, tulehduskipulääkkeet ja niin edespäin? Noissa kuvailemissasi oireissa on melko paljon samaa kuin mitä mulla oli kyynärpäideni kanssa. Selityksiä sain monenlaisia, tenniskyynärpäästäkin puhuttiin, lääkäri sanoi että käsien lihakset ovat vain niin helvetin jumissa, että erilaisia kiputiloja ja tulehduksia pääsee syntymään. Mutta jos kuukauden olet lepuuttanut niin ei sekään oikein täsmää.

Toivottavasti löytyy selitys ja hoitokeinot!

Muuten en oikein ole kokeillut hoitaa, paitsi yleensä iltaisin ja treenien jälkeen laitan Ice Poweria. Nyt pistän kädelle totaali levon enkä nyrkkeile sillä ennen kun se on kokonaan parantunut. Ei nyrkkeilystä oikeen tahdo tulla mitään tämän vaivan kanssa... Harmittaa kun jää A ja B junioreiden smmät väliin, mutta eipä auta mitään...Kiitos Venla vastauksestasi!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Muuten en oikein ole kokeillut hoitaa, paitsi yleensä iltaisin ja treenien jälkeen laitan Ice Poweria. Nyt pistän kädelle totaali levon enkä nyrkkeile sillä ennen kun se on kokonaan parantunut. Ei nyrkkeilystä oikeen tahdo tulla mitään tämän vaivan kanssa... Harmittaa kun jää A ja B junioreiden smmät väliin, mutta eipä auta mitään...Kiitos Venla vastauksestasi!

Ääh, joudutko tosiaan jättämään SM:t väliin? Onpa harmillista.

Kylmähoitona kannattaa mieluummin käyttää jääpaloja tai vaikka pakastevihannespussia, nuo kylmägeelit eivät juurikaan auta, ne kun viilentävät lähinnä vain ihoa.

Nonniin, nyt on käyty verikokeissa ja kuvauksissa. Verikokeet näyttivät hyvää, ei ollut tulehduksia eikä muuta ihmeellistä. Röntgen kuvauksessa ilmeni, että kyynärpään luusaumat olivat ummessa vaikka niiden pitäis olla ikäiselläni jo kuulemma auki. Vasemmassakin kädessä ne ovat ummessa, mutta siinä ne ei ole haitanneet lyöntiä ollenkaa, joten ihmettelen miksi ne on oikeassa kädessä ärsyyntyneet...Onko kellään ollut vastaavaa? Nyt olen pitänyt kättä aivan levossa ja se on ehkä hiiren verran parempi...

Suositut

Back
Ylös Bottom