Nyrkkeilysäkki matalaan tilaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja YJT
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

YJT

Minulla on noin 220-225 cm korkea lämmin autotalli, johon suunnittelin laittavani nyrkkeilysäkin ja mahdollisesti katto-lattiapallon. Mielipiteitä, onko suunnittelemani paikka liian matala?

Yleensähän säkin ja katon välissä on reilusti tilaa, mutta onko siitä merkittävää haittaa, jos laitan säkin roikkumaan 20 cm korkeudelle katosta? Ketjujen pituus kuitenkin vaikuttaa säkin heiluntaliikkeeseen aika oleellisesti. Itselläni on pituutta n. 195 cm, joten kai se säkin yläreuna saisi olla oman pään korkeudella?

Katto-lattiapallon hankkiminen kiinnostaa myös, mutta minulla ei ole siitä kokemusta. Vaatiiko se korkeata huonetta, tai täytyykö pallon olla katon ja lattian puolivälissä? Jos pallo on kiinnitetty epäsymmetrisesti, täytyykö tätä tasapainottaa esim. käyttämällä eri jäykkyyksisiä kuminauhoja ylä- ja alapäässä?

Olisin kiinnostunut erityisesti käytännön kokemuksista, mutta myös ihan valistuneet arvauksetkin ovat tervetulleita; en viitsisi hankkia kallista säkkiä ja sitten huomata, että se ei oikein sovikaan noin matalaan tilaan...

Minulla oli teininä säkki autotallin katossa ja olihan se tyhjää parempi katto taisi olla yhtä korkealla mutta minä olen 15cm sinua lyhyempi. Vielä, kun paikka toimi samalla romuvarastona, oppi potkimaan puhtaasti ja pienessä tilassa.

Suositut

Back
Ylös Bottom