Nyrkkeilyn treenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wessel
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
oon ite nyrkkeilijä, ja aattelin kysästä että minkalaisia harjoituksia itse kullakin on?? joten laittakaapa vaikka mitä teette harjoituksissa ja miten kauan..
itellä on näin
eli tässä tyyli jolla treenit menevät joskus

lämmittely noin. 30min

sitten välineille:
päärynäpallo 3min.
varjonyrkkeily 3x3min.
hyppynaru 3x3min.
säkillä 3-5min.
pistareilla 5-15min. (vaihtelee)

sparria 3-6 erää

välineet vaihtelee joskus on enemmän ja joskus vähemmän sekä ajatkin vaihtelee tosi paljon, mutta näin meiillä päin!

eikö kenelläkää oo minkaalaisia nyrkkeily treenejä vai onko ne jotkut paskan top secretit??

Taitaa threadin hiljaisuus johtua vain siitä ettei kovin monet täällä taida harrastaa ihan perinteistä nyrkkeilyä. :rolleyes:

Itse olen harrastanut niin kick- kuin thaiboxingia, mutta eiköhän niissä menty jokseenkin saman kaavan mukaan kuin sun treeneissä.
Alussa vähän lämpöä päälle hyppynarulla tai varjonyrkkeilyllä.
Seuraavaksi vähän tekniikkaa jonka jälkeen pistareilla ja potkutyynyillä treeniä.
Lopuksi esim. 4*2min sparria ja sitten suihkun kautta kotiin. :thumbs:

mulla oli näin.

Lämmittely 20-30min.
Sparrausta tai tekniikkaa 15-30min.
Säkkiä 15-30min.
Loppuverryttely 5-15min.

Sit vetelen himassa vielä tunti treenin jälkeen kunnon venyttelyt ja siitä tunti ja toiset pienemmät venyttelyt. Puntissa sama homa: tunti treenin jälkeen ja ja sit tunti vielä eteenpäin. mulla toiminu.

Nykyään on lähinnä kaksi eri ohjelmaa.
Ennen puntteja lämmittely ja 5 erää välineitä. Tosin rintapäivänä tuota ei kannata tehdä, koska sitten penkiltä ei nouse mitään.

Aina joskus kaverin kanssa sparrausta niin kauan kuin jaksamme ja sitten pistareita yms.

aika moni harjottelee pistareihin, mutta aattelin vähän asiasta poiketen kysyä että minkälaista tyyliä käytätte pistareihin lyödessä.
lyöttekö esim: vasemman käden; pistareiden pitäjän vasempaan ja oikean käden; pistareiden pitäjän oikeaan elikkä ristiin vai onko jollakin muita tapoja??

Wessel sanoi:
...aattelin vähän asiasta poiketen kysyä että minkälaista tyyliä käytätte pistareihin lyödessä.
lyöttekö esim: vasemman käden; pistareiden pitäjän vasempaan ja oikean käden; pistareiden pitäjän oikeaan elikkä ristiin vai onko jollakin muita tapoja??
Itse käytän pistareihin "aina" ristiinlyömistä. Lyöntiin saa oikean liikeradan ja pistariin osuu paremmassa kulmassa. Toki joskus voi kokeilla jotain erikoisempia juttuja ja hakea esim. osumia vasurilla oikeankäden pistariin mutta vain silloin tällöin.

Jos toinen osaa pitää pistareita oikein, niin silloin on todella nautinnolista päästellä iskuja hyvällä temmola. Kannattaa siis myös panostaa niiden pistareiden käyttöön niin treenaamisesta tulee paljon antoisampaa. :thumbs:

Ei mulla mitään erityistä ohjelmaa oo, käyn ns. ottamassa turpaani kerran viikossa. 3 kertaa viikos käyn puntilla ja kehittyy...

ite oon kans iskeny pistareihin ristiin, mutta ollaan koklattu valmentajan kaa semmosta kans,että oikeakätisenä lyön suoria tulemman pistareiden pitäjän oikeaan ja vasemmalla kädellä valmentaja on laittanut alakoukut tai vasemman yläkoukun jonka jälkeen oikella kädellä valmentajan oikeaan pistariin yläkoukku.

tässä harjoittelussa saa olla erittäin kova tempo ja aluksi vähän vaikeaa.
toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Wintikka sanoi:
Öööh, lihakset tietysti! Eipä mulla rystysisssä ikinä mikään tunnu, kun on siteet ja hanskat.......

Saakos porukka miten hyvin kätensä muuten treeneissä tukkoon? Mulla tuntuu että eniten treeneissä saa jumia forkkuihin.

Tai en tiedä onko tuo varsinaisesti forkuissa vai käsivarren luissa, mutta jos vaikka viikolla käy 3 kertaa treenaamassa ja ottaa kohtuullisella voimalla säkkiä ja pistareita, niin viikonloppuna on sellainen penikkataudin tyylinen tuntuma käsivarsissa ranteesta lähes kyynärpäähän saakka.

mitä säkkiä muuten teiltä kotoa löytyy, ja minkä olette hyväksi todenneet (kestävä/iskumukavuus).. on muuten pikkasen paskoja semmoset pehmoset säkit.

Mielestäni säkin kovuudella ei ole niinkään väliä, vaan sillä mitä säkki painaa, eli mikä sen liikkuvuus on. On joskus hyvä ottaa raskaalla säkillä, esim. juuri voimakaudella. Kun taas kestävyys kaudella kevyt säkki olisi hyvä. Näin olen usealta valmentajalta kuullut.

NP_NG sanoi:
Mielestäni säkin kovuudella ei ole niinkään väliä, vaan sillä mitä säkki painaa, eli mikä sen liikkuvuus on. On joskus hyvä ottaa raskaalla säkillä, esim. juuri voimakaudella. Kun taas kestävyys kaudella kevyt säkki olisi hyvä. Näin olen usealta valmentajalta kuullut.

Minä en erityisemmin pidä kevyistä säkeistä missään välissä eli heiluvat ja lentelevät ympäriinsä vähän liikaa minun makuuni ja koko treenin rytmi kärsii.

Mitä paksumpaa nahkaa ja mitä painavampi & korkeampi niin sen parempi. Kaikki vinyylipussukat voi unohtaa saman tien.

Täytteenä kai niissä kaikissa vähänkään paremmissa säkeissä nykyään on se ulompi kerros kumirouhetta? Ainakin siitä päätellen että puhjetessaan säkit tykkäävät oksentaa mustaa kumipulveria.

mun mielestä säkin tekee hyväksi jos painoa joku 35kg--> kova, mutta silti VÄHÄN periksi antava.. ja mahdollisimman pitkä.. eikä säkin kovuus jää vain alas vaan on yhtä kova joka paikasta.

IronMind sanoi:
Minä en erityisemmin pidä kevyistä säkeistä missään välissä eli heiluvat ja lentelevät ympäriinsä vähän liikaa minun makuuni ja koko treenin rytmi kärsii.

Mitä paksumpaa nahkaa ja mitä painavampi & korkeampi niin sen parempi. Kaikki vinyylipussukat voi unohtaa saman tien.

Täytteenä kai niissä kaikissa vähänkään paremmissa säkeissä nykyään on se ulompi kerros kumirouhetta? Ainakin siitä päätellen että puhjetessaan säkit tykkäävät oksentaa mustaa kumipulveria.
Tarkoitus onkin lyödä pienellä voimalla ja paljon.

Suositut

Back
Ylös Bottom